Volledige versie bekijken : virtueel geheugen



Yelleken
1 May 2006, 14:34
1) wat is virtueel geheugen?
2) wat doet het
3) iemand die ik ken krijgt soms een melding dat het vol zit, wat kan ze eraan doen?

Kan iemand me op die 3 vraagjes antwoorden

vanic
1 May 2006, 14:37
http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=870

normaal mag je tot anderhalf keer de grote van je RAM geheugen gaan...

Yelleken
1 May 2006, 14:41
eneuh, hoe kan je dat dan leegmaken zogezegd dat ie die meldng niet meer geeft?

vanic
1 May 2006, 14:50
volgens mij moet het niet leeggemaakt worden... maar verhoogt worden...
het leegmaken zal wel automatisch gaan ;)

dus op een bepaalt moment zal er niet genoeg geheugen zijn om een bewerking te maken en dan zit het uiteraard vol...



maar misschien eens vragen wanneer die melding komt... toevallig toch niet bij het werken met een newsreader ... als er een " grote groep" moet worden binnen gehaald... als dit het geval is dan moet er worden gekeken naar een andere rewsreader ( grabit bv.)

2B's
1 May 2006, 14:54
Het virtueel geheugen is inderdaad een deel van je harde schijf dat gebruikt wordt op je PC. Windows bouwt en breekt dit zelf af. Als je de capaciteit van het interne geheugen opvoert (zie de site die je werd aangewezen) dan krijg je meer spel ruimte. Bij oudere PC's was het de gewoonte dat ze vastliepen omdat het virtueel geheugen overvol zat. Windows schrapte dan vanzelf een aantal lijnen en zo gebeurde het dat een klavier plots niet meer mee wou of dat het beeldscherm plots uitfloepte en dergelijke dingen meer.

g_man
1 May 2006, 16:15
Virtueel geheugen is een deel van je harde schijf dat door windows gebruikt wordt wanneer je fysiek geheugen (RAM) vol is. Standaard staan de instellingen van windows op 1,5 min en 3 max.
Het gedeelte dat ervoor gebruikt wordt noemt windows de "paging file". Nu windows werkt het beste als het wisselbestand zo weinig mogelijk gebruikt wordt. Het voordeel van de paging file is dat je meer "geheugen" ter beschikking hebt. Nadeel is dat hoe meer virtueel geheugen er gebruikt wordt, hoe langzamer je PC wordt. Wanneer nu je PC regelmatig vast begint te lopen is dat wsl een teken dat je aan een geheugenupgrade toe bent. Dus windows heeft nood aan een hoger RAM. Het opvoeren van je virtueel geheugen zal je mss ook wel tijdelijk uit de nood helpen, maar zal je PC enkel maar vertragen.