Volledige versie bekijken : windows kan niet worden gestart !



lucske
16 April 2006, 02:09
Hallo vrienden, ik heb een pc'ke van iemand die ik moet in orde krijgen. Het probleem is dat deze niet meer opstart.er komt het volgende op het scherm : Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden.System32\drivers\PCI.SYS u kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd rom met installatiebestanden kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten. heb dit geprobeerd maar lukt aan geen kanten.hij wil zelfs de bestanden van de cd rom niet laden ......hij begint en dan zegt ie een foutcode dus zelfs herinstallatie van windows is niet mogelijk.Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? de pc is een Bare Bone 1700 kloksnelheid Hdd 40 gigabite en geeft 96 DDR Ram alhoewel ik als ik hem open 2 DDR Ram latten vind van 128 DDR Ram.ook eigenaardig dus...........hopelijk heeft iemand oplossing voor dit probleem thx in advance.:)

Sille
16 April 2006, 02:11
mmm luckske en kan je hem niet gwn formateren je c leegmaken dus en je windows herinstaleren op je schijf ?

lucske
16 April 2006, 02:16
nee lukt niet hij wil de bestanden niet meer inladen

compuchrisje
16 April 2006, 02:27
Welke versie windows? Bij win 98 heb je nog mogelijkheid om de computer via dos te benaderen, bij XP moet er al toegang tot de schijf zijn wil je nog iets kunnen doen. Probeer met een bootdiskette voor windows98 om in de bootlog te raken. Kan je zien of de harde schijf kan gezien worden en of de juiste hardware wordt aangeduid. Daarna vanaf a-prompt commando:
chkdsk c:\
Kan dit niet vrees ik voor de schijf, of... er zit wat los binnenin.

lucske
16 April 2006, 02:30
is windows xp home edition

compuchrisje
16 April 2006, 02:33
Als er een diskettestation aanwezig is, wat ik eigenlijk vrees, zou je bij het opstarten van de pc, voordat windows begint te laden nog op delete moeten blijven timmeren, zodat je in de bios raakt. ff nummer twee hier opstarten, om te zien he

compuchrisje
16 April 2006, 02:35
In advanced bios features, zou je bootdevices als volgt moeten staan:
first boot: floppy, second boot CD-rom third boot HD

compuchrisje
16 April 2006, 02:42
Lucske, kijk naar je pm

Sille
16 April 2006, 03:22
ja zoals chrisje zegt is het de werkwijze voor het opstarten via cd :) normaal moet dat lukken anders is je lezer mss defect zou ook kunnen omdat hij ook de cd's niet leest maar dat zou raar zijn. dat hij defect is en dat je pc niet meer opstart

lucske
16 April 2006, 03:41
aan allen die al reageerden oprechte dank vooral compuchrisje ;) ;)

barbapapa5800
16 April 2006, 09:16
je kan ook opstarten met een linux cd en op die manier je HD proberen te benaderen.
knoppix of suse hebben een versie die op 1 cd past.

lucske
16 April 2006, 09:26
hartelijk dank aan iedereen ga er vandaag werk van maken

lucske
16 April 2006, 21:46
beste vrienden probleem is met succes opgelost door wingco pc techniek koekelare het geheugen was blijkbaar kapot. zit latje in van 512 DDR Ram nu en draait weer perfect hier mag dus slotje op. nogmaals aan iedereen oprechte dank zeker aan compuchrisje voor de snelle reactie gisteren ;) ;)