Volledige versie bekijken : media samenvoegen



Praga Khan
1 May 2006, 23:44
Hoe komt dat eigenlijk dat als ik twee media-files wil samenvoegen met een prog zoals fx movie-joiner dat die dat helemaal moet verwerken in dit geval 2x 3 kwartier ipv ze gewoon tegen elkaar te plakken t'is niet dat er iets moet geconverteerd worden of zo waar is de tijd van de videobanden. Een schroevendraaier een schaar en een stukje plakband of seconde-lijm en klaar was kees en dan die ondertiteling ook nog zo iets waar ge uren mee bezig bent en dan is het nog niet 100%

Licorne
2 May 2006, 10:33
Wat bedoel je? Zijn het 2 delen van een film die je samenvoegt of 2 totaal verschillende files?

Praga Khan
3 May 2006, 09:32
het zijn in totaal 6 delen die ik van het net gehaald heb maar normaal zijn het er 3 deel 1&2 3&4 en 5&6 van stephen hawkings universe eerst had ik de ondertiteling gesplit en hersyncd maar dat klopte niet dus nu probeer ik de avi's samen te voegen wat zeeeeer lang duurde en dan kreeg ik een foutmelding waardoor het uiteindelijk zelfs niet eens lukte met een ander programma was ik zelfs gewoon het eerste deel volledig kwijt was er niets samengevoegd en viel er van deel 1 zels niets terug te vinden met recovery software?? man man man miserie miserie kan ze natuurlijk ook gewoon in het engels zien maar is nogal zware lectuur en vrij onverstaanbaar door stephen Hawkings handicap (spreekt via een P.C.)

Praga Khan
3 May 2006, 13:28
Het begint stilaan in orde te komen. Samenvoegen ging toch niet dus heb ik gezocht naar een programma om de ondertitels te splitten dat moest ik 2x doen om telkes één juiste te bekomen want er stond ongesproken ondertiteling op het eind van elke aflevering (stomme reclame van de orig. TVzender)
Want je krijgt ze niet gesynchroniseerd als je die brol er uithaald door gewoon die files in de srt-file te deleten

voor ik dat doorhad man!! en dan netjes gesynchd

had ze toch liever samengevoegd om eventueel op dvd te branden met nero dus raad is nog altijd welkom
Maar nu kan ik ze ten minste al bekijken tewijl ik snap waar ze het over hebben (met al dat geknutsel heb ik het begin en het einde al wel 100 keer gezien dus dat snap ik al LOL nu het midden nog!!!

Licorne
3 May 2006, 22:10
Avi samenvoegen kan je bv. met Nandub:

File --> Open video file (file 1)
File --> apend avi segment (file 2)
enz...
Als alle avi's zijn ingeladen vervolgens:
audio: direct stream copy + avi audio
video: direct stream copy

dan file --> save as avi (+nieuwe naam geven)