Volledige versie bekijken : Aldi PC geen tv-tuner apparaat NA RECOVERY



alexandernl1
23 April 2006, 11:45
Hi,

Ik heb zo'n AlDI pc en moest XP recoveren. Heb de CD's van Adi gebruikt om alles te herstellen.

Nu heb ik geen TV meer. Homecinema speelt geen tv-programma's.

Ik heb medion gebeld zij gaven als advies om de PC te formatteren en alles er nog eens op te zetten. Dit had ik echter al gedaan (blurp).

Nou als iemand een ideetje heeft.

mvrgr Alex

Kokki
23 April 2006, 12:42
Wat bedoel je met geen tv-tuner apparaat? Vind ie hem helemaal niet, of zijn alleen de drivers niet geinstalleerd waardoor ie niet werkt?
Kijk eens bij configuratiescherm - systeem - tab hardware - apparaatbeheer. Als daar geen gele vraagtekens staan, dan zijn je drivers ok.

Krikkie
23 April 2006, 15:26
Op je pc staat ook een harde schijf genaamd Recover, indien je met deze je pc terug hersteld staat hij normaal zoal hij de fabriek verlaten heeft, de bijgeleverde cd's zijn gewoonlijk niet compleet en bevatten alleen de hoofdprogramma's, vaak ontbreken die "kleinere" programma's.
Zie eens bij programfiles of het door jouw gewenste programma daar terug te vinden is (je kan dit ook doen via de zoekfuntie, dan moet je niet alle sub-mappen manueel gaan doorzoeken), ik wed van niet en je zal zien dat er nog een hele reeks andere programma's niet meer opstaan die er vroeger, toen je de pc nieuw kocht, wel stonden.
Ik zou zeggen indien je je pc terug wil met alle programma's erop, probeer eerst even je hardeschijf genaamd recover, de kans dat alles terugstaat zoals je je pc kreeg is groter dan met de verschillende bijgeleverde cd's.
De gebruiksaanwijzing van hoe je dat moet doen is bijgeleverd bij je pc.
Veel geluk.

Groetjes Krikkie

depol99
23 April 2006, 21:04
Dit is de website voor de aldicomputers
http://www.gsc.be/

PeterN
23 April 2006, 23:28
Ik dacht dat die appart moet geinstalleerd worden? Na een recovery staat daar een programma voor op je pc...
Anders moet je eens kijken op de cd , niet de recovery, van de drivers, daar staat hij zeker op ;)

vanic
24 April 2006, 11:01
het is altijd interessant om de handleiding eens te lezen...
ofwel de papieren ofwel deze die je vindt op de D partitie bij Tools >manuals...

je hebt nu ( waarschijnlijk) de cd ( dvd afhankelijk van welke pc) van Windows zelf gebruikt...

je moet eigenlijk de recovery cd van Medion zelf gebruiken ... deze "stuurt" dan de recovery partitie aan en deze plaatst dan de image terug ...
( hopelijk heb je deze nog niet gewist)