Volledige versie bekijken : cellen kopieren met formule



veysie
20 April 2006, 12:21
Ik zou moeten uit 1 tabblad 4(of meerdere) cellen met een formule moeten kopieren naar een ander worksheet. is dit mogelijk. ik weet dat dit gaat met gewoon horizontaal zoeken maar weet niet of dit kan door in 1 cel ix in te typen en dan de 4 cellen van het ander sheet te krijgen
. hopelijk kan er iemand mij helpen.
ALvast Bedankt.
Als je meer uitleg nodig hebt laat het me gewoon weten post dan wel een screentje.
Thx

J.W.
20 April 2006, 14:17
Ik zou moeten uit 1 tabblad 4(of meerdere) cellen met een formule moeten kopieren naar een ander worksheet. is dit mogelijk. ik weet dat dit gaat met gewoon horizontaal zoeken maar weet niet of dit kan door in 1 cel ix in te typen en dan de 4 cellen van het ander sheet te krijgen
. hopelijk kan er iemand mij helpen.
ALvast Bedankt.
Als je meer uitleg nodig hebt laat het me gewoon weten post dan wel een screentje.
Thx

Open die twee werkbladen naast elkaar en sleep die geselecteerde cellen met ingedrukte CTRL-toets naar het andere werkblad.

Kokki
20 April 2006, 14:17
Ik begrijp het niet helemaal. Je wil meerdere cellen kopieren naar een ander worksheet. Je wilt daar de formule krijgen en niet het resultaat van die formule. Als je kopieren en dan plakken speciaal kiest, dan kan je kiezen wat je net gaat plakken (waarde, formule,etc). Je zou dus formule moeten kiezen.
Je moet wel uitkijken met je celverwijzigingen (gebruik indien nodig de $)
Wat je wil zeggen met dat zoeken begrijp ik dus niet.

veysie
20 April 2006, 18:18
Ik Post maandag wat screenshots met wat ik wil zeggen!!
Het is inderdaad wat moeilijk uitgelegd.

veysie
28 April 2006, 10:55
Ik ga mijn vraag even verduidelijken.
IK heb dus 2 werkbladen. In werkblad 1 staan al de gegevens van mijn klant. maar elke klant heeft nog meerdere gegevens. die zouden in het zelfde werkblad moeten komen.
Op de bovenste foto zie je klant 1363. In Comment CO zou de tekst moeten komen die in de onderste foto van C2-C5 staat. Weet er iemand hoe ik dit zou kunnen doen?
Hier staan mijn screenshots.
http://s49.yousendit.com/d.aspx?id=1X5NTKRESQ1ZG3RW120FCHW5SS
Grtz
Veysie

J.W.
28 April 2006, 16:04
Ik ga mijn vraag even verduidelijken.
IK heb dus 2 werkbladen. In werkblad 1 staan al de gegevens van mijn klant. maar elke klant heeft nog meerdere gegevens. die zouden in het zelfde werkblad moeten komen.
Op de bovenste foto zie je klant 1363. In Comment CO zou de tekst moeten komen die in de onderste foto van C2-C5 staat. Weet er iemand hoe ik dit zou kunnen doen?
Hier staan mijn screenshots.
http://s49.yousendit.com/d.aspx?id=1X5NTKRESQ1ZG3RW120FCHW5SS
Grtz
Veysie

Wat u wilt is een werkblad invoegen in een cel. Voor zover ik weet gaat dit niet. Wat u wel kunt doen is het volgende: Invoegen - Object - Tabblad: Bestand gebruiken - Aanvinken: aan bestand koppelen en als pictogram weergeven - bladeren - naar het werkblad gaan - OK

U krijgt nu het werkblad als een pictogram (klein). Klik erop en u hebt het volledige werkblad. Sluit het (kruisje) en u hebt terug het pictogram.

geheimfeest
1 May 2006, 16:07
Hallo Veysie,

Wens je de inhoud van de verschillende cellen met opmerkingen allemaal in 1 cel stoppen?
Zo ja, hoeveel tekstvakken met opmerkingen kunnen er maximum zijn?

Mvg,
G.F.

veysie
2 May 2006, 20:23
Dag geheimfeest, er kunnen maximum 10 cellen zijn. zou dit lukken denk je?

geheimfeest
3 May 2006, 22:58
Ik zou het volgende voorstellen.
Geef iedere comment een aparte ID.
vb 3871.1 = klant 3871, comment 1

Stel dat in je hoofdsheet, de klantreferentie in cel A staat.
Gebruik dan volgende formule:
=Vlookup(A1&".1",range, column,false)&"-"&Vlookup(A1&".2",range, column,false)&"-"&Vlookup(A1&".3",range, column,false)...... tot 10

In het nederlands heet de functie Vert.zoeken.
Indien er niets gevonden wordt zal deze functie echter een foutmelding geven. Het gecumuleerde commentfield zou er dan zo kunnen uitzien:
"Opmerking1-Opmerking2-#N/A#-#N/A#-...."

Is natuurlijk niet echt de meest esthetische oplossing.
Je kan dit wel opfraaien maar dan wordt de formule vrij complex of met een tussentabel werken waar je reeds alle comments voor 1 klant in 1 cel plaatst.

Ik denk echter dat je hier beter Acces zou gebruiken.

Mocht je nog hulp nodig hebben, laat maar iets weten.

Ciao,
G.F.