Volledige versie bekijken : Probleem met spelletjes cd rom



Silverwing
20 April 2006, 18:51
Ik heb met klone cd een image gemaakt van een kinder cd rom,en deze image eerst om te proberen op een RW cd gezet.(met Nero ging het niet,kreeg steeds leesfouten.)
Alles werkte perfect en dus schreef ik diezelfde image naar een gewone cd.
Als ik deze nu wil gebruiken krijg ik van bij het begin steeds een foutmelding dat er een fout is opgetreden en het spel moet afgesloten worden.
Ik heb de image al 3 keer opnieuw naar een gewone cd geschreven,telkens krijg ik dezelfde fout.
Heb ook al 3 keer terug naar dezelfde RW cd en naar andere geschreven en dat gaat elke keer prima.
Heeft iemand een idee wat er hier mis loopt?

cruwero
20 April 2006, 18:54
Probeer een een ander merk cd:
Henk

stallion
20 April 2006, 18:55
Volgens mij dien je de juiste naam van de originele CD te weten te komen
alvorens je die kan doen draaien. MAW ervoor zorgen dat na het wegbranden van de image de CD dezelfde benaming heeft als de originele.
Mocht dit niet baten, dan kan ik je helaas niet verder helpen....;)

Silverwing
20 April 2006, 20:03
Henk & stallion,bedankt probleem is opgelost.
Heb eerst een ander merk van cd genomen maar dat gaf dezelfde fout.
Na het lezen van stallion zijn uitleg kwam ik op een idee.
Er moet van het spel eerst een deel geïnstalleerd worden alvorens je kan spelen,maar je moet wel de cd rom gebruiken.
Ik heb dan met de enige cd waar het wel mee ging alles verwijderd van de pc,herstart en dan met één van de 3 gewone cd's die ik al eerder gemaakt had terug geïnstalleerd en dan gaat het wel.
Bij de installatie word dus idd zoiets als de naam van de cd mee weggeschreven,indien daarna een andere cd dan diegene waarmee geïnstalleerd is word gebruikt krijg je dus die fout.
Slim bekeken maar niet slim genoeg!:D
Deze mag dicht(nog nooit zo snel een probleem opgelost:good: )

Simply
21 April 2006, 09:01
Bij deze is de zaak gesloten (beetje plagiaat maar kom ;)