Volledige versie bekijken : terug naar kooptoestand?



dikkeveertiger
19 April 2006, 09:07
vermoedelijk totale crash? pc start niet meer op ! slaat steeds af

Al eens gekeken met een oude xp cdrom en partitie c is zogezegd volledig vrij?Hier stond windows xp op.
Met deze cd rom kan ik geen installatie doen omdat het geen legale versie is,wil achteraf geen updates meer doen!
Daar de Pc een aldi Pc is, heb ik wel een cd-rom om terug te zetten naar kooptoestand? Wie weet of dan de back-up partie ook gewist wordt?

dikkeveertiger
19 April 2006, 09:19
Ik vermoed dat de back-up niet wordt gewist? maar hoe ben ik nu zeker of de C er echt volledig uit ligt?


(http://www.gsc.be/site.aspx?taal=nl&retFK=1)

dikkeveertiger
19 April 2006, 10:13
Als je nu aan deze pc een externe harde schijf koppeld en daarop een windows installeert, zou je dan de andere partities nog kunnen leeghalen wat er te redden valt?
Of kan dit niet een wndows op een externe harde schijf?

PeterN
19 April 2006, 10:32
Dat de backup niet wordt gewist bij het terug zetten naar kooptoestand, daar zou ik niet zo zeker van zijn... Meestal wordt de schijf bij het terugzetten volledig geformateerd en in partities gedeeld.
Ik denk dat je best en het gemakkelijks opstart diskettes maakt voor xp. Start op met deze diskettes en kijk als je de 'c' kan benaderen en wat er nog opstaat.
Dit helpt mss hiervoor : http://www.ivanhoejupiler.be/downloads.php?do=file&id=132

succes ;)

dikkeveertiger
19 April 2006, 10:56
Het probleem is ontstaan nadat mijn zoon een programma heeft geinstalleerd zodat de pc het uiterlijk van een vista zou krijgen

bij het kijken met windows cd rom zie ik nu

schijf van 152626 mb o met ido op bus o atapi NBR
c; partitie 1 onbekend 76 317 mb ( 76316mb vrij)
d: partitie 2 back-up (NTFS) 59302 (40880MB vrij)
e: partitie 3 recover (fat 32) 17006mb ( 12827 mb vrij)
schijf van 152626mb 0met ido op bus o atapi NBR
met gepartioneerde ruimte 8 mb
f: partitie 1 data ntfs 152617 mb (132852 mb vrij)

dit terwijl er eigenlijk maar 1 harde schijf was

PeterN
19 April 2006, 13:22
Er is nog steeds 1 hd maar deze is verdeelt in verschillende partities. Dit zal waarschijnlijk wel al voor de installatie zijn geweest van dat programma, toch zeker een aantal partities zoals 'recovery' die waarschijnlijk dient om de pc naar koop toestand te brengen?
Ik denk dat je best wacht tot iemand je verder kan helpen die iets meer weet over wat dat programma juist heeft uitgespookt. Blijkbaar heeft hij uw c partitie verandert en niet meer in ntfs gezet. Mss dat het programma daarvoor eerst een backup heeft gezet van uw vorig systeem in 1 van de bijkomende partities?
Mss dat ze u beter kunnen helpen als je het juiste programma aangeeft wat uw zoon heeft geinstalleerd.

dikkeveertiger
19 April 2006, 13:27
http://www.tcmagazine.info/modules.php?modid=4&action=show&id=326

dit was het

cruwero
19 April 2006, 14:05
Bij Aldi systemen is
De harde schijf is in drie delen opgesplitst, eentje voor het besturingssysteem, eentje voor de gegevens en eentje voor de back-up- en herstelgegevens.
Met deze gegevens zou je rustig of een format kunnen doen of je herstel cd gebruiken:
Henk

PeterN
19 April 2006, 14:07
Als ik zo even rond surf, ben jij niet de enige die ooit problemen heeft gehad. Blijkbaar kan het systeem, indien niet juist geïnstalleerd er een mesthoop van maken , zo erg zelfs dat je het niet meer krijgt gedeïnstalleerd:damn: Daarom staat er altijd bij 'eerst backup nemen'...

Zo direct vind ik wel niks wat uw probleem kan oplossen, maar wacht even op andere hun reacties ;) De herkende partities kan je allesinds nog recupereren...

dikkeveertiger
19 April 2006, 16:39
Dankt voor alle hulp:); maar ik ben een recovery aan het doen; de backups ben ik niet kwijt;maar ja niet alles was reeds gebackupd :damn:

vanic
19 April 2006, 17:22
Met deze cd rom kan ik geen installatie doen omdat het geen legale versie is,wil achteraf geen updates meer doen!
Daar de Pc een aldi Pc is, heb ik wel een cd-rom om terug te zetten naar kooptoestand? Wie weet of dan de back-up partie ook gewist wordt?

bij een pc van den Aldi wordt een inderdaad een recovery cd meegeleverd...
waarmee je kunt terugkeren naar de toestand bij aankoop...

alsook een legale OEM versie van Windows XP waarmee je een "clean install" kunt doen ... hier moet je dan alles zelf installeren ( drivers; software...)
en deze moet je dan ook laten activeren( Microsoft) ... na de install...


maar je bent nu bezig met een recovery..