Volledige versie bekijken : opstart-en afsluitschermen



gordini
7 April 2006, 09:49
Hallo,

Volgend probleempje,

Bij het opstarten en het afsluiten van windows xp krijg ik de schermpjes van windows 2000, alsook na ctrl-alt-del gedrukt te hebben is het het taakbeheerscherm van windows 2000.

Geen probleem zou je zeggen, gewoon via configuratiescherm, accounts... gaan veranderen "manier waarop gebruikers zich aan en afmelden wijzigen"

Ware het niet dat dat niet gaat.
Ik krijg dan de melding
"[I]Client services voor netware heeft het welkomstvenster en Snelle gebruikerswisseling uitgeschakeld. U kunt Client sevices voor netware verwijderen als u deze functies wilt terugzetten[I]":wall:

Nu heb ik al via msconfig die client services eens afgezet, maar dat helpt niet.
Iemand een oplossing voor diet probleem??
Het vervelende is dat bij de opstart hij steeds naar een wachtwoord vraagt, te vergelijken bij windows 98, alleen, der is geen ww ingegeven,gewoon op ok drukken en hij gaat verder.

Op zich geen groot probleem, maar wel vervelend.

Greetz Gordini

gordini
13 April 2006, 22:37
:-( :-(

Nikolas
14 April 2006, 09:28
Dit vond ik na wat googlen:

Wanneer u de enige gebruiker van een computer met Windows XP bent, en u liever niet inlogt via het Welkom-scherm, kunt u de klassieke login-methode gebruiken. Ook wanneer u met meerdere gebruikers (of meerdere accounts) van de computer gebruik maakt, kunt u het Welkom-scherm uitschakelen en de login-methode gebruiken waarbij u een gebruikersnaam en wachtwoord moet intikken.

Zo voegt u extra beveiliging toe (u moet een gebruikersnaam en wachtwoord intikken) en u hoeft niet met de muis op de juiste naam te klikken.

Ga hiervoor naar het configuratiescherm
Klik op 'Gebruikersaccounts'
Klik op 'De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen'
Haal het vinkje weg bij 'Het welkomstvenster gebruiken'
Klik op 'toepassen'
Voortaan krijgt u in plaats van het welkomstscherm een login scherm.
Let op: u kunt op deze manier niet meer snel van gebruiker wisselen, u moet altijd uit- en weer inloggen. Wilt u helemaal af van het inloggen (niet echt aan te raden in verband met beveiliging!), dan kunt u bij Microsoft Tweak UI downloaden, onderdeel van de zogenaamde PowerToys.
Wanneer u Tweak UI geïnstalleerd hebt, kunt u het programma via 'uitvoeren' en 'tweakui' starten. Onder 'Logon' kunt u de optie 'Log on automatically at system startup' activeren. Aangezien Tweak UI niet ondersteund wordt door Microsoft, vindt u het niet op uw CD. U kunt het downloaden, maar - zoals gezegd - op eigen risico.

TweakUI (http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx)

EDIT: ik zat met hetzelfde probleem, en deze truc werkt inderdaad :)
Het is bij TweakUI wel moeilijk te vinden, je moet namelijk eerst op dat pijlte klikken naast logon links en dan staat het onder het kopje 'Autologon'