Volledige versie bekijken : Medion navigatie systeem



Jan Smit
26 April 2006, 09:33
Wie heeft er ervaring mee met Medion navigatie van de Aldi ?

Praga Khan
27 April 2006, 09:12
er zijn er verschillende op het werk kan daaraltijd eens vragen als je hier niemand vind

Jan Smit
27 April 2006, 10:40
Wat is het wek ?

Simply
27 April 2006, 10:53
Ik veronderstel dat dat een spellingsfout is!
Wek = Werk

sniffer
27 April 2006, 12:11
wat wil je er over weten?

Jan Smit
27 April 2006, 12:55
Of je hem op de fiets kan meenemen en wat voor jaar de kaarten zijn

Praga Khan
27 April 2006, 13:05
Ik veronderstel dat dat een spellingsfout is!
Wek = Werk
inderdaad

whoopie
27 April 2006, 13:05
heb mij toch laten vertellen dat dit zou mogelijk zijn.
je kan er ook altijd de navigatie software op installeren

vanic
28 April 2006, 12:32
het zou interessant zijn om te weten welke je bedoelt...
als je de laatste bedoelt ... het is een "kloon" van Mio A201


http://gsc.nettuning.nl/forum/viewtopic.php?t=1205&sid=c9920122178c19c32763528e55b182fa

jxjxw
28 April 2006, 15:55
ja je kunt die meenemen op de fiets
navigatie software zet je erop welke je wil
ik heb tom tom 5 erop en werkt zeer goed
laat maar eens horen wat je wil
groetjes

Jan Smit
28 April 2006, 16:22
Het is de Medion 95720 maar staat niet op de Medion site bij de Aldi hier in Beverwijk zijn er nog enkele a € 299,00 maar dat is niet degene die hier boven staat met die link

vanic
28 April 2006, 16:52
dan is het zo ene...
http://gsc.nettuning.nl/forum/viewtopic.php?t=1203&sid=b804b27f48f3c9ec62ded1b4bdc2508d

en dit is volgens mij geen PPC ... dus je kunt niet zomaar de software veranderen...

fews
28 April 2006, 16:53
Het is de Medion 95720 maar staat niet op de Medion site bij de Aldi hier in Beverwijk zijn er nog enkele a € 299,00 maar dat is niet degene die hier boven staat met die link

dit was het model van de vorige keer.het betreft hier wel een PNA en geen PDA
"je kan er dus zelf (zogezegd) geen andere software op plaatsen daar het besturingssysteem geblokeerd staat (je krijgt dus geen windows schermpje met taakbalk) maar als je eens googled vindt je wel een manier hoor
is dus navigatie en mp3 speler.
deze kan je inderdaad ook meenemen op de fiets.
software is de (medion) navigon versie 5.1 en deze werkt ook perfect hoor

neem anders eens een kijkje op de support site voor belgie hier is de link
http://www.gsc.be/site.aspx?taal=nl&retFK=1


Edit: Vanic was me dus een minuutje voor

mvg
:evil: fews:evil:

2B's
29 April 2006, 16:18
Beste Jan, ik kan je alleen maar aanraden om zeker géén medion te kopen. Iemand uit mijn kennissenkring heeft zich laten vangen voor de aankoop van zo'n toestel en kocht voor weinig geld eigenlijk rommel. De standaard geinstalleerde kaarten zijn alleen Benelux. Bijkomende kaarten moet je installen via een kaartlezer. Die zit niet in je pakketje dus...extra kosten! Koop beter een Tom Tom of Garmin, daar zit alles bij wat je nodig hebt en je kan kiezen voor welke doeleinden je de GPS zult gebruiken.

Jan Smit
29 April 2006, 16:41
Ik ben nu ook naar de mio 268+ aan het kijken, we blijven in Nederland komen niet over de grens, zowel met de auto als met de fiets dus wat betreft die medion hoef ik geen kaarten meer maar die kaart die er in zit is die recent dus 2005 of 2006 dat bedoel ik dus

vanic
1 May 2006, 15:10
Beste Jan, ik kan je alleen maar aanraden om zeker géén medion te kopen. Iemand uit mijn kennissenkring heeft zich laten vangen voor de aankoop van zo'n toestel en kocht voor weinig geld eigenlijk rommel. De standaard geinstalleerde kaarten zijn alleen Benelux. Bijkomende kaarten moet je installen via een kaartlezer. Die zit niet in je pakketje dus...extra kosten! Koop beter een Tom Tom of Garmin, daar zit alles bij wat je nodig hebt en je kan kiezen voor welke doeleinden je de GPS zult gebruiken.
mijn schoon broer heeft een TOM TOM one gekocht( zonder kaartlezer... er zat geen adapter bij om te laden op netstroom) ... deze kregen we gewoon niet aan de praat ... het SDkaartje dat erbij zat kon gewoon niet worden gelezen... ( rommel????) hij heeft hem de dag erna teruggebracht en z'n geld teruggevraagd...

hij heeft nu de laatste van Medion gekocht ( zie mijn eerste link) dus de mio kloon... (net als alle andere PPC 's trouwens die verkocht werden van Medion... bij Aldi )

ik zou er dan achteraf TomTom 5 op plaatsen... hij laat de software van Medion erop staan ( alhoewel hij al gewerkt heeft met Tom Tom 5)... zo'n rommel zal het wel niet zijn zeker... ( gebruikt hem dagelijks ... is vrachtwagenbestuurder)


bij een navigatie systeem ( PPC of PNA type tomtom one of mio 268 of de Medion van de TS) is het ook zo dat men ofwel kaarten kan installeren via een kaartlezer of via het toestel zelf . dus misschien moet je kennis nog eens goed de handleiding lezen ;)