Volledige versie bekijken : Boxen voor in de wagen



Simply
20 April 2006, 14:25
'k weet dat de vraag niet helemaal juist geplaatst is, maar ik zou graag van jullie willen weten welke boxen goed zijn om achteraan in de wagen te steken, ik heb geen versterker en het moet geen boenk-car worden maar ik wil wel een degelijke muziek-kwaliteit!

De muziek die zal worden gespeeld is vooral trance en gewone radio!

Alvast bedankt voor jullie reacties

Fakke_Berto
20 April 2006, 14:49
Ik heb er Magnat inzitten achteraan en daar ben ik redelijk tevreden over.
Groeten.

Simply
20 April 2006, 15:34
Ik heb er nu Caliber inzitten, tevreden over, wilde nu nieuwe kopen wegens andere wagen, maar hoorde zeggen dat CANTON een hééél goed merk was!
Caliber zou een minder goeie splitsing hebben van lage-, mide- en hogetonen!

Clioke16V
20 April 2006, 17:01
Canton heb ik van zen leven nog niet van gehoord :s

Ikzelf heb vooraan een composet ( lage toon 13 cm box + tweeters voor hoge toon apart op dashboard ) steken van Pioneer, dan achteraan op hoedeplank heb ik 2 16/9 ( ovaal ) boxen van pioneer, en nog een woofer ook. Dit alles wel versterkt. Dit speelt goed, maar IK kan echt niet zonder woofer. Ik heb graag dat je de muziek voelt ( niks met johny te maken .... ).

Die Calibers dat je hebt zijn goed van kwaliteit.

Merken waar ik persoonlijk ervaring met heb zijn,

Pioneer
Lanzar ( ook duur )
Sony Xplod
Kenwood


Dat van die splitsing kan wel kloppen hoor, maar gaan wij gewone mensen deze verschillen ook zo hard horen ?

Als je graag hoge tonen goed hoorbaar wil hebben, zou ik zeker voor 3 of 4 weg systeem gaan. link (http://www.pioneer.be/images/products/carspeakers/pioneer/tsa6921_large.jpg)

Veel succes toch met aankoop van uw nieuwe boxen.

Fakke_Berto
20 April 2006, 18:26
Ik heb er vooraan Xplodes inzitten, maar die kunnen toch niet tippen aan die Magnats. Die zijn 4-weg en kosten evenveel als die Xplodes.
Groeten.

Clioke16V
20 April 2006, 20:48
Ik heb er vooraan Xplodes inzitten, maar die kunnen toch niet tippen aan die Magnats. Die zijn 4-weg en kosten evenveel als die Xplodes.
Groeten.

Tuurlijk, Magnat, Rocfort fossgate, Lanzar etc... zijn topmerken tegenover Xplod enzo. Maar voor niet te versterken is het gek om zo'n merken te kopen denk ik toch.

Fakke_Berto
21 April 2006, 15:10
Lang geleden had ik een kameraad die auratone in zijn wagen had gezet. Voor wie die niet kent, dat waren boxen die ze in een opnamstudio gebruiken als monitortjes aan de mengtafel. Ik geloof dat ze die nog een gestolen hebben ook. Een zeer spijtige zaak.
Als je luidsprekers voor op je hoedenplank koopt moet je er wel op letten dat het er geen zijn met een foam rand. Die vergaan door ultraviolet licht. Na een paar jaar vallen die zo uit elkaar.
Groetjes.