Volledige versie bekijken : problemen met lokaal netwerk



geert4330
15 April 2006, 15:22
- 1 Mimo router van level 1
- 1 desktop niet wireless en 1 laptop wireless met internet verbonden OK.
- beide PC 's staan in het netwerk van windows onder werkgroep.
- laptop kan aan gedeelde doc's van desktop maar niet omgekeerd. Beide PC's staan in de werkgroep en zijn zichtbaar op de desktop maar geen rechten te krijgen.
- Andere desktop eveneens met UTP verbonden met router, beide desktops communiceren mooi.

Wat kan ik nog doen?
- Firewalls zijn uitgeschakeld eveneens deze van windows.
- Hoe kan ik zien of er nog iets opstaat?
- Licht het aan de gebruikersaccounts?


Ik weet het allemaal niet meer zulle.

PeterN
15 April 2006, 16:09
Staat op beide pc's eenvoudig delen aangevinkt en is de map aan iedereen gedeeld?

Kijk eens bij verkenner menu extra/map opties en daar tabblad weergave als daar 'eenvoudig delen van bestanden' is aangevinkt

geert4330
15 April 2006, 21:24
op de home editie van de laptop ( SP 1) is dat niet beschikbaar: geen eenvoudig delen van bestanden mogelijk

PeterN
15 April 2006, 22:23
op de home editie van de laptop ( SP 1) is dat niet beschikbaar: geen eenvoudig delen van bestanden mogelijk

Dat klopt, in home editie kan je alleen maar eenvoudig delen en staat het dus standaard daarop. Ik zou die allesinds updaten naar sp2, maar dat zal het probleem wel niet oplossen...

Het gaat te maken hebben met gebruikers rechten die anders zijn voor home editie en profesional editie en dat is een heel kluwen...

Zoals ik kan lezen staat op de desktop professional, op de laptop home editie.
De laptop ziet de desktop en kan aan de gedeelde doc's van de desktop.
De desktop ziet de laptop in zijn netwerkgroep maar krijgt geen rechten op de laptop.

Ook lees ik iets van gebruikers accounts. ook hiermee moet je opletten. Log voor alle zekerheid in als admin om te testen.

Zorg op de laptop dat alles goed is ingesteld. Bestands en printerdeling aangevinkt...
Deel tesnoods eens een map in verkenner.

Op deze link vind je allesinds heel veel info : http://www.sjoerd-visser.demon.nl/xphome/xpsimple.html#Eenvoudig%20netwerkbronnen%20delen%2 0op%20NTFS