Volledige versie bekijken : wat heeft mijn pc kan er iemand helpen



smurfke
7 April 2006, 11:58
hallo mijne pc doet al verschillende dagen raar namelijk hij valt uit daarmee bedoel ik ik heb geen scherm niet meer maar mijne bak blijft wel verder draaien en dan moet ik op reset duwen en dan herstart hij terug volledig op.
Ik werk met windows xp professional ik heb hem al volledig uit gestofd dat ik dacht dat het dat was maar dat helpt ook niet ik heb online een scan willen doen met panda maar dat lukt niet om hem volledig te laten doen want valt steeds uit.
Heeft er iemand een tip voor mij wat ik nog kan doen of aan wat het zou kunnen liggen
Als je nog meer informatie wilt moet je het maar vragen ik ga die proberen zo goed mogelijk te geven.

alvast bedankt voor de hulp
Groetjes

cruwero
7 April 2006, 12:27
Werken al je fans kan een kwestie van koeling zijn.
Het kan ook een virus zijn.
Kan ook je voeding zijn:
Henk

smurfke
7 April 2006, 12:53
ben momenteel terug aan het scannen met panda en hij heeft al 48 spyware en 2 hacking tools gevonden hopelijk houd hij het vol en kan er een volledige scan gebeuren.
wat kan ik dan doen om die dan te verwijderen dat ik niet iets verwijder dat het nog meer nadeel zou hebben op de pc?

en wat bedoel je met fans?

bedankt voor verdere hulp hiervoor

cruwero
7 April 2006, 13:04
Verwijder alle virussen en scan ook op spyware je kan het zonder problemen verwijderen.
Plaatst vervolgens een HijackThis log op het forum voor de Experts:
Henk

smurfke
7 April 2006, 13:28
bedankt voor de reactie en ik heb ondertussen een logje geplaatst zoals je hebt gezegd
Hopelijk wordt mijn probleem zo opgelost
Ik hou jullie verder op de hoogte hierover.

Groetjes

compuchrisje
7 April 2006, 18:41
Ter verduidelijking: met fans wordt bedoeld je cooler(s). Als die het niet meer goed doen raakt je processor oververhit en kan de hele santekraam uitvallen. Al ooit je kastje opengemaakt en eens stofvrij gemaakt? Wel oppassen voor statische electriciteit!

slijkdabberke
8 April 2006, 22:41
best met zo een airbusje dat je in een pc zaak wel kan aanschaffen , zeker niet met de stofzuiger de boel uitzuigen

stallion
8 April 2006, 22:50
http://download1.emsisoft.com/a2personalsetup.exe
http://www.emsisoft.com/images/a2_logo_110.jpg

Een aanrader voor het scannen op spyware en trojans :good:
Ik heb een sterk vermoeden dat er serieus wat spyware op zit.
Vergeet niet achteraf ook eens je register onder handen te nemen.
Ik gebruik hiervoor easyCleaner...

Suc6;)

Gismo1
8 April 2006, 23:00
Misschien eens in het Bios kijken naar de temperaturen. Dit kan je meestal terugvinden onder 'Hardware Monitor'. Normaal kan je daar ook het toerental zien van de fan(s) en de temperatuur van je processor. :)

Er is ook software om dat te controleren maar als je PC dan zou uitvallen tijdens die installatie is het misschien beter eens in je Bios te kijken. Toegang tot het Bios heb je (meestal) via de Del-toets. Het kan ook F2 of een combinatie van toetsen zijn. Dit wordt ook weergegeven tijdens het opstarten bij het Post Screen. Indien dit te snel voorbij gaat kan je dit pauzeren door de Pause/Break toets in te drukken. Doorgaans moet je iets zien staan in de aard van 'Press ** to entering Setup'

Peter

Spoorzoeker
9 April 2006, 13:09
Ik heb hetzelfde met m'n Radeon9800 pro.
Hierbij gebeurt het ook af en toe dat m'n scherm uitgaat en de pc aanblijft.

Soms tig keer achter elkaar, zo een hele avond niet.
Wat het is ?, geen idee.

Porbeer eens de agp poort op 4 keer te zetten (of 2x)
Haal de kap eens van je pc voor betere koeling.

Ik heb uiteindelijk een andere videokaart geplaatst en heb er nu gelukkig geen last meer van. (Ik werd er gek van! :wall: )

HANNELORE_COUCK
9 April 2006, 17:28
je videokaart die te warm werd zeker?