Volledige versie bekijken : blauwe foutmelding



kevindewachter
10 April 2006, 17:57
Tijdens het gebruik van mijn pc krijg ik deze blauwe foutmelding (in bijlage). Na die foutmelding ben ik verplicht mijn pc terug op te starten. Wie weet er raad mee met deze foutmelding en hoe kan ik ze vermijden, omzeilen????

Dank bij voorbaat!!!

nibler
10 April 2006, 22:37
Ik heb eens effe op technet gekeken en dit blijkt een stuurprogramma fout te zijn (driver)

"Stopbericht 0x0000000A bij een nieuwe installatie Beschrijvende tekst: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Gebruikelijke oorzaak: Stuurprogramma's maken gebruik van onjuiste geheugenadressen."

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/nl/library/ServerHelp/fc8efbed-4ea6-4068-9f55-40801292ec6d.mspx?mfr=true

Heb je onlangst nieuwe hardware geïnstalleerd of nieuwe drivers??
Als het zo is kan je XP in veilige mode starten en de driver van het systeem verwijderen.

kevindewachter
10 April 2006, 22:51
Ik heb laaste extra ram geheugen gekocht van 1024 MB, heb mijn drivers van mijn grafische kaart geupdate maar nadien kreeg ik die foutmelding ook nog

nibler
10 April 2006, 23:12
Mmh
Het probleem zou er degelijk kunnen op wijzen dat er een probleem
is met het geheugen van je PC. Wanneer heeft het probleem zich voor het eerst voorgedaan (was dit na de upgrade van het geheugen??)
Hoeveel latjes heb je nu in jou pc zitten (en hoeveel MB per latje).
Welk geheugen type heb je gekocht (400 Mhz, 333Mhz, 266Mhz)
Wat is het merk van je moederbord (en type)

kevindewachter
11 April 2006, 16:37
Mmh
Het probleem zou er degelijk kunnen op wijzen dat er een probleem
is met het geheugen van je PC. Wanneer heeft het probleem zich voor het eerst voorgedaan (was dit na de upgrade van het geheugen??)
Hoeveel latjes heb je nu in jou pc zitten (en hoeveel MB per latje).
Welk geheugen type heb je gekocht (400 Mhz, 333Mhz, 266Mhz)
Wat is het merk van je moederbord (en type)
Het probleem deed zich ook al voor voor de upgrade.
Ik gebruik nu 1 latje van 1024MB RAM 400 mhz, in de andere bank zit niks, omdat het niet wou samenwerken met het andere geheugenlatje van 256MB RAM 400MHZ. Ik denk dat het moederbord gemaakt is op een NVIDEA4 (met syssandra geeft hij moederbord model F80M van de fabrikant acer aan, bij moederbord chipset staat dan weer te lezen Nvidia Nforce 4 ICP), maar in de winkel zeiden ze dat het een erg gevoelig moederbord was.

kevindewachter
11 April 2006, 16:54
Het probleem deed zich ook al voor voor de upgrade.
Ik gebruik nu 1 latje van 1024MB RAM 400 mhz, in de andere bank zit niks, omdat het niet wou samenwerken met het andere geheugenlatje van 256MB RAM 400MHZ. Ik denk dat het moederbord gemaakt is op een NVIDEA4 (met syssandra geeft hij moederbord model F80M van de fabrikant acer aan, bij moederbord chipset staat dan weer te lezen Nvidia Nforce 4 ICP), maar in de winkel zeiden ze dat het een erg gevoelig moederbord was.

Dit heb ik nog gevonden op internet over men moederbord:
ACER F80M, R01-A2 version with nForce 4 chipset with 1PCI ex slot

cruwero
11 April 2006, 16:58
Probeer toch eens met je oude drivers en kijk of je dan het probleem nog heb:
Henk

kevindewachter
11 April 2006, 17:35
Probeer toch eens met je oude drivers en kijk of je dan het probleem nog heb:
Henk
Ik had het probleem ook voor de upgrade van drivers, zeker weten

nibler
11 April 2006, 22:54
Het probleem deed zich ook al voor voor de upgrade.
Ik gebruik nu 1 latje van 1024MB RAM 400 mhz, in de andere bank zit niks, omdat het niet wou samenwerken met het andere geheugenlatje van 256MB RAM 400MHZ. Ik denk dat het moederbord gemaakt is op een NVIDEA4 (met syssandra geeft hij moederbord model F80M van de fabrikant acer aan, bij moederbord chipset staat dan weer te lezen Nvidia Nforce 4 ICP), maar in de winkel zeiden ze dat het een erg gevoelig moederbord was.

