Volledige versie bekijken : probleem



wimeken
26 April 2006, 11:28
Beste mensen,
Heb een probleem, Ik gebruik xp pro en had veel last met verschillende programmas, geraakte niet meer op internet, kon niet meer e-mailen enz. Ik heb dan windows terug geinstalleerd en nu staan er op mijn opstartscherm 2 xp pro. Is het megelijk een van die 2 te verwijderen zodat xp terug opstart zonder dat ik moet kiezen welke xp ik wil openen. Iemand die kan helpen?
groetjes wimeken

Milo
26 April 2006, 12:07
Euhm

Je hebt Windows over windows geinstaleerd .
Je hebt nja uw disk niet geformateerd . da is het probleem .
Als je een goeie reinstall wilt doen van windows moet ge eens de tutorial bekijken hier op de site .

Ché
26 April 2006, 18:17
Rechtsklik op deze computer/ eigenschappen/ tabblad geavanceerd/ klik bij opstart- en herstelinstellingen op de knop instellingen/ druk op bewerken. Het bestand boot-ini opent zich in de kladblok. Ga daar op zoek naar identieke regels onder [Operating systems] Eén van beide identieke regels over windows mag je normaal verwijderen. Er zal dan bij de volgende opstart geen dualboot menu meer gegeven worden.

wimeken
27 April 2006, 11:22
Beste Ché,
als ik eigenschappen in deze computeropenkrijg ik twee tabbladen, algemeen en snelkoppeling.Bij algemeen krijg ik archief- en idexkenmerken en daaronder compressie- en coderingskenmerken, bij de tab snelkoppeling kan ik alleen veranderingen aanbrengen aan de snelkoppeling. Nergens iets te bespeuren van opstart- en herstellingsinstellingen?
weet je hiervoor een oplossing? hopelijk kun je me helpen.
groetjes wimeken

cruwero
27 April 2006, 11:32
Klik rechts opdeze computer-eigenschappen-geavanceerd-opstart en herstelinstellingen-instellingen-bewerken.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
Zo zal je eerste bootloader er uit zien ,haal de rest weg opstartenen je systeem start weer normaal op.
Henk

Ché
27 April 2006, 13:01
@ wimeken.
Je moet gewoon in het bestand boot.ini geraken. je kan er ook als volgt naartoe:

Start/ uitvoeren: daar typ je msconfig. ga naar het tabblad boot.ini en voer daar de instructie uit die hierboven bij cruwero staat.

wimeken
27 April 2006, 16:54
Ja dit heb ik dus gevonden, als ik opstart staan er twee keer windows xp, ik moet de tweede selecteren want dat is dus de goede, dan mag ik waarschijnlijk nr1 verwijderen? maar hoe kan ik die verwijderen, ik zie nergens een mogelijkheid om op verwijderen te klikken ook als ik rechts klik op die regel.
wimeken

Praga Khan
27 April 2006, 16:58
verborgen bestanden weergeven
je BOOT.INI file zoeken die dan openen met kladblok en aanpassen en opslaan
(kan zijn dat je de eigenschap alleen lezen vh bestand ook even moet uitvinken heb het overlaatst ook nog moeten doen