Volledige versie bekijken : installatie probleem



2B's
1 May 2006, 11:38
Op jullie advies heb ik een test versie van partition magic van het net gehaald. Tijdens de installatie krijg ik de melding: 1607 unable to install installshield scripting runtime. Ik heb op het net naar een ander programma gezocht Disk Director Suite (aanrader van computer winkeltje) maar deze geeft blijkbaar dezelfde fout. Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn? Ik heb mijn services al nagekeken maar ik vind daar niet direct iets abnormaals.

gabriel
1 May 2006, 11:56
hey
probeer even http://consumer.installshield.com/search.asp?filter=p&client=consumer_installshield_com&site=consumercentral&output=xml_no_dtd&proxystylesheet=consumer_installshield_com&q=1607&btnG=Searchw

2B's
1 May 2006, 14:06
Probleem is niet opgelost. Ik heb register cleaner onlangs gebruikt en de back ups terug gezet maar dat helpt ook niet. prob 1607 duidt op de gebruikersrechten op de PC en die zijn volledig correct ook alle gevolgde stappen zijn ok. Nog iemand een optie?

cruwero
1 May 2006, 14:19
je zal mischien even kunnen proberen

start uitvoeren


msiexec /unreg

msiexec /regserver

hiermee herinstall je de windows installer
Henk

2B's
1 May 2006, 14:23
Nope, probleem blijft bestaan. Ik heb ondertussen ook een mail gezonden naar beide bedrijven om na te gaan of zij dit probleem nog al hadden bij downloads met hun trial versies.

cruwero
1 May 2006, 14:28
Dan wachten we maar effe af heb je nog gekeken naar de site die gabriel gaf:
Henk

2B's
1 May 2006, 14:39
Het zijn precies de instructies van de site die gabriel me gaf die ik nauwgezet heb nagekeken. Andere programma's installeren blijkbaar wél zonder enig probleem, ik heb dus ernstige vermoedens naar de software zelf toe. Het is eigenlijk wel gek dat het over twee programma's gaat die hetzelfde uitvoeren, nl partities maken van HD.

cruwero
1 May 2006, 15:08
Dit is mogelijk
Partition magig werkt niet volledig met een trial of testversie.
Dus hier moet wel degelijk de oorzaak liggen.
Henk

2B's
1 May 2006, 18:19
Ja, maar als jezelf die versie niet kunt installeren, waarom zou je ze dan klaar zetten op het internet né?

2B's
7 May 2006, 12:55
Op deze vraag mag een slotje. Zaak raakt niet opgelost blijkbaar iets te maken met de instellingen van XP. Het net een CD versie gekregen van een gratis tool partlogic (freeware) en met deze gaat alles perfect. Vanaf nu dus 'leve linux'

2B's
13 May 2006, 13:03
Via via heb ik een oudere versie van partition logic binnengehaald en deze installeerde zich zonder enig probleem. Partities zijn gemaakt, kwestie van nu nog ubuntu te kunnen installeren zonder problemen want dat lijkt ook het één en ander te zijn. Hier mag dus een slotje op