Volledige versie bekijken : Vraagje over instellingen Windows2003 server



Dutch_Lady
25 April 2006, 22:26
Hallo,

Ik heb een windows2003 server en nu vraag ik me af hoe je kunt instellen dat 2 gebruikers van de server ieder een eigen bureaublad krijgen, net zoals thuis met Windows XP.

Kan iemand mij helpen?
De taal op de server is engels (handig om te weten).

Groetjes,
Dutch_Lady

Ché
27 April 2006, 16:15
In welke map het juist zit weet ik niet. Maar je moet in een bepaalde map de bureaubladen steken en dan de rechten aanpassen om te bepalen welke gebruiker welk bureaublad moet krijgen. Zal het hier op het werk proberen uit te vissen.

Dutch_Lady
28 April 2006, 12:40
Ben heel erg benieuwd en wacht geduldig op je antwoord.
Succes met vissen.

Snuifje
30 April 2006, 23:41
je moet gewoon een extra acount aan maken, dat moet ergens bij start staan acount manneger denk ik of zo. daarna ga je naar policies daar kan je de acounts instellen dat moet ook in het zelfde rijtje staan.
Sorry dat ik het niet zo precies uit kan leggen want studeer wel voor netwerk beheer maar we zijn nog met server 2000 bezig en daar zijn de namen net iets anders etc.

Dutch_Lady
30 April 2006, 23:49
Ik zal ff kijken of ik iets kan vinden
Best lastig want alles is in het engels.

Snuifje
1 May 2006, 16:42
ik heb zelf server 2003 nl ook even geinstalleerd en hier is de uitwerken wel in het nederlands maar ik denk dat het in het engels zo ook wel te vinden is.

1395

er zitten misschien wat spel fouten in maar heb het ook maar even vulg gemaakt ;) ik hoop dat het hier mee wel gaat lukken.

Ché
3 May 2006, 09:41
Sorry voor het late antwoord, maar onze ict coördinator is er momenteel niet. Hij heeft de server vergrendeld :angry: en ik kan er momenteel niet in hoewel ik ook domeinadmin ben. Het wordt dus wachten tot hij terug is.

Dutch_Lady
4 May 2006, 11:42
Okidoki.
Ik wacht geduldig af.

Dutch_Lady
4 May 2006, 11:45
Hey Snuifje,

De manier zoals jij het beschrijft (heel goed gedaan) die kon ik al.
Maar wat is nu eigenlijk de bedoeling:

Op de server heb ik 2 games draaien welke van twee verschillende personen zijn.
De personen moeten dus elk apart een eigen bureaublad hebben om de games te updaten cq op te starten.

Hoe krijg ik dat voor elkaar ?

Snuifje
4 May 2006, 12:17
nou als je een gebruiker er bij maakt zoals ik heb laten zien dan bij het inloggen van je server niet als administartor maar als bijv gebruiker 1 dan pw.