Volledige versie bekijken : alfabetich, maar aflopend



barbapapa5800
21 April 2006, 20:35
wanneer ik in mijn documenten kijk zie ik alles van a tot z staan.
kies ik in een programma "open file" dan krijg ik een venster waar ik de files kan selecteren, alleen staan de files hier van z tot a.
hoe heb ik dit gedaan en hoe verander ik dit?
in dit venster rechter muisknop en "sorteren op naam" help, maar dit blijft niet.
de volgende keer is het gewoon weer hetzelfde.

compuchrisje
21 April 2006, 22:08
Heel eenvoudig barba,bovenaan in de kolom op de titel nog eens klikken en de opvolging zal omgedraaid worden.

barbapapa5800
22 April 2006, 06:32
klinkt eenvoudig, maar ik heb nog geeneen programma gevonden waar ik kan klikken op de bovenste kolom met de titel in.
dit probleem doet zich enkel voor als ik in een programma op open file klik en in dit venster staat alles van z tot a.
probleem is dat ik in dit venster zo geen balk zie die jij bedoeld.

compuchrisje
22 April 2006, 08:26
Dan zal je es in dat programma boven in de menu balk bij Beeld eens moeten zoeken naar de weergave-opties, papa.

Ché
22 April 2006, 12:19
als je een map hebt openstaan met de bestanden moet je gewoon bovenaan waar "naam" staat eens klikken. de bestanden zullen dan weer oplopend gerangschikt staan.

barbapapa5800
22 April 2006, 12:40
http://img92.imageshack.us/img92/690/waar2nb.jpg


kijk dit is een voorbeeld uit psp.
zo is het bij alle bestanden in dit soort vensters.
ik weet wat jullie bedoelen, maar zoals reeds vermeld staat alles goed in de mappen (bv. mijn documenten)
het is enkel in vensters zoals deze.
hier kan ik nergens op naam klikken, begrijp je?
als ik met de rechtermuisknop sorteren op naam klik is het goed, totdat ik dat venster weer open, dan staat het weer verkeerd.
in het voorbeeld zie je enkel mappen staan, maar als er bestanden bijstaan, zijn die ook verkeerd gesorteerd.
hopelijk kunnen jullie helpen :bow:

Krikkie
22 April 2006, 13:15
Dan moet je kiezen voor weergave -> Details
Deze knop vind je naast het venster met zoeken, vierde knop...
(Wit windowsvenstertje met zes puntjes op)
Hiermee kan je kiezen hoe de mappen worden weergegeven in je venster.
Als je voor details kiest veschijnt er bovenaan een informatiebalkje.
Naam, Grootte, Datum,...ed, als je bovenaan in het venster om "naam" drukt met je linker muisknop worden je mappen alfabetisch gerangschikt, klik je nog eens worden de mappen omgekeerd gerangschikt.
Idemdito voor grootte, datum,...ed.

Groetjes Krikkie

barbapapa5800
22 April 2006, 21:50
oke, dit klopt wat je zegt.
alleen is dit geen blijvende oplossing...
sorry

compuchrisje
22 April 2006, 23:53
Andere manier is om het via mapopties te doen (configuratiescherm) en toepassen op alle mappen. Als dàt niet werkt, moet je es met BG gaan babbelen denk ik hihi.