Volledige versie bekijken : Taakbalk-systeemvak



minoe
29 April 2006, 17:12
Iemand die weet hoe je de namen van verwijderde progjes in taakbalk-systeemvak kunt verwijderen.Rechts klikken in taakbalk>eigenschappen>taakbalk -kiezen voor aanpassen in systeemvak en daar staan veel namen van progjes op die verwijderd zijn(niet active items).Zou die weg willen omdat het een beetje onoverzichtelijk komt.

Nikolas
29 April 2006, 17:24
Advanced Uninstaller geloof ik.

compuchrisje
29 April 2006, 20:11
Hiervoor moet je langs het menu Start - Uitvoeren, type MSCONFIG en klik OK. Het Hulpprogramma voor Systeemconfiguratie komt dan tevoorschijn. Klik op de tab Opstarten om een lijst te zien van alle opstart programma’s. Klik op de selectievakjes van de programma’s die je uit wilt schakelen en klik OK om verder te gaan. Herstart het systeem en controleer of alles naar behoren werkt. Herstart de computer om de veranderingen toe te passen.

J.W.
29 April 2006, 20:33
Hiervoor moet je langs het menu Start - Uitvoeren, type MSCONFIG en klik OK. Het Hulpprogramma voor Systeemconfiguratie komt dan tevoorschijn. Klik op de tab Opstarten om een lijst te zien van alle opstart programma’s. Klik op de selectievakjes van de programma’s die je uit wilt schakelen en klik OK om verder te gaan. Herstart het systeem en controleer of alles naar behoren werkt. Herstart de computer om de veranderingen toe te passen.

En toch blijven die progjes in de lijst staan. Kijk maar eens op uw pc.
Alle progjes die ooit in het systeemvak gestaan hebben blijven in de lijst staan.

J.W.
29 April 2006, 20:49
"In het Windows-register (Start, Uitvoeren en typ Regedit.exe) gaat u naar de sleutel HKEY_CURRENT _USER\Software\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify. In het rechtervenster verwijdert u de waarden Icon- Streams en PastlconsStream door er met rechts op te klikken en te kiezen voor Verwijderen. Sluit het register af (Bestand, Afsluiten). Na een herstart van de computer is de lijst opgeschoond."

Maak wel eerst een backup van uw register.

minoe
29 April 2006, 21:45
En toch blijven die progjes in de lijst staan. Kijk maar eens op uw pc.
Alle progjes die ooit in het systeemvak gestaan hebben blijven in de lijst staan.
Inderdaad.Zelfs al komen progjes via msconfig-opstarten niet meer in de lijst voor(verwijderd) ,toch zijn ze terug te vinden in systeemvak.

minoe
29 April 2006, 22:33
"In het Windows-register (Start, Uitvoeren en typ Regedit.exe) gaat u naar de sleutel HKEY_CURRENT _USER\Software\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify. In het rechtervenster verwijdert u de waarden Icon- Streams en PastlconsStream door er met rechts op te klikken en te kiezen voor Verwijderen. Sluit het register af (Bestand, Afsluiten). Na een herstart van de computer is de lijst opgeschoond."

Maak wel eerst een backup van uw register.
Heb deze toegepast en werkt niet ze.Alle verwijderde progjes staan er nog in.

merlijn
30 April 2006, 01:00
Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben ook al een hele tijd opzoek naar die verwijdering maar ik vind het ook niet.
Moest ik het vinden , laat ik je iets weten, we blijven zoeken!:) ;)

zariash
30 April 2006, 01:56
"In het Windows-register (Start, Uitvoeren en typ Regedit.exe) gaat u naar de sleutel HKEY_CURRENT _USER\Software\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify. In het rechtervenster verwijdert u de waarden Icon- Streams en PastlconsStream door er met rechts op te klikken en te kiezen voor Verwijderen. Sluit het register af (Bestand, Afsluiten). Na een herstart van de computer is de lijst opgeschoond."

Maak wel eerst een backup van uw register.
je was er bijna j.w.
als je regedit afgesloten hebt moet je dit nog uitvoeren
ctrl+alt+del venster taakbeheer gaat open
selecteer processen en klik explorer exe aan ,klik nu proces beeindigen.
klik nu in de menubalk op bestand kies nieuwe taak en typ explorer en klik op ok .niks anders openen en je pc herstarten en dan is het probleem opgelost
althans bij mij toch :D:D:D:D.
grtjs

minoe
30 April 2006, 13:17
je was er bijna j.w.
als je regedit afgesloten hebt moet je dit nog uitvoeren
ctrl+alt+del venster taakbeheer gaat open
selecteer processen en klik explorer exe aan ,klik nu proces beeindigen.
klik nu in de menubalk op bestand kies nieuwe taak en typ explorer en klik op ok .niks anders openen en je pc herstarten en dan is het probleem opgelost
althans bij mij toch :D:D:D:D.
grtjs
Inderdaad.Zo lukt het.Mag slotje op.

ciriel
30 April 2006, 13:45
hoe maak je best een back up van je register

Wayne
30 April 2006, 13:57
Hiervoor kunt u een programma zoals Backup gebruiken. Nadat u wijzigingen hebt aangebracht in het register, maakt u een diskette voor automatisch systeemherstel. Houd een lijst bij van de wijzigingen die u in het register hebt aangebracht, zodat u eventuele problemen beter kunt oplossen. Zie Systeemstatusgegevens voor meer informatie.

merlijn
30 April 2006, 14:21
Bij mij is het ook gelukt, hartelijk bedankt!!