Volledige versie bekijken : Word en optellingen maken



vrnmmn
20 April 2006, 14:18
Als ik in een brief regelmatig bedragen moet vermelden (te betalen sommen)kan ik die bedragen dan in Word laten samentellen?
vb
U is mij nog schuldig:
sinds 01.01.02: € 250,45
sinds 04.05.05: € 164,15
sinds 01.01.06: € 25,13
Dat maakt in totaal: ???

Kan m.a.w. Word controleren of de som klopt? en die som ook berekenen en vermelden onder het komommetje?

Dank voor de moeite.

J.W.
20 April 2006, 15:11
Als ik in een brief regelmatig bedragen moet vermelden (te betalen sommen)kan ik die bedragen dan in Word laten samentellen?
vb
U is mij nog schuldig:
sinds 01.01.02: € 250,45
sinds 04.05.05: € 164,15
sinds 01.01.06: € 25,13
Dat maakt in totaal: ???

Kan m.a.w. Word controleren of de som klopt? en die som ook berekenen en vermelden onder het komommetje?

Dank voor de moeite.

Zet de getallen in een tabel in Word, dan kan men deze bewerken (optellen, aftrekken, enz...). Elk getal wel in een afzonderlijke cel zetten.

wasbeertje
20 April 2006, 20:29
je kan ook een gewoon een excell blad invoegen in word en dan kan je in dat deel alle bewerkingen doen zoals in excel en wanneer je terug in je brief verderwerkt zie je niks meer van excel. Is zeer gemakkelijk.

echt eens proberen

groetjes

wasbeertje

Pegasus
22 April 2006, 17:46
met tabellen in word is dit poepsimpel

vrnmmn
26 April 2006, 16:32
Wil U dat eens met een vb verklaren?
Hoe laat U de som maken?

Met dank !

Ché
26 April 2006, 16:51
Via tabel/ invoegen / tabel breng je een tabel in je document. Pas het aantal rijen en kolommen aan. Daarna ga je in een lege cel staan onder de cijfers die je wil optellen. Kies tabel/ formule / typ daar in : =SUM(ABOVE) Je krijgt de uuitkomst in je cel.

Nadeel: telkens je iets in de bovenstaande rijen wijzigt, moet je de uitkomst deleten en je formule opnieuw invoeren.

Mimosa
27 April 2006, 10:57
je kan ook een gewoon een excell blad invoegen in word en dan kan je in dat deel alle bewerkingen doen zoals in excel en wanneer je terug in je brief verderwerkt zie je niks meer van excel. Is zeer gemakkelijk.

echt eens proberen

groetjes

wasbeertje
Ik zou ook op deze manier werken. In Word doe je Invoegen/Object en dan kies je voor Microsoft Excel-werkblad.
Daar tik je je cijfertjes in onder elkaar (of naast elkaar zoals je zelf wil) En dan ga je in een lege cel staan en dan kan je bovenaan wellicht een icoontje zien (een soort E) en dat is dan autosom. Klik daarop en je sommetje is gemaakt.
Klik buiten je excelstuk om in Word verder te tikken.
Wil je gegevens bewerken in het Excelstukje moet je dubbelklikken in dat stukje en je komt weer in je excel.

Ché
27 April 2006, 13:10
Ik zou ook op deze manier werken. In Word doe je Invoegen/Object en dan kies je voor Microsoft Excel-werkblad.
Daar tik je je cijfertjes in onder elkaar (of naast elkaar zoals je zelf wil) En dan ga je in een lege cel staan en dan kan je bovenaan wellicht een icoontje zien (een soort E) en dat is dan autosom. Klik daarop en je sommetje is gemaakt.
Klik buiten je excelstuk om in Word verder te tikken.
Wil je gegevens bewerken in het Excelstukje moet je dubbelklikken in dat stukje en je komt weer in je excel.

dat is idd de beste en eenvoudigste manier. Zo zou ik het ook doen. In mijn respons hierboven wou ik alleen maar duidelijk maken hoe het met een ingevoerde tabel in word werkt.

Mimosa
27 April 2006, 15:18
@ché: bedankt om me bij te treden ;) En ja... zo vullen we mekaar goed aan en da's de bedoeling ;) Zo leren we allemaal bij! :good: