Volledige versie bekijken : 2000 ja of neen



jekrussek
2 May 2006, 19:44
Hallo ik heb een vraagje ik heb op men kamer een pentium 1 166mhz mmx met 64 mb en 4 mb video en 4 gb harddisk nu is men vraag kan ik daar windows 2000 pro opzetten want ervaring leert me dat 2000 veel stabiler enz is . Het enige wat ik met deze pc doe is schoolwerk in word en exel en soms een email en internet ik heb office 2000 liggen .
Zou dit gaan graag had ik jullie mening hierover .
Ps nu staat er 98se op .

Nikolas
2 May 2006, 20:19
Ik weet niet precies hoe je pc hier op zal reageren.
Ik denk dat je het moet proberen, volgens mij zal dit lukken, ik heb hier een nLited editie liggen, waar alle fifpoefpufjes uitgehaald zijn, misschien moet je denken om met het programma "nLite" een eigen versie te maken, en alle snufjes uit je Win2000 te halen :).

Als je weet dat ik nog WinXP heb gedraaid op een PentiumII, 350MHz met 128MB SDRAM, lijkt mij dit niet onmogelijk.

Rob_D
2 May 2006, 21:05
Als ik jou was bleef ik met deze pc lekker met W98se werken;)

Ik werk zelf met diverse pc tjes met W2000 W98 draaid in ieder geval beter met alle spellensjiek en heeft aan 64 mb meer dan genoeg en voor W2000 is het het minimum

cruwero
2 May 2006, 21:08
Ik ben het hier met Rob D helemaal eens:
Blijf bij win98:
Henk

jekrussek
2 May 2006, 21:47
Rob ik moet jou verbeteren in de handleiding van 2000 staat min 32 mb ram en 64 mb aanbevolen .

Snuifje
2 May 2006, 22:40
win 2000 zal best wel werken en op de doos van win 2000 staat misschien ook dat je computer het kan hebben. Maar dat wil niet zeggen dat hij er lekker op draait en bij een p1 zou ik persoonlijk toch voor 95 // 98 gaan mits je alle drivers heb anders wordt het weer zoon probleem.

leba
4 May 2006, 10:32
To use Microsoft Windows 2000 Professional, you need:
Computer/Processor 133 Mhz or higher Pentium-compatible Central Processing Unit (CPU). Windows 2000 Professional supports single and dual CPU systems.
Memory 64 megabytes (MB) of RAM recommended minimum; more memory improves performance (4 GB RAM maximum).
Hard Disk 2 GB hard disk with a minimum of 650 MB of free space.*
Drive CD-ROM or DVD drive.
Display VGA or higher-resolution monitor.
Peripherals Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device (optional).
Miscellaneous * Additional free hard disk space is required if you are installing over a network. For more information, please see the Getting Started Guide.

Het zou dus kunnen, installeer alleen maar het hoogst nodige.
Win 98se is ook een stabiele versie, alleen wordt deze vanaf 11 juli 2006 niet meer ondersteund.
Msn-Messenger en sommige virusscanners, kan nu al niet meer op win 98 en dit kan dan weer wel op win 2000.
Hd mag ook wat groter zijn (bv 17gb), dit werkt ook gemakkelijker.

Mp3Tjoeper
4 May 2006, 12:35
Als ik jou was bleef ik met deze pc lekker met W98se werken;)

Ik werk zelf met diverse pc tjes met W2000 W98 draaid in ieder geval beter met alle spellensjiek en heeft aan 64 mb meer dan genoeg en voor W2000 is het het minimum

Ik denk dat Rob het juist heeft hoor

In mijn oogjes is W98se het stabielste wat nonkel Bill gemaakt heeft.
En voor wat tik-werk en een mailtje is dat al goed genoeg denk ik zo :good:

Ché
4 May 2006, 13:22
Als je met 166 MHZ en 64MB een site zal moeten openen met flink wat flash animatie, zal je wel tijd genoeg hebben om een koffie te halen.
Mijn mening: hou het bij wi98 SE. Installeer die volledig (updates enz) en neem daar dan een image van. Kom je ooit eens in de problemen dan zet je gewoon die image terug. Nu er geen updates meer mogelijk zijn vanaf juli, zal de fun voor virusmakers er rap vanaf zijn en zal wi 98 ook door hen genegeerd worden. Bovendien met een gratis virusscanner (genre AVG) blijf je ook besschermd.

cruwero
4 May 2006, 14:26
En T.a.v je krijgt ook meer problemen met je drivers:
Henk

Rob_D
4 May 2006, 16:28
Als je een goedwerkende scanner hebt van HP zo als ik wrkt perfect op W98 maar eht niet op 2000 en er zijn dus ook echt gen drivers voor te krijgen;)