Volledige versie bekijken : baterijen draadloze muis



koekeloe
10 April 2006, 18:28
hallo ik heb een draadloze mius van logitech maar deze baterijen zijn soms na maand al terug plat weet iemand hoe dit komt.ik gebruik mijn muis wel redelijk veel maar dat is zo ook het geval met mijn toestsenbord waarvan ik de baterijen nog niet hebben moeten vervangen.heeft de ondergrond waar ik mijn muis daar mss iets mee te maken

cruwero
10 April 2006, 18:31
Nou of de ondergrond er mee te maken heeft dat weet ik niet,maar dit probleem is bekend althans bij mij,ik gebruik nu oplaadbare batterijen,want ik bleef ze kopen:
Henk

Mp3Tjoeper
10 April 2006, 18:39
Dat verbruikt batterijen dat het niet meer normaal is

Ik heb daarom eentje met laadstation aangekocht :good:

lucske
10 April 2006, 19:04
een muis verbruikt nu eenmaal veel meer energie dan een toetsenbord heb daarom dus ook logitech met laadstation ;) als je geen laadstation hebt zou ik ook opteren voor oplaadbare batterijen :)

GuntherS
10 April 2006, 19:25
Zou ik mogen weten over welke draadloze Logitech-muis het gaat?

compuchrisje
10 April 2006, 19:29
Hier geen Logitech, maar sinds de eerste batt's leeg geraakt zijn gebruik ik herlaadbare, om de 3 dagen.

bergop
10 April 2006, 20:07
gebruik logitech fcc id jnz201760 heb wel oplaadbare batterijen gestoken maar ik moet deze niet al te veel vervangen.Zal volgende maal eens de tijd noteren maar het is in elk geval enkele weken voor vervangen.

koekeloe
10 April 2006, 20:12
1375mijn muis is fcc id jnz201779 hoop dat je daar iets meer mee weet
het is een ultraxmedia desktop


Zou ik mogen weten over welke draadloze Logitech-muis het gaat?

Krikkie
10 April 2006, 20:33
Ik had vroeger op deze pc een draadloze heroplaadbare optische muis met dockingstation, dat was handig de muis kon 's nachts opladen en was altijd paraat, alleen als er van 's morgens tot 's avonds laat op de pc "gewerkt" werd kwam ik 's avonds in de problemen. Nu echter heeft deze muis de geest gegeven en ik heb die vervangen door eenzelfde exemplaar maar dan i.p.v. optisch lezergestuurd (vorige week te koop in den Aldi)...
Dus geen lichtje niet meer en spaarzamer voor de baterijtjes hoop ik, echter één nadeel deze muis laad op via dockingstation gekoppeld aan de usb-poort dus enkel als de pc aan staat (en dan gebruik ik de muis gewoonlijk), maar deze is enorm snel bijgeladen.
Ik heb ze nog maar pas dus even afwachten, maar ze werkt prima en nog geen platte batterijen gehad.
De andere pc ook een Medion, maar dan een recentere, heeft een optiche draadloze muis, hierin moeten ongeveer iedere maand andere batterijtjes in, gewone alkalinebatterijtjes van den Hema, dus geen dure batterijen en dat valt ook nog mee vind ik en in het klavier heb ik ze nog niet moeten vervangen.
Ik heb een keertje geprobeerd met heroplaadbare batterijen in die muis maar dat was een ramp... Het zal ook wel sterk afhankelijk zijn van welke type baterijen en lader je gebruikt, deze zijn de laatste jaren sterk verbeterd.

Groetjes Krikkie

PAUL
13 April 2006, 22:13
Hallo,

Heb een HP Pavilion Pc (van 2003) en daar staat in het gebruikershandboek dat de levensduur van de (muis)batterijen langer is op een muismat met LICHTE ondergrond.
Sla me dood hoe dat komt ik zou niet weten hoe dat komt , heb het ook nooit echt uitgeprobeerd.
Maar inderdaad, mijn muis verslond ook batterijen dat het niet schoon meer was; daarom heb ik haar verleden week gepensioneerd en vervangen door een jonger oplaadbaar model.

Mvg,

Paul

compuchrisje
13 April 2006, 22:49
En ik heb me terloops nog wat verder hierover geïnformeerd. Muizen blijken inderdaad batterijenverslinders te zijn, wat zwaar kan doorwegen op je bankrekening als je rekening houdt met de handleiding: Gebruik geen herlaadbare batterijen. Hier leeft het beestje er echter op, maar het zal één van mijn kortst gebruikte worden. Volgende wordt ofwel terug een PS2 of eventueel met docking.

Kapstertje
13 April 2006, 23:14
Ik heb er 1 met dockstation van de lidle en werkt perfect:good:
Dus dock is aan te raden.
En dat over een witte ondergrond zou ook kunnen kloppen.
Mijn schoonmoeder heeft een zwart bureau met relief ,en daar doet een draadloze muis helemaal niets op.
Dus die heeft alsnog een muismat.

Nikolas
14 April 2006, 09:09
Ik vermoed dat dat te maken heeft met de weerkaatsing van het licht, dus hoe beter het weerkaatst, hoe minder licht de muis moet uitsturen fzo iets.

NickB
14 April 2006, 12:12
Het is wel normaal hoor dat je muis na een maand plat is, dat lampje staat de hele dag te flikkeren. Gebruik gewoon oplaadbare batterijen, 2 setjes dat je gewoon meteen kan wisselen, dan heb je toch geen problemen, en moet je ook niet wachten tot je muis in je docking station opgeladen is.
Het toetsenbord gaat hier tot ong 1.5jaar mee, dus daar kan je eventueel wel gewone batterijen insteken.
Als je vind dat een maand te snel is dat je muis leeg is, dan zou ik gewoon terug overgaan naar een met draad.
Ik ben zeer tevreden over de duur ervan

Grtz

Krikkie
14 April 2006, 12:54
Je moet niet wachten tot je batterijtjes opgeladen zijn met een dockingstation...
Die zijn steeds vol; je moet wel je muis in je bockingstation plaatsen als je je pc afzet, 's nachts, tussen het middageten ed...
Indien je het vergeten bent wissel je gewoon even van batterijen.
Het is wel het gemakkelijkste vind ik, zo'n dockingstation, zeker nu met de nieuwe laser muis...
Daar heb je geen lichtje meer dus zuiniger in gebruik en sneller opgeladen!!!

Groetjes Krikkie