Volledige versie bekijken : Hoekan ik mijn computer vlugger laten afsluiten?



veronique
22 April 2006, 10:03
Hallo eindelijk weer online, pc is 2 keer kapot in 1 jaar tijd.:wall:Alles is eindelijk hesteld , weer veel kosten gehad.Nu de pc is niet meer hetzelfde ik heb enorm veel problemen gekend hij starten niet meer op dat is nu opgelost met geheugen bij te steken.Maar nu het uitschakkelen ervan duurt enorm lang(zeker 5 min).Vroeger was dat direkt gebeurd.Nu is mijn vraag hoe kan ik die vlugger laten afsluiten of wat is er nog mis mee?:cry:

groeten veronique

lucske
22 April 2006, 10:13
probeer deze eens http://www.slaw.com.au/pmp/ bij downloads shutdown downloaden ;) weet niet of het ga helpen ze je vinkt dan telkens ook force shutdown aan shutdown vind je als je op programs klikt.Je kan de tijd instellen om af te sluiten ook ;)

Pilote
22 April 2006, 10:18
probeer deze eens http://members.home.nl/wout.grotenhuis/

veronique
22 April 2006, 11:58
heb ik allebei gedaan.
mijn prefetch map is leeg en van de andere gebruikers van deze computer ook.
Met shutdown deze springt even open en daarna weer dicht.
Maar kan het zijn dat er programma' te veel draaien.Ik heb maar alles geinstaleerd.In de winkel zeiden ze dat er programma's kunnen afgezet worden?

grabber
22 April 2006, 12:14
Veronique ik zou terug naar die winkel gaan.
Je hebt er zoveel kosten aan gehad, dan mag ie ook goed terug gegeven worden dacht ik zo.

veronique
22 April 2006, 12:27
ik weet het maar ik heb de pc laten maken en zelf ervoor gekozen om de programma's erop te zetten anders staat daar zoveel op dat ik niet gebruik.

trebel
22 April 2006, 12:27
inderdaad,er klopt iets niet:(

compuchrisje
22 April 2006, 18:21
Je zegt: geheugen bij steken en hij startte niet meer op. Is dat oude geheugen dan blijven zitten? Best mogelijk dat daar beschadigde sectoren op zitten en dan blijf je natuurlijk problemen houden! Het beste is om gewoon één bankje te zetten, nieuw, zonder die oude erbij. Maar dat hadden ze idd in de winkel ook moeten weten.
Post eens een hjt logje om te zien welke software mogelijk afremmend kan werken en om te zien of er geen services kunnen uitgeschakeld worden.

virtueel2006
22 April 2006, 19:44
Je zegt: geheugen bij steken en hij startte niet meer op. Is dat oude geheugen dan blijven zitten? Best mogelijk dat daar beschadigde sectoren op zitten en dan blijf je natuurlijk problemen houden! Het beste is om gewoon één bankje te zetten, nieuw, zonder die oude erbij. Maar dat hadden ze idd in de winkel ook moeten weten.
Post eens een hjt logje om te zien welke software mogelijk afremmend kan werken en om te zien of er geen services kunnen uitgeschakeld worden.(y)
jullie geven toch goeie tips.....bedankt

veronique
22 April 2006, 19:59
ik zal een hjt logje zetten onder het item hjt.Dat andere geheugen is ook nieuw maar 256 mb en nu heb ik 512mb bij gezet.ik kan een logje maken maar als ik het kopieer dan krijg ik het hier niet geplakt.

veronique

veronique
22 April 2006, 20:23
hoe komt nu dat dat ik het logje niet krijg geplaatst? HET IS EINDELIJK GEPLAATST ONDER ITEM HIJACKTHIS.

veronique
22 April 2006, 21:08
het logje is gecheckt alles is inorde.Dus daar zit het probleem niet.

compuchrisje
22 April 2006, 21:36
Kijk eens onder configuratiescherm, of je in hardware iets kan vinden waar hij foutmeldingen geeft. Mogelijk dat er blijft gezocht worden naar iets dat niet gevonden wordt en dat dààrdoor opstarten en afsluiten problemen geeft.

