Volledige versie bekijken : Internetverbinding valt regelmatig uit



retlawv
26 April 2006, 14:52
Hallo,
Sinds telenet een nieuwe modem geinstalleerd heeft valt hier regelmatig mijn internetverbinding uit(heel onregelmatig soms een week niet soms 3 maal per dag).
Via help en onderseuning in windows xp,heb ik de netwerk diagnose en de automatische netwerktest uitvoeren gekozen en dan de pc laten scannen.
En er mislukt altijd 1 deel namelijk de test met de DHPC server .
Ik krijg daar bij pakketten verzonden 4 ,ontvangen 1(of soms 2),verloren 3 (soms 2).
Kan iemand hier zeggen hoe dat komt en hoe ik dit kan oplossen?
In ieder geval vriendelijk bedankt en groetjes
Walter

PeterN
26 April 2006, 15:06
Dat kan verschillende mogelijke oorzaken hebben, maar aangezien ze de modem pas hebben vervangen en sinds dien het probleem zich voordoet, zou ik in die richting zoeken. Heb je al de klantendienst van telenet een mailtje gedaan? Zij zullen u dan waarschijnlijk vragen een testje te doen. De gegevens van dat testje wordt bij hun genoteerd en zij geven dan eventueel de nodige uitleg als er iets mis is met de modem.
Waar je wel ook rekening moet mee houden is dat de installatie na de modem van u is. Dus als daar iets fout is, zal je het zelf moeten oplossen. Heb je een router of hub ertussenstaan, of werk je draadloos? Probeer anders eerst eens rechtstreeks met verbinding van modem naar computer met een kabel, zonder iets ertussen.

retlawv
26 April 2006, 15:19
Hallo,
Nee er staat niets tussen de pc is rechtsreeks aangesloten op de modem.Ik heb al naar de klantendienst gebeld maar daar kreeg ik nogal een verwarde uitleg.Volgens die man was de modem perfekt in orde en hij vroeg me toen om 1 minuutje on line te blijven want hij ging vragen of hij een technieker mocht laten langskomen.Na een tijdje zei hij dat dat niet kon dat volgens de centrale bij hen mijn modem perfekt werkte en dat ik mijn pc maar in een winkel moest binnendoen voor nazicht.Volgens mij is de pc in orde.En het is toch raar dat de problemen pas begonnen zijn nade installatie van de nieuwe modem.
Walter

PeterN
26 April 2006, 17:24
Is weer een moeilijk geval, telenet zegt dat het niet bij hun ligt en zelf is er niet dadelijk iets mis met de pc.
Bijkomend vraagje: als uw netwerkverbinding uitvalt, wat doe je dan om terug verbinding te krijgen? De modem uit en aan, de pc uit en aan of iets anders?
Wat je zeker kan doen aan uw zijde is de pc eens volledig opruimen. Defragmenteren, op spyware en virussen checken ed. Dan kan je dat al uitsluiten. Eventueel als er de mogelijkheid is, eens een andere pc te verbinden. Dan kan je beter lokaliseren of het in de modem of pc zit. Ook iets wat je na kan kijken, de bedrading. Is deze vervangen of probeer eens een andere kabel. Het zijn maar enkele sugesties om tot meer info te komen ;)

retlawv
26 April 2006, 19:06
Pc opruimen ed heb ik al gedaan.Ik zal eens proberen een andere netwerkkabel te bekomen en het zo eens te proberen.Alvast bedankt voor de reactie.
Walter

retlawv
27 April 2006, 12:03
Hallo Peter,
Ik heb met een andere netwerkkabel geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde .DHCP server test nog altijd mislukt.
Als ik het heb dan schakel ik mijn pc uit trek de netwerkkabel uit de pc en start pc dan na een minuutje ofzo terug op en steek de netwerkkabel terug in.Maar of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet.Soms heb ik dan terug verbinding soms moet ik dit enkele malen herhalen.

PeterN
27 April 2006, 21:55
Zie niet direct een oplossing, het enigste wat je kan doen is proberen te elimineren. Als je de mogelijkheid hebt voor een andere laptop te proberen? Want zo ga je in eindeloos straatje blijven zitten, jij verdenkt modem, telenet verdenkt pc.

