Volledige versie bekijken : probleem draadloos netwerk



Holoman
15 April 2006, 09:13
ik probeer een netwerk aan te leggen met mijn pc en mijn laptop, met mijn laptop wil ik draadloos op internet maar het lukt niet. mijn telenet komt binnen naar een heb en vandaar vertrekt er een kabel naar mijn deskto en een naar mijn draadloos router . vroeger gebruikte ik geen draadloos netwerk en alles lukte .
mijn router is van Lucent en mijn ontvanger van US robotics. Ik kan daar nooit een netwerkadres krijgen en ik heb telenet expressnet

PeterN
15 April 2006, 12:23
De opstelling is verkeerd...
Je komt met telenet binnen op een hub. deze verdeelt gewoon uw internet, er zit daar geen intellegentie in. Eén aansluiting van uw hub gaat naar de desktop, de andere naar uw router. Een router is wel een intellegent apparaat en splits door middel van een firewall het publiek gedeelte (het gedeelte van internet) van het lokaal gedeelte (uw lokaal netwerk wat achter de router zich bevindt) Daar je uw desktop eigenlijk aansluit tss hub en router, ga je een netwerkje maken over internet en dat zou ik zeker niet doen kwestie beveiliging.

Zo sluit je best aan:
Sluit uw internet kabel rechtstreeks (zonder hub) aan op de WAN aansluiting van uw router. Via draadloos zal deze verbinding maken met de laptop. Steek een gewone ethernet kabel van router naar desktop. De desktop zit dan ook achter de firewall van de router en zal van de router een ip krijgen ;)

Als je nog problemen ondervindt, laat maar weten dan, maar geef het juiste type router dan even door ;)

Holoman
15 April 2006, 18:15
het is eigenlijk geen router ze, het is een draadloose modem

PeterN
15 April 2006, 19:37
Dat is wat anders;) dus een draadloze modem zonder switch in zodat je niet meerdere pc's kan aansluiten? En hoe sluit je dan uw desktop aan zonder modem?
Je zal waarschijnlijk een modem van telenet hebben dan een hub om de ethernet kabel te splitsen (met expressnet heb je 2 ip adressen) en dan gewoon een wireless module om draadloos verbinding te maken met uw laptop.
Op die manier zal je dus moeten delen over het publiek gedeelte...
De desktop gewoon instellen, die gaat zijn ip krijgen van telenet.
De laptop moet je zorgen dat alle hardware goed is geïnstalleerd. Kijk als je daar al een ip krijgt voor op internet te gaan. Surfen zou allesinds moeten lukken. Zorg dat je , om te testen, geen beveiliging op je draadloze verbinding hebt staan. Dat kan je later instellen (wep of wap).
Bij een rescan zou rechts onder in de taakbalk een ikoontje met 1 computerje met twee groen boogjes moeten staan. Dan heb je goede verbinding, is er een rood kruis door heb je geen verbinding. Check de installatie van de hardware dan en de installatie van de meegeleverde software. Zorg voor beide zeide onbeveiligd verbinding en rescan, dat zou moeten lukken.

Kan je eventueel juiste type opgeven van zender en ontvanger?

Holoman
15 April 2006, 23:37
ontvanger is U.S. Robotics
zender is Lucent model RG-100

PeterN
16 April 2006, 12:09
Even moeten zoeken, want van lucent had ik nog nooit gehoord.
waarschijnlijk gaat het over de Lucent RG1000 ;)
Blijkbaar is dit product al verschillende keren van naam en producent verandert...
Meer kan je vinden bij : http://www.kataan.org/techref/rg1000.html
Wel in het engels, maar daar kan je de links vinden naar drivers, en setup tools.

Je zal waarschijnlijk voor een correcte werking toch eens in de settings van deze gateway moeten gaan kijken. Zorgen dat er geen beveiliging opstaat zoals wep, wap of mac adress filtering.
Je zal ook eens moeten kijken bij die settings als er een firewall inzit die uw ip adres vertaalt.
Dus daar zal je eerst eens moeten rondneuzen en zorgen dat je een ip krijgt. Dan zou je al op internet moeten kunnen surfen....

Holoman
17 April 2006, 08:50
zou het ook aan de kabels kunnen liggen, ik gebruik straight cable , zou ik niet eens beter crosh cable gebruiken.

holoman

vanic
17 April 2006, 09:22
normaal zullen het straight kabels zijn..
cross kabels worden normaal gebruikt om 2 netwerkkaarten met elkaar te verbinden...

maar misschien vind je hier wel het antwoord

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642065#3