veronique
23 April 2006, 11:36
ik geraak tot configuratie-hardware en naar wat moet ik dan letten? ik krijg daar een hele lijst van hardware maar ik ken daar niets van, hoe kan ik zien dat er een foutmelding is?Het opstarten gaat nu maar het afsluiten is nu nog het grote probleem.Ik moet de pc bij afsluiten steeds resetten voor ik hem kan afsluiten.Dat zou toch niet mogen hé.

compuchrisje
23 April 2006, 20:19
Ga es een keer via het Startmenu, naar Configuratiescherm - Energiebeheer - Eigenschappen voor energiebeheer.
Klik daar op het tabblad APM (als dat er bij staat tenminste, anders kan je niks met deze tip);zet een vinkje bij "Ondersteuning voor geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen". Dan alsmaar OK klikken, test nu es uit of het afsluiten nu wél lukt.

veronique
24 April 2006, 08:11
die apm heb ik er niet bij staan.

Ché
24 April 2006, 08:16
Dat moet je in je bios eerst activeren.

g_man
24 April 2006, 13:38
Als de BIOS dit ondersteund...maar als het niet teveel moeite kost, zou ik je aanraden om windows opnieuw te installeren... :) ;)

veronique
24 April 2006, 17:36
nog een vraag je ik had vroeger AVG en nu staat er Kaspersky op, maar ik heb daar geen ervaring bij die Kaspersky.Wat vinden jullie ervan vroeger had ik geen problemen en nu wel zou dat aan die andere anti virus hangen? :eek:

cruwero
24 April 2006, 17:50
Als de BIOS dit ondersteund...maar als het niet teveel moeite kost, zou ik je aanraden om windows opnieuw te installeren
Dit zou sterk aanbevelen en installeer niet alles klakkeloos.
Alleen wat je nodig heb en hij loopt weer als een trein:
Henk

g_man
24 April 2006, 18:43
Heb op aanraden van de Spyware Master hier op IVH NOD32 en Kerio werken...is toppie...geen gezever en houden alles netjes. :) ;)

veronique
24 April 2006, 19:22
ik moet zien wat ik ga doen ik moet dat vragen voor windows terug erop te zetten.En ik heb 14 dagen nodig gehad voor allles weer terug inorde te krijgen.En nu dat stom probleem.Ik dacht dat het misschien aan die antivirus hing.

compuchrisje
24 April 2006, 21:45
Bij een volledige herinstallatie van windows en programma's mét de originele versies is het best dat je gewoon eerst alles installeert, voordat je aan die anti-virus begint. Dat gaat al stukken sneller. Probeer eerst die andere dingen in orde te maken voordat je verder naar andere progs gaat zoeken.
Bij die APM, als dat tabblad er niet is moet je es kijken in je BIOS, mogelijk ondersteunt je systeem geen APM of is het daar gewoon niet geactiveerd. Als het ondersteund wordt,activeer het dan.
Als je systeem ACPI gebruikt (Advanced configuration and Power Interface) zou je in feite geen probs mogen hebben.

veronique
25 April 2006, 08:12
Hoe krijg ik die bios open of beter gezegd waar moet ik dat zoeken?

lucske
26 April 2006, 01:28
mss hier ook nog een hulpje http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php

veronique
26 April 2006, 18:41
lucske bedankt voor de tip.
Deze stappen heb ik gedaan:



* Eerst en vooral zorg ervoor dat de nodige Autosave functies in de programma's geactiveerd zijn.
* Klik vervolgens op Start >> Uitvoeren en tik in het venster Regedit.
* Dubbelklik nu HKEY_ CURRENT_USER > Control Panel > Desktop.
* Klik met de rechtermuisknop op End Tasks.
* Via Wijzigen kan u nu de waarde van 0 naar 1 veranderen.
en


1. Klik op Start en kies de optie Uitvoeren.
2. Typ het commando Regedit en klik op OK.
3. Open de sleutel


HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control


4. Open de map met de naam control
5. In het rechter deelvenster selecteert u de optie WaitToKillServiceTimeout
6. Klik met de rechter muisknop op de optie en selecteer in het snelmenu de optie Wijzigen.
7. Verander de sleutelwaarde in een waarde die lager is dan 2000; een goede keuze zou kunnen zijn 200.
8. Bewaar de wijziging door op OK te klikken en sluit Regedit.

en nu sluit hij terug snel af.Ik hoop dat ik niets verkeerd heb gedaan.
In alle geval Allemaal bedankt voor de tips:bow: :bow:

groetjes veronique