Volledige versie bekijken : Thuisserver



jekrussek
5 April 2006, 16:53
Ik vraag mij af of er veel mensen zoals mij een server hebben draaien thuis mijn server is een pentium 1 166mhz mmx met 64 mb ram , 4 mb video 1 hardde schijf van 4 gb en 1 extra van 40 gb met windows server 2000 NL en heb ook een active domein controller geinstalleerd ik gebruik deze vooral als data opslag , back-up en ook om vanaf elke pc te kunnen aanmelden met de zelfde instellingen ;
nu zou ik graag weten of jullie er ook 1 hebben en welke en wat jullie ermee doen .

depol99
5 April 2006, 18:03
Ik heb hier een oude bak (P3-450Mhz staan met 2HDs van 2GB)
Daar staat debian op met LAMP. Maar die wordt maar zeer zelden gebruikt.

Ik vind geen nut van een domeincontroller bij mij thuis omdat er maar 2 gebruikers zijn met hun eigen pc. En de hds zijn ook groot genoeg dus een fileserver is nie nodig. Als skynet eens hun limietje zou omhoog krikken, zou ik wel eens een stukje van mijn site bij mij thuis willen hosten.

jekrussek
5 April 2006, 18:21
Ik heb niet zoveel last van men limiet bij skynet adsl maar heb wel plus dus mag tot 30 gb

nibler
5 April 2006, 18:23
Ik heb thuis een win 2003 domain opgezet in VMware.
Deze DC krijgt via VMware 512Mb geheugen en 30Gb hdd ter beschikking.
Dit heb ik opgezet om testen uit te voeren met Active Directory.

spruit
5 April 2006, 20:07
dit lijkt mij ooo zo interessant, maar dient men dan geen extreme kennis te hebben van servers etc?

@nibler; vmware is toch virtueel dacht ik

nibler
5 April 2006, 21:13
Ja VMware is Virtueel, Zo kan je op 1 server of Pc verschillende
servers draaien.
Je moet alleen oppassen dat je genoeg resources in het host systeem hebt
(Geheugen, CPU en disk)en dan kan je aan de slag.
Het toffe ervan is dat je in VMware een snapshot kan maken zodat als er
tijdens een uitprobeersel iets verkeerd gaat je in een mum van tijd dit kunt terug draaien zodat wat je hebt uitgespookt ongedaan is gemaakt.
Je kan ook bv in VMware linux draaien
( zo ben ik mijn eerste voet stapjes in het linux wereldje aan het zetten)
Ik vind het persoonlijk een tof product :good: