Volledige versie bekijken : wat moet ik met die rommel?



crazyding
25 April 2006, 23:45
Een vraagje,
Tegenwoordig krijg ik bij junk en afgekeurd (ik gebruik incredimail) ongelooflijk veel emailberichten van onbekenden, met allerlei ongewenste voorstellen(zowel financieel als op andere gebieden...) waar ik helemaal niet mee gediend ben. Ik blokkeer direct de afzenders, en kaats het bericht terug, maar het blijft duren, en telkens een ander emailadres...
Wat moet ik doen?
Ik heb firewall van windows, doe elke week ad aware scan, virusscan, cccleaner niks aan de hand buiten het gebruikelijke, hoe komt dat, en wat kan ik meer doen om deze ongewenste emails buiten te houden?

bedankt alvast,

grtz,

crazyding

J.W.
26 April 2006, 01:59
Een vraagje,
Ik blokkeer direct de afzenders, en kaats het bericht terug, maar het blijft duren, en telkens een ander emailadres...
Wat moet ik doen?
Ik heb firewall van windows, doe elke week ad aware scan, virusscan, cccleaner niks aan de hand buiten het gebruikelijke, hoe komt dat, en wat kan ik meer doen om deze ongewenste emails buiten te houden?

bedankt alvast,

grtz,

crazyding

Naar wie "kaatst" u het bericht terug? Naar een onbekende die hier niets mee te maken heeft? Denkt u dat die mailtjes terug naar de echte afzender gaan? Verwijder deze met MailWasher of een soortgelijk programma rechtstreeks van de server.

Zorgen dat uw emailadres niet bekend is. En dat is echt de enige manier om geen spam te krijgen. U kunt natuurlijk ook uw internetkabel uittrekken, maar dat zal wel niet uw bedoeling zijn.

Een virusscan, een malwarescan of uw pc opkuisen met CCleaner heeft geen enkele invloed op het wel of niet ontvangen van deze mailtjes.

En voor de rest: er leren mee leven. :D

Rosty
26 April 2006, 05:50
Een vraagje,
Tegenwoordig krijg ik bij junk en afgekeurd (ik gebruik incredimail) ongelooflijk veel emailberichten van onbekenden, met allerlei ongewenste voorstellen(zowel financieel als op andere gebieden...) waar ik helemaal niet mee gediend ben. Ik blokkeer direct de afzenders, en kaats het bericht terug, maar het blijft duren, en telkens een ander emailadres...
Wat moet ik doen?
Ik heb firewall van windows, doe elke week ad aware scan, virusscan, cccleaner niks aan de hand buiten het gebruikelijke, hoe komt dat, en wat kan ik meer doen om deze ongewenste emails buiten te houden?

bedankt alvast,

grtz,

crazyding

Het beste is deze direct te verwijderen!!Dus niet terugkaatsen ofzo, nu weten ze dat dit e-mail adres in gebruik is en gebruiken zij telkens een ander afzend adres.
Dus: onmiddelijk verwijderen!!!

g_man
26 April 2006, 07:12
Kijk eens http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=31349 en http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=31293

spruit
26 April 2006, 20:17
Zorgen dat uw emailadres niet bekend is. En dat is echt de enige manier om geen spam te krijgen.


dus, gewoon geen e-mailkes versturen..:p

PeterN
27 April 2006, 08:04
Ook interresant om uw email te gebruiken zoals hier beschreven ;)
http://www.ivanhoejupiler.be/t27860-oneindig-aantal-email-adressen.html