Volledige versie bekijken : Telefoondraad of netwerkkabel?



Trax
2 May 2006, 09:20
Ik heb een adsl-abo bij edpnet. Die komt binnen in mijn living via de gewone telefoonlijn. Nu had ik daar eerst een draadloze adsl modem aanhangen maar het verlies van de living naar de bureau is toch wel te groot.
Dus nu zoek ik een oplossing. Ik denk persoonlijk om een telefoondraad (18m) over mijn zolder te leggen zodat ik mijn modem bij op mijn bureau kan zetten.
Maar nu dacht ik, heeft dit dezelfde snelheid als ik bijvoorbeeld de modem in de living zou laten staan en van daaruit een netwerkkabel leggen? (ook 18m)

Wat is dus de beste keuze, er zit toch geen verlies op een telefoondraad van 18m? En het liefste zou ik ook die modem bij mij zetten, als er natuurlijk geen snelheidsverlies is.

Weet iemand hier meer over?

Alvast bedankt!

Snuifje
2 May 2006, 13:35
ik heb zelf ook het modum hier liggen en er ligt hier ook een utp kabel van meer als 20m naar de woonkamer. Er zal misschien best wel wat verlies zijn maar dat is zo klein dat je daar niks van merkt. Maar je moet wel een ronde kabel nemen want die kikken niet zosnel. Want er mag geen knik in de kabel zitten dat is niet echt goed. Voor de rest kan het gewoon zover ik weet.