Volledige versie bekijken : probleem



gwenn
23 April 2006, 16:03
hallo ik heb een pentium 3
1gig en er zit 512mb sd geheugen van 133 in
vroeger als ik hem opstarten ging hij heel snel als ik hem nu op start dan gaat hij heel traag presies een pentum 1
wie kan me helpen om hem te versnellen ik heb al in de regedit alles versnelt en met msconfig ook al dat hij snel opstart ma niets wie kan me helpen dank u

kevindewachter
23 April 2006, 17:44
hallo ik heb een pentium 3
1gig en er zit 512mb sd geheugen van 133 in
vroeger als ik hem opstarten ging hij heel snel als ik hem nu op start dan gaat hij heel traag presies een pentum 1
wie kan me helpen om hem te versnellen ik heb al in de regedit alles versnelt en met msconfig ook al dat hij snel opstart ma niets wie kan me helpen dank u

heb je u pc al eens laten scannen op spyware??

Krikkie
23 April 2006, 18:00
En gedefragmenteerd, schijfopruiming, virus-, malware- of spywarescannetjes online gedaan, staat je harde schijf niet te vol (eens opruimen), snelkoppelingen op je bureaublad eens nazien (diegene die je niet gebruikt verwijderen), wat start er allemaal mee op wat je niet nodig hebt afzetten bij het opstarten, je register eens opkuisen ...
Het zijn allemaal dingen die kunnen helpen ;)

Groetjes Krikkie

GuntherS
23 April 2006, 18:39
Om alles even samen te vatten:
- Ewido Anti-Malware
- Ad-Aware
- Spybot Search & Destroy
- Antivirus laten scannen
- Ccleaner

Wanneer deze programma's allemaal gedaan hebben met scannen en alles verwijdert is wat er niet hoort, zou het normaal al een merkbaar verschil moeten geven.

Anders misschien eens een hijackthis logje plaatsen op dit forum.

Smokey
23 April 2006, 19:19
Format C al eens gedaan :D

GuntherS
23 April 2006, 20:00
Dat is wel een beetje heel erg drastisch he :p

Probeer eerst dat lijstje wat eerder gegeven is, moest dit niet helpen kan je nog overschakelen tot een format wat Smokey aangeeft.

gwenn
23 April 2006, 21:34
ik heb al alles gedaan schijf staat ma 10 gig op van 120 gig
en heb ook al veel geformateert en veel haalt het nie uit
elke keer gaat hij trager en trager

zariash
23 April 2006, 21:42
staan er veel snelkoppelingen op je bureaublad,gebruik je soms als achtergrond een foto en welke virusscanner en firewall heb je .
grtjs

Krikkie
23 April 2006, 21:44
Ik denk eens een hardwarecontrole uitvoeren...

Denk dat hij de geest aan 't geven is.
'k Weet ni welk onderdeel, maar hoor eens verder...

Groetjes Krikkie

gwenn
23 April 2006, 22:57
er staan geen snelkopelingen da neemt geheugen in beslag
weet iemand hoe ik al mij hard ware kan formateren heb al aan ibm gemail voor low level format

cruwero
23 April 2006, 23:04
Zorg dat je cd/dvd als first boot opstart.(bios)
1<....>Start op met de cd van xp.
2<....>Druk op enter als u windows xp wilt installeren enter.
3<....>vervolgens op f8
4<....>Druk nu op D-enter
5<....>vervolgens op l-enter
6<....>keuze hoe je wilt formateren fat32 of ntfs.
Beter ntfs
Na formateren zal de pc opstarten en vervolgens installeren:
maar doe nooit een low level format :
Henk

gwenn
23 April 2006, 23:06
ma als ik die formateer is die nog nie sneller daarom wow ik da eens proberen

cruwero
23 April 2006, 23:11
Bij een nieuwe installatie wordt je systeem altijd weer sneller:
Henk

gwenn
23 April 2006, 23:16
ja ma na een week gaat die terug even traag ik heb die al veel geformateerd

vanic
24 April 2006, 11:13
ja ma na een week gaat die terug even traag ik heb die al veel geformateerd

als ie pas na een week trager gaat... dan zal het wel niet aan de hardware liggen he... maar aan wat er achteraf aan software opkomt...

GuntherS
24 April 2006, 17:06
Ja inderdaad, als het na een week terug hetzelfde is ligt het zowiezo aan de slechte keuze van software.
Kun je misschien eens opsommen wat je achteraf installeert, misschien weten we wel wat het probleem kan geven.

g_man
24 April 2006, 17:12
Zit er ergens iets tussen van Norton? Deze vertraagt enorm...vooral de "oudere versies" met de common clients updates.

Milo
24 April 2006, 17:17
Yep

Mijn eerste gedacht
Norton Anti brol ware ....
En euhm ook veel progs die zich achter de schermen laden , alsook samen met de opstart van Windows mee laden , nja dan moet ge daar eens in kuisen .....

gwenn
25 April 2006, 13:14
met ms config zet je het tog af en ik heb geformateerd en is een beetje sneller er staat nu alleen norton 2006 en msn msnplus office 2003 en nog van de printer op en veel sneller gaat hij nie en als ik inlog in begin die balk van windows die laad zo bijna 1 min hoe kan ik da verkorten dank u

g_man
25 April 2006, 18:07
Heb je je Hdd al eens getest op fouten? Download via de site van de fabrikant de nodige software. Als je schijf is opgedeeld in partities kan het ook eens helpen, al je partities te verwijderen, dan volledige schijf formateren en dan terug indelen.

cruwero
25 April 2006, 18:19
dan volledige schijf formateren en dan terug indelen
Maar is wel een goeie oplossing:
Henk

gwenn
25 April 2006, 19:34
ik heb het gisteren gedaan en het helpt niet ik zal een een kijkje nemen bij de fabrikant

Krikkie
25 April 2006, 19:37
Norton 2006, ik denk dat véééél te zwaar is voor jouw bakje!!!
'k Stel voor van die eraf te halen en met Avast of AGV te werken en dan nog eens zien.


Groetjes Krikkie

gwenn
25 April 2006, 21:15
nee het is nu goed maar hij start nog heel traag op
hoe kan ik da versnellen da duurt altijd meer dan 2 min inlogen
en de rest is een beetje rapper