Je zegt dat jou pc dit probleem al had voor de upgrade.
Deed hij dit al van bij de aankoop??
In ieder geval wijst de fout er op dat er iets met drivers of hardware scheelt.
Ik veronderstel dat het een Acer desktop pc is,
kan je me zeggen welk model van Acer PC je hebt
want van je mobo kan ik op het net niet veel terug vinden.

kevindewachter
11 April 2006, 22:55
Je zegt dat jou pc dit probleem al had voor de upgrade.
Deed hij dit al van bij de aankoop??
In ieder geval wijst de fout er op dat er iets met drivers of hardware scheelt.
Ik veronderstel dat het een Acer desktop pc is,
kan je me zeggen welk model van Acer PC je hebt
want van je mobo kan ik op het net niet veel terug vinden.

Het is een acer Aspire T140. Inderdaad heb ook al gezocht achter informatie over mijn moederbord maar ik vind ook bitterweinig. Hij had het pas na ongeveer 4 maanden na aankoop.

nibler
11 April 2006, 23:22
Pfff Heel moelijk om hier info over te vinden:damn:.
Heb je tijdens die eerste 4 maanden drivers geupdate of iets verandert??
Mocht dit niet het geval zijn en je pc valt nog onder garantie
zou ik eens aankloppen bij Acer.

Nikolas
12 April 2006, 11:08
Het is een acer Aspire T140. Inderdaad heb ook al gezocht achter informatie over mijn moederbord maar ik vind ook bitterweinig. Hij had het pas na ongeveer 4 maanden na aankoop.

Dan zou ik die terugbrengen, op informatica moet met een garantie geven van twee jaar, dus steek die maar binnen!

kevindewachter
12 April 2006, 16:35
Pfff Heel moelijk om hier info over te vinden:damn:.
Heb je tijdens die eerste 4 maanden drivers geupdate of iets verandert??
Mocht dit niet het geval zijn en je pc valt nog onder garantie
zou ik eens aankloppen bij Acer.

Nee eerste 4 maanden geen updates gedaan.

kevindewachter
12 April 2006, 16:57
Is het mogenlijk om updates te vinden van mijn mobo. Misschien is dan het probleem opgelost?

nibler
12 April 2006, 19:07
Hier kan je verschillende drivers vinden maar
ik denk meer en meer dat het een hardware probleem is.
http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/aspire_t140.html

Nog 1 vraagje de fout die je krijgt komt die random op of als je iets bepaald opstart of na een tijdje met de computer te werken?

kevindewachter
12 April 2006, 19:18
Hier kan je verschillende drivers vinden maar
ik denk meer en meer dat het een hardware probleem is.
http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/aspire_t140.html

Nog 1 vraagje de fout die je krijgt komt die random op of als je iets bepaald opstart of na een tijdje met de computer te werken?

Het is echt random, soms na 15 minuutjes soms na 9 uur werken en spelen met de pc. Maakt ook niet uit wat ik op die moment openof doe

g_man
12 April 2006, 19:33
Heb je je geheugen al eens getest? Download memtest86 ( http://www.memtest86.com/ ) en testen maar...maar geen 10 minuten hé...laat maar eens een hele nacht draaien.

kevindewachter
12 April 2006, 23:13
Heb je je geheugen al eens getest? Download memtest86 ( http://www.memtest86.com/ ) en testen maar...maar geen 10 minuten hé...laat maar eens een hele nacht draaien.

