Volledige versie bekijken : Keyboard op seriële poort?



peterus
13 April 2006, 11:29
Hallo experten
Is het mogelijk om een toetsenbord aan te sluiten via een seriële poort?
Want mijn connector ps/2 werkt niet meer.
En daar ik niet in de bios kan zonder toetsenbord kan ik dus ook geen usb toetsenbord gebruiken daar de optie (usb)niet staat geaktiveerd.

Peterus

Milo
13 April 2006, 11:39
hmmmm , Keyboard serieel ansluiten , ik vrees van niet , ik vrees da ge u een nieuw PS/2 slot gaat moeten aanschaffen

depol99
13 April 2006, 13:38
Even een PS/2 toetsenbord van een kennis vragen om die usb aan te leggen.
Ofwel even rondzoeken voor een nieuw toetsenbord. Een beetje rondzoeken op webshops.

Heb overlaatst een nieuw logitech toetsenbord gekocht voor 6€.

peterus
13 April 2006, 15:53
Depol99
Zal niet veel soelaas brengen een ander ps/2 toetsenbord daar de connector niet meer werkt.

depol99
13 April 2006, 16:07
Even een PS/2 toetsenbord van een kennis vragen om die usb aan te leggen.
Ofwel even rondzoeken voor een nieuw toetsenbord. Een beetje rondzoeken op webshops.

Dom dom dom :wall:
Zat bij iemand anders in mijn hoofd waardat het toetsenbord kapot was.

g_man
6 June 2006, 20:53
Dit bestaat ervoor:

http://www.accesskeyboards.co.uk/AT2SER.htm

:)

Nikolas
6 June 2006, 20:58
En nu maar hopen dat de seriele poort is geactiveerd bij het opstarten ;)

zariash
6 June 2006, 21:04
hoe is je muis aangesloten .ik heb/had hier een oudere pc met hetzelfde probleem .ik heb toen het toetsenbord aangesloten waar normaal de muis zit en heb een usb muis aangesloten nadat ik deze geactiveerd had in de bios.
grtjs

peterus
6 June 2006, 21:25
Dat ga ik morgen eens proberenheb pc hier niet staan bedankt voor de info (kan wel eens van goudwaarde zijn)(y)

Peterus

peterus
7 June 2006, 11:12
Hallo Zariash heb het geprobeerd maar lukte niet heb het probleem opgelost door de cmos te resetten en daar bleek dat standaard usb ingeschakeld stond.
Heb een connector voor usb naar ps/2 gekocht.
Zodat ik toetsenbord en muis ps/2 kan behouden maar dus aangesloten op usbpoort.

Bedankt voor alle info

Hier mag een slotje op.

Peterus