Volledige versie bekijken : Last met nieuwe windows update!



RTCke
15 April 2006, 16:10
Sinds gisteren gebeurde er ineens het volgende op mijn pc.
Telkens al ik internet explorer sloot en dan de rechtermuisknop op het bureaublad klikte bleef mijn pc volledig hangen. zandloper bleeft op het scherm staan en ik kon niks meer openen of sluiten. ctrl alt del lukte wel nog.

Na lang zoeken merkte ik op dat er telkens een proces opende als dit gebeurde.
Namelijk verclsid.exe. Als ik dit proces afsloot werkte de pc weer normaal...

na wat gegoegled te hebben kwam ik erachter dat dit met een nieuwe windows update was gekomen. En dat meer mensen hier last van hadden.

op een ander forum las ik dit:

http://webwereld.nl/images/layout/quote_button.gif Bart31 @ donderdag 13 april 2006, 13:13
Pas op met KB908531. Contact met microsoft gaf aan dat er idd een serieus probleem kan zijn met deze update. IE blijft hangen en het onderdeel verclsid.exe blijft meerdere malen in het geheugen actief, welke je moet beeindigen om in ieder geval de boel niet te laten vastlopen. Advies bij problemen door MS: verwijder deze update. Vooral in finland en tjechie blijken deze problemen voor te komen, in NL is het nog niet zo veel. Er komt binnenkort wel een patch voor deze patch....

Ik heb deze raad dus opgevolgd en de update KB908531 verwijderd en nu geen problemen meer...

Zijn er nog mensen hier die dit probleem hebben voorgehad?

Kzal nu maar wachten met deze update te instaleren tot den Bil hier een oplossing voor heeft gevonden zeker?

GrtZzzz...

cruwero
15 April 2006, 16:18
Pas op met KB908531. Contact met microsoft gaf aan dat er idd een serieus probleem kan zijn met deze update. IE blijft hangen en het onderdeel verclsid.exe blijft meerdere malen in het geheugen actief, welke je moet beeindigen om in ieder geval de boel niet te laten vastlopen. Advies bij problemen door MS: verwijder deze update. Vooral in finland en tjechie blijken deze problemen voor te komen, in NL is het nog niet zo veel.
Dus klopt:
Henk

Jan Smit
15 April 2006, 17:40
Hoe verwijder je die weer ik heb nog geen last van een vastloper maar misschien komt dat nog

RTCke
15 April 2006, 17:50
Hoe verwijder je die weer ik heb nog geen last van een vastloper maar misschien komt dat nog

Ga naar "deze computer" dan "programmas instaleren of verwijderen"
Bovenaan vinkje bij "updates weergeven" aanzetten.

Het is 1 van de laatste beveiligingsupdates van deze maand. bij mij was deze 13/04/2006 erbij gekomen.
KB908531

Ik had de eerste dag ook niks problemen maar gister begon het opeens.
Als je er nog geen last van hebt zou ik hem ook nog niet verwijderen.
Microsoft geeft als raad deze te verwijderen als er zich problemen voordoen.
Maar blijkbaar zijn er nog niet zoveel mensen hier met problemen.

Op google vond ik maar 1 nederlandstalig forum waar het over deze update ging.

GrtZzzz...

igor
20 April 2006, 00:00
hallo,
heb ook deze kb908531 ,nog geen last mee gehad ,mocht het gebeuren zal er rap af zijn.

bedankt RTCke

igor