Volledige versie bekijken : simpel netwerkje



Averell
9 April 2006, 09:35
Goeiemorgen, een vraagje, we zitten thuis met 2 pc's op een smc modem/router maar ik zou graag met mijn pc de printer kunnen gebruiken die op de andere pc is aangesloten omdat die voor bepaalde doeleinden beter geschikt is. Beide pc's draaien met windows xp home. Bestaat hiervoor een simpele oplossing of handleiding en zonder dat we op elkaars pc kunnen rondneuzen? THX

Mimosa
9 April 2006, 11:38
Enkele vragen ter verduidelijking:

1) Staan de pc's al in netwerk?
2) Staat die bepaald printer reeds gedeeld?

Averell
9 April 2006, 13:52
Neen op beide vragen, de pc's werken nu volledig apart.

Nikolas
9 April 2006, 16:51
Op beide computers:
Mijn Netwerklocaties -> "Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen" en de wizard doorlopen.

Beide computer resetten. Om te testen of dit werkt: duid een willekeurige map aan, rechtermuisknop -> eigenschappen -> delen -> "Van deze map een gedeeld netwerkmap maken".

Normaal zou je deze map dan moeten zien bij "Mijn Netwerklocaties".
Zie je hem niet, reset dan beiden, zie je ze nog altijd niet, probeer dan het volgende: Mijn Netwerklocaties -> "Zoeken naar een computer in het netwerk" (ofzoiets) en dan de computer selecteren waar je de map gedeeld hebt.

Op de computer met de printer
Start -> Printers & Andere Hardware -> Rechtermuisknop op de printer -> eigenschappen -> delen (tabblad) -> deze printer delen

Op de andere computer
Start -> Printers & Andere Hardware -> "Netwerkprinter of een printer die met een andere computer verbonden is" -> "Een printer zoeken" -> printer aanduiden en wizard verder volgen.

Het was een hele uitleg, hopelijk ben je hier iets mee :)

Nikolas
12 April 2006, 14:09
Is het nu gelukt?

Mimosa
12 April 2006, 20:15
@Averell: nog een vraagje: beschik je over een Hub of een router? Want anders vrees ik dat het netwerkje ook niet zal lukken...

PeterN
12 April 2006, 20:40
@Averell: nog een vraagje: beschik je over een Hub of een router? Want anders vrees ik dat het netwerkje ook niet zal lukken...
Averell schrijft : "... we zitten thuis met 2 pc's op een smc modem/router ...";)

Mimosa
12 April 2006, 21:41
Averell schrijft : "... we zitten thuis met 2 pc's op een smc modem/router ...";)
I'm so sorry: had het even niet gezien :shy: Haast en spoed is zelden goed :shy:

Averell
14 April 2006, 08:05
Het blijkt nu toch stilaan in de goeie richting te gaan Nikolas, heb nu weer even wat meer tijd dit weekend om het verder uit te proberen. Sorry voor de late reacties maar heb 's avonds niet zo veel tijd. Denk dat deze op slot mag. THX