Volledige versie bekijken : plesk



spruit
8 April 2006, 17:47
ik heb mijzelf een nieuwe domeinnaam + webhosting aangeschaft bij onze sponsor (one eurohost). Ik heb dit eigenlijk gedaan om wat te testen met login enz. Mijn vraag nu, hoe koppel ik mijn gemaakte website met een loginsysteem? Ik maak dus gebruikers aan in mijn database in plesk. Maar hoe maak ik dat mijn geuploade site wijs?
alvast merciiiii ;-

Spoorzoeker
8 April 2006, 19:45
Dat doe je met .hta

Of al je er een forum op zet, dan doe je dat in het forum zelf.

spruit
9 April 2006, 11:04
ik dacht dus echt om daar gewoon een database met users aan te maken, is dus niet zo.
Bedoeling is om een gewone login met paswoord in de website te stoppen. Ik heb mij al doodgezocht naar scripts hiervoor. Ik vind er genoeg, maar kweet gewoon niet wat ermee te doen. Ik denk dat dit met php en mysql moet? Heeft er soms niemand vb'n hiervan of een goeie uitleg hoe dit te verwezenlijken?

Jelle
9 April 2006, 12:02
Dat is perfect mogelijk ;)

Een mooi voorbeeld van zo'n script vind je hier (http://www.wickit.be/wiki/PHPLoginSysteem).

Het biedt twee functies: registreren en inloggen. Bij het inloggen kan je ook kiezen om al dan niet automatisch in te loggen bij je volgende bezoek (al dan niet cookies gebruiken dus). Ook biedt het een goede bescherming van het wachtwoord via de md5 encryptie.

Er zijn wel gemakkelijkere scripts, maar dit script maakt gebruik van basis OOP (Object-Oriented Programming ofwel objectgeoriënteerd programmeren). Zo maakt het gebruik van een klasse met daarin drie functies (registreren, inloggen en uitloggen). Deze klasse is erg gebruiksvriendelijk, want hierdoor moet je in andere bestanden alleen maar een nieuw object (dat staat uitgewerkt in de klasse) aanmaken en er de juiste methode (één van de drie functies) aan toewijzen. Dit is dé betere programmeermethode, dus je leert nog wat bij als je het nog niet kende :)

Heb je er vragen over, stel ze dan ;)

spruit
10 April 2006, 18:33
Dat is perfect mogelijk ;)

Een mooi voorbeeld van zo'n script vind je hier (http://www.wickit.be/wiki/PHPLoginSysteem).

Het biedt twee functies: registreren en inloggen. Bij het inloggen kan je ook kiezen om al dan niet automatisch in te loggen bij je volgende bezoek (al dan niet cookies gebruiken dus). Ook biedt het een goede bescherming van het wachtwoord via de md5 encryptie.

Er zijn wel gemakkelijkere scripts, maar dit script maakt gebruik van basis OOP (Object-Oriented Programming ofwel objectgeoriënteerd programmeren). Zo maakt het gebruik van een klasse met daarin drie functies (registreren, inloggen en uitloggen). Deze klasse is erg gebruiksvriendelijk, want hierdoor moet je in andere bestanden alleen maar een nieuw object (dat staat uitgewerkt in de klasse) aanmaken en er de juiste methode (één van de drie functies) aan toewijzen. Dit is dé betere programmeermethode, dus je leert nog wat bij als je het nog niet kende :)

Heb je er vragen over, stel ze dan ;)

jelle, alvast bedankt, je hoort zeker nog van me..;)

spruit
13 April 2006, 18:02
heb mij ingeschreven voor webleren PHP bij de VDAB. Ik snap er de ballen van. :damn: Dus best beginnen met cursus ;)

stallion
13 April 2006, 19:16
Veel suc6 met de cursus, zal zeker nuttig zijn ;)


heb mij ingeschreven voor webleren PHP bij de VDAB. Ik snap er de ballen van. :damn: Dus best beginnen met cursus ;)

Spoorzoeker
13 April 2006, 19:57
Als je vragen hebt over php, dan roep maar!. ;) :good: