Volledige versie bekijken : win 98 - winupdate? browser? antivirus? office?



Wouter
15 April 2006, 17:34
ik heb hier een laptop (Toshiba 480CDT) van een eindje geleden met een pentiumprocessor en 64mb ram. met een verse win 98 se op geinstalleerd.

ik heb hem vers geinstalleerd en wil dus een windowsupdate doen, maar hij geeft een foutmelding... het nr is: 0x80072F89

ik had dan graag geweten welke browser ik daar best op draai, aangezien het niet echt een snel beestje is, dacht ik dat het misschien dat er iets lichter bestond dan internet explorer.

en een antivirus zou ik er ook op doen, maar welke zou ik nemen, ook iets die licht draait...

van office dacht ik dat het best openoffice.org zou zijn, of ben ik verkeerd?

het zijn heel wat vragen, misschien kan iemand helpen hoop ik. en alvast bedankt op voorhand!

GuntherS
15 April 2006, 17:49
Windows Update: Kan ik je zo niet zeggen, ik zal het eens opzoeken..
Browser: Ik weet niet of Opera te zwaar is? Anders Netscape ofzo?
Antivirus: Ik dacht aan AVG ofzo, ik denk dat die wel licht genoeg is voor 98.
Office: Je kan OpenOffice proberen, maar ik vind wel dat die nogal traag start (zelfs op een XP PC). Je zou daar kunnen opteren voor Office 97 of 2000 als je die in bezit hebt. Of eventueel een oudere versie van OpenOffice als die te vinden is.

EDIT over die Windows Update:
Wanneer er een verse Windows 98 geïnstalleerd is heb je Internet Explorer 5 erop staan. Ik heb gelezen dat je minstens 5.5 moet hebben om updates te kunnen binnenhalen en installeren. Dit zou ik dus eerst doen.
Wanneer het nog steeds niet lukt, probeer eens te kijken op http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;326253#kb1
Ik zal nog verderkijken moest het niet werken.

Wouter
15 April 2006, 18:03
ik heb ondertussen ook gelezen dat ik moet updaten naar minstens ie 5.5 maar dat lukt blijkbaar ook niet, dus ga ik firefox installeren en proberen updaten via windizupdate.com ik zal zien of het lukt

cruwero
15 April 2006, 18:20
Je zou ook kunnen updaten met Internet Explorer 6 Service Pack 1
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1E1550CB-5E5D-48F5-B02B-20B602228DE6&displaylang=nl
Henk

Wouter
15 April 2006, 18:22
Je zou ook kunnen updaten met Internet Explorer 6 Service Pack 1
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1E1550CB-5E5D-48F5-B02B-20B602228DE6&displaylang=nl
Henk
ik kan de browser ook niet updaten... maar via windiz ben ik nu updates aan het binnenhalen... ik zie wel of het lukt.

ik neem avg als antivirus. van office, ik heb de 97 wel nog ergens liggen. dus ik neem wel die. en van browser weet ik het nog niet waarsch firefox...

Wouter
15 April 2006, 19:54
ik heb nu dus een update gedaan via windizupdate.com (in firefox) en dan kon ik ie 6 installeren. en uiteindelijk kan ik nu windowsupdate laten lopen. ik hoop dat alles blijft werken.

nog iemand een gedacht welke browser dat ik best gebruik?

GuntherS
15 April 2006, 22:23
Ik dat dit wel gelijk blijft.
Firefox is in mijn ogen de beste die je kan hebben, maar je moet kijken of hij niet te traag is voor 98. Normaal denk ik van niet, maar je kan nooit weten.
Opera kan je ook proberen en Netscape is dacht ik ook eentje die weinig vraagt.