Volledige versie bekijken : Autostart menu bij laden CD of DVD terug actief maken?



Alviarin
17 April 2006, 16:14
Hoi,

Standaart geeft Windows XP een autostartvenstermenu bij het insteken van een CD of een DVD. Windows geeft dan de keuze tussen bepaalde programma's om de DVD of CD te laten afspelen.

Welnu, sinds kort krijg ik geen venstermenu meer....:wall:

Hoe krijg ik dat terug gefixt? :bow:
En kan ik in dat verschijnend venstermenu ook handmatig programma's die Windows voorstelt toevoegen of uitschakelen? Bv. Steek ik een CD in dan stelt hij voor om Windows Mediaplayer te nemen. Maar ik wil geen Windows Mediaplayer afspelen, maar wel bv. Winamp of Itunes.

Bedankt in ieder geval om te willen reageren :good: :bow: (y)

peterus
17 April 2006, 17:52
Klik rechts op het icoontje van uw cd of dvd speler kies eigenschappen - automatisch afspelen en kies onderaan voor "vraag mij elke keer welke aktie ik wil uitvoeren.

Is het dit wat je zoekt?

Alviarin
29 April 2006, 22:58
Hoi allen

Bedankt voor de tips. Maar helaas, het is nog altijd niet hoe het zijn moet. Ik voer een DVD, CD Rom, Data DVD, wat dan ook in. Ik krijg geen automatisch popup menu van autostart om de DVD te activeren. Moet altijd naar mijn windows verkenner en daar dan het DVD station aanklikken etc. Of bij DVD film het DVDfilm programma openen....

cruwero
29 April 2006, 23:11
Klik Start, Uitvoeren en type vervolgens regedit
Zoek dan naar de volgende de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Cdrom
Verander daar de waarde van autorun van 0 in 1. Na een herstart van Windows zal de cd automatisch opstarten.
Henk

Alviarin
30 April 2006, 14:30
Cruwero,

Helaas heeft dit niet veel opgebracht. Het stond al in het register als 1. Heb veranderd naar 0, opgestart, veranderd naar 1, opgestart, maar het werkt nog niet.

sniffer
30 April 2006, 15:02
probeer mss eens bij de instellingen van je programma warmee je wil werken en stel daar je bestanden in die je met dat programma wil laten starten