Ik heb memtest even laten lopen en ik kreeg dit te lezen:

TST: 4
PASS: 0
FAILLING ADRESS: 00025A7800C-602.5MB
GOOD: 824D775B
BAD: 824D775B
ERR BITS 00000004
COUNT: 1

Wat kan ik hieruit afleiden??

g_man
12 April 2006, 23:44
Ik heb memtest even laten lopen en ik kreeg dit te lezen:

TST: 4
PASS: 0
FAILLING ADRESS: 00025A7800C-602.5MB
GOOD: 824D775B
BAD: 824D775B
ERR BITS 00000004
COUNT: 1

Wat kan ik hieruit afleiden??

Dat je een probleem hebt met je geheugen. Ofwel is je latje defect of mss niet compatibel met je mobo. Probeer eens een ander latje en test eens opnieuw.

kevindewachter
13 April 2006, 17:39
Dat je een probleem hebt met je geheugen. Ofwel is je latje defect of mss niet compatibel met je mobo. Probeer eens een ander latje en test eens opnieuw.

Ik heb mijn oude RAM gehuegen niet meer. Ik heb dat nog kunnen verkopen.
Andere suggesties?

nibler
13 April 2006, 18:19
Ik ben het eens met g_man dat het een hardware probleem
is maar ik denk dat het aan jou mobo ligt.
Je zei in één van je eerder post dat de Pc al problemen
had voor je de geheugen upgrade gedaan had (dus met jou origineel geheugen).
Ik blijf bij mijn standpunt als er nog garantie op het toestel is effe aankloppen bij Acer:damn:

kevindewachter
15 April 2006, 17:56
Ik heb mijn Ram geheugen (1024 MB RAM 400MHZ) laten testen in een computerwibjek op een andere pc, test was ok. Ze raden me aan om met mijn oude geheugen (2x 256MB RAM 400MHZ) terug opnieuw te testen en als hij een fout geeft dan zou het mijn mobo wel eens kunnen zijn. Als die geen fout geeft met het oude RAM geheugen dan zou het ook aan de compatilibiteit kunnen liggen van mijn mobo zeiden ze in die winkel.

kevindewachter
16 April 2006, 19:58
Ik heb de test gedaan met 2 x 256MB RAM (mijn oud geheugen) en dat blijkt geen probleem te zijn. Zou het dan toch de compatibiliteit zijn van mijn nieuw latje van 1024MB RAM (merk VDATA) ten opzichte van mijn mobo??

g_man
16 April 2006, 23:16
Ofwel compatibiliteit ofwel latje defect. Probeer om te wisselen in de winkel.
Probeer die 1024 eens in een andere PC te testen, dan weet je het direct.

kevindewachter
17 April 2006, 00:26
Ofwel compatibiliteit ofwel latje defect. Probeer om te wisselen in de winkel.
Probeer die 1024 eens in een andere PC te testen, dan weet je het direct.

Die 1024MB RAM is getest in een andere pc in een winkel en die test leverde geen fouten op

g_man
17 April 2006, 10:10
Die 1024MB RAM is getest in een andere pc in een winkel en die test leverde geen fouten op

Sorry niet vorige post niet goed gelezen...dus blijft er enkel nog de compatibiliteit over. Dus blijft hetzelfde, je zal ander geheugen moeten steken. Probeer jou latje te ruilen met een ander merk in de winkel.

kevindewachter
17 April 2006, 11:01
Sorry niet vorige post niet goed gelezen...dus blijft er enkel nog de compatibiliteit over. Dus blijft hetzelfde, je zal ander geheugen moeten steken. Probeer jou latje te ruilen met een ander merk in de winkel.

Kan gebeuren.
Zal normaal geen probleem mogen zijn. Ik heb het kasticketje nog en ik heb het gekocht op 22/03/2006.

kevindewachter
23 April 2006, 10:58
Gisteren naar de winkel geweest. Ik heb een ander latje gekregen (merk Kingston). In de winkel zelf een memtest gedaan en ik kreeg geen foutmelding meer dus op hoop van zege...

Simply
24 April 2006, 12:12
Dan wordt deze voorlopig gesloten, indien het probleem niet verholpen is, aarzel dan niet op dit onderwerp terug te laten openen! Stuur hiervoor een PM naar een van de Admins