Ché
28 April 2006, 08:08
Blijven aandringen bij telenet. Lag zogezegd ook aan mijn pc, maar bleek een corrupte modemvoeding te zijn. Nieuwe voeding en alles terug oké.

retlawv
28 April 2006, 15:18
Bedankt Ché,Volgens mij ligt zeker de fout bij telenet.Ik heb vandaag een pc van een familielid hier geprobeerd en ook steeds weer diezelfde fout melding van die dhcp server.Die pc ook geprobeerd met 2 verschillende netwerkkabels met steeds hetzelfde resultaat.

Fakke_Berto
6 May 2006, 19:22
Als je nu je pc eens onder ja arm neemt en hem bij een vriend aan het internet kan hangen, daar kijken of de test lukt, dan ben je helemaal zeker.

retlawv
7 May 2006, 20:26
Dat is al gebeurd en daar lukt de test wel.

PeterN
7 May 2006, 22:24
Dat is al gebeurd en daar lukt de test wel.
Ik denk dat je dan niks anders kan doen dan een kort verslagje met al uw test eens terug naar de klantendienst van telenet te sturen. Dus even opsommen dat je al deze test hebt gedaan, andere pc, andere kabel, uw pc op andere aansluiting enz.
Dan zullen ze u toch moeten verder helpen

retlawv
8 May 2006, 07:31
Hallo dat heb ik gedaan een paar weken geleden en daar lukt die test wel

retlawv
8 May 2006, 07:32
De man van telenet komt deze week langs.Ben benieuwd
Walter

retlawv
12 May 2006, 09:05
Hallo,
Er mag een slotje op.Die test die ik deed was volgens die man niet altijd juist.Die zij dat je altijd via uitvoeren en dan pingen.En op die manier ging er praktisch niets verloren.
Hij heeft ook de speed-duplex settings veranderd naarforce 10 half duplex.Nu valt de verbinding toch al een paar dagen niet meer weg.
Groetjes

PeterN
12 May 2006, 12:18
Die test die ik deed was volgens die man niet altijd juist.Die zij dat je altijd via uitvoeren en dan pingen.En op die manier ging er praktisch niets verloren.

Ik doe het ook steeds op die manier, maar wat ik niet begrijp is dat er 'praktisch niets verloren' gaat. Ofwel gaat er niks verloren, anders wel iets verloren. Als je pings verliest is het niet goed!!! Dat is zoals een auto die wel rijdt maar soms valt hij voor 2 seconden stil.

Hij heeft ook de speed-duplex settings veranderd naarforce 10 half duplex.Nu valt de verbinding toch al een paar dagen niet meer weg.

Dit betekend dat hij uw snelheid van 100mbps naar een 10mbps netwerk heeft gezet en van full duplex( gelijktijdig sturen en ontvangen ) naar half duplex (afwisselend zenden, ontvangen) wat betekend : alles trager gezet :eek:

Als er iets fout is kan je twee dingen doen: het probleem zoeken en dat oplossen, of een work-around voorzien dat je geen problemen meer ziet en alles blijft werken.
Ik heb de indruk dat die van telenet voor het tweede hebben gekozen. Ik kan mis zijn, maar daar lijkt het mij op:damn:

retlawv
12 May 2006, 20:34
Volgens hem zou het niets aan de snelheid doen?
Walter

retlawv
16 May 2006, 08:57
Weet jij een andere oplossing voor mijn probleem Peter?

PeterN
16 May 2006, 13:27
Weet jij een andere oplossing voor mijn probleem Peter?
Neen, spijtig genoeg niet. Het enigste wat in uw mogelijkheden ligt is een test met een goede (cat5)ethernet kabel, maar dat heb je al gedaan zonder resultaat. En een test met een andere pc, zodat je zeker bent dat daar niet het probleem ligt.
De rest zal afhangen van de goodwill van telenet. Dergelijke problemen zijn moeilijk op te lossen daar het niet constant gebeurd. Als ze uw modem testen is de kans klein dat je net dan problemen zou krijgen.
Ik zou toch nog eens bij telenet aandringen en het geval nogeens uitleggen. Zelf kan ik u geen oplossing aanbieden.

retlawv
16 May 2006, 21:51
ok Peter toch alvast bedankt voor de reactie
Walter