Volledige versie bekijken : win2000 installeren



slicky
24 April 2006, 13:35
jips
ik heb hier een laptop(P3 700 mhz met 256mb ram hd van 11Gb)
momenteel staat daar win XP op
ik zou er nu graag win2000 op zetten omdat ik denk dat hij dan toch iets vlotter zal werken;)
mijn probleem is nu om die laptop optestarten zodat ik er win2K kan op installeren ZONDER gebruik te maken van opstartdiskettes want er zit enkel een DVD/CD lezer in die laptop en geen diskette station:wall: mijn cd van win2K is niet bootable,de bestanden staan er wel op om diskettes aan te maken maar ja,ik ben daar nie veel mee hé:wtf:

is er soms een manier om dat op te lossen

alvast bedankt

Milo
24 April 2006, 17:23
aja
Maak een boot cd'ken .
et zelfde als een boot diskette , maar op cd ,
of ge moet de diskette op u cd'ken zetten .
Probeert eens ;-)

cruwero
24 April 2006, 17:32
Lijkt me geen probleem daar win2000 net als xp van de cd zal opstarten en je verder kan gaan met installeren:
Henk

slicky
24 April 2006, 20:41
:wtf: pff kzou nie weten hoe eraan te beginnen?????
misschien een beetje uitleg;)

Ché
24 April 2006, 21:02
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

misschien vind je daar iets.

cruwero
24 April 2006, 21:11
Zet de computer aan met de Windows® 2000 CD in de CD-ROM of DVD-speler. Kies voor het opstarten vanaf CD-ROM. .
Wanneer je het installatiescherm van Windows 2000 Professional Setup voor je heeft drukt je op de <Enter>-toets om de installatie te starten.
Op het scherm voor de Gebruiksovereenkomst voor Windows 2000 drukt je op de functietoets <F8> om de overeenkomst te aanvaarden.
Het installatiescherm zal nu de partitie-indeling van je harde schijf weergeven. Gebruik de cursortoetsen om een partitie te selecteren waarop je de installatie van Windows 2000 wilt uitvoeren en druk op de <Enter>-toets.
Het volgende scherm geeft de controle van de harde schijf weer.
Hierna zal de installatie bestanden kopiëren die nodig zijn voor de installatie.
Het volgend scherm zal de configuratie van Windows 2000 initialiseren.
Op het volgende scherm wordt je verteld dat een deel van de installatie voltooid is. Verwijder de CD-ROM uit het station en druk op <Enter> om de computer opnieuw op te starten.
Een MS-DOS scherm geeft aan dat Windows geladen wordt.
Het Windows 2000 scherm wordt getoond.
In de Windows 2000 Setup Wizard klikt je op Volgende.
Setup detecteert de op je computer geïnstalleerde apparaten. Dit kan even duren.
Vervolgens krijgt je de mogelijkheid om je regionale instellingen te kiezen. Hierna klikt je op Volgende.
Vervolgens typt je de productcode in. Je kan de productcode vinden aan de zijkant van je systeem (voor Solo® systemen aan de onderkant of achterkant).
In het volgende scherm wordt je gevraagd een computernaam en een systeembeheerderwachtwoord op te geven. Voer in wat voor u relevant is en klik op Volgende.
Vervolgens wordt je gevraagd naar de modeminstellingen (indien van toepassing). Voer de informatie zoals het voor je geregeld moet worden en klik op Volgende wanneer je klaar bent.
Vul vervolgens de juiste datum en tijd in en klik op Volgende.
Vervolgens worden de netwerkonderdelen worden geïnstalleerd.
In het volgende scherm worden de netwerkinstellingen geïnstalleerd. Klik op Standaard of Aangepast en klik op Volgende. Dit document is gebaseerd op de optie Standaard.
Nu moet je de gegevens voor Werkgroep en Computerdomein invoeren. Vul de voor je relevante gegevens in en klik op Volgende.
De installatie van Windows2000 vervolgt met de installatie van de overige onderdelen..
De installatie is voltooid. Verwijder eventuele diskettes of CD-ROMs uit de stations verwijderen en klik op Voltooien. De computer start opnieuw op. Tijdens de herstart wordt je gevraagd om een besturingssysteem te installeren. Kies voor Windows 2000 - niet in VGA.
Windows start op en het bureaublad verschijnt.
Nu wordt een Netwerk Identificatie wizard gestart. Klik hier op Volgende.
Vul de vereiste gegevens in en klik op Volgende.
Om de wizard te sluiten klikt je op Voltooien.
In het startscherm van Windows 2000 klikt je op Sluiten of Beëindigen.
De installatie van het besturingssysteem is nu voltooid. Eventuele stuurprogramma's voor de geluidskaart, videokaart en overige apparaten kunt je nu installeren met de daarvoor bestemde installatieprogramma's.
Henk

Ché
24 April 2006, 21:17
@ cruwero:
zijn cd is niet bootable. hij moet aan een bootable cd zien te geraken.

cruwero
24 April 2006, 21:24
Hé dat heb ik hele maal over het hoofd gezien.
Zal het nog effe nakijken bedankt in ieder geval foutje:
Henk

cruwero
24 April 2006, 21:39
Met nero kan je ook een bootable cd maken:
Henk

grabber
24 April 2006, 22:22
Pluk een nieuwe Win 2000(bootable) van het net , je word er mee dood gegooit.

Volg daarna de instructies van cruwero op.

Wayne
24 April 2006, 23:01
Ga anders ook is kijken op de site van de laptop(merk)
betreffende drivers
Zie dat je daar alle drivers kan vinden voor Win 2000 eer je er de 2000 opzet

slicky
25 April 2006, 13:27
:p
Pluk een nieuwe Win 2000(bootable) van het net , je word er mee dood gegooit.

Volg daarna de instructies van cruwero op.

;) kheb er eentje geplukt:p

bedankt voor reacties,'t is me gelukt:good:
hier mag een slotje op