Volledige versie bekijken : klembord



minoe
4 May 2006, 07:26
Als men iets kopieert naar het klembord,hoe kan men dit dan openen en kan men dit dan ergens in word of zoiets plaatsen.Waar vind men het klembord trouwens terug.Is de eerste keer da ik hier gebruik van maak

Ché
4 May 2006, 09:12
Wanneer je iets kopieert en dan kiest voor plakken kan je dat altijd plakken in bvb een tekst of worddocument. Volgens mij is het klembord een soort van tijdelijk geheugen van de pc.

Mimosa
4 May 2006, 09:15
Als je kopieert in Word of Excel... kan het zijn dat er een venster openspringt met "klembord" en dan kun je kijken en aanvinken wat je elders weer wil plakken.

Dit vond ik in de help:

Klik op Office Klembord in het menu Bewerken.Opmerking Als het pictogram van het Office Klembord http://office.microsoft.com/global/images/default.aspx?AssetID=ZA060434701043 in het statusgebied op de taakbalk is te zien, wordt het Office Klembord al in ten minste één actief Office-programma weergegeven. Dubbelklik op het pictogram om het Office Klembord in het actieve programma te openen.

Meerdere items kopiëren en plakken

U gebruikt het Microsoft Office Klembord om tekst- en afbeeldingsitems uit willekeurige Office-documenten of andere programma's te kopiëren en daarna in een willekeurig Office-document te plakken. U kunt bijvoorbeeld een kopie maken van een stuk tekst uit een Microsoft Word-document, bepaalde gegevens uit Microsoft Excel, een lijst met opsommingstekens uit Microsoft PowerPoint, een stuk tekst uit Microsoft FrontPage of Microsoft Internet Explorer en een gegevensblad uit Microsoft Access en vervolgens terugschakelen naar Word en alle verzamelde items in het Word-document plaatsen.
Het Office Klembord maakt gebruik van de standaardopdrachten Kopiëren en Plakken. U hoeft het item alleen maar te kopiëren om het aan de verzameling op het Klembord toe te voegen. Vervolgens kunt u het op elk moment in een Office-document plakken. De verzameling items blijft op het Office Klembord totdat u Office afsluit.



Ik weet niet met welke Office je werkt maar met Office XP en Office 2003 kun je dat ook oproepen via taakvenster.

Hopelijk ben je hier al wat mee?

Ché
4 May 2006, 10:06
Er is een verschil tussen het officeklembord en het systeemklembord.

In het officeklembord zie je in het taakvenster alle kopieertaken en kun je zolang office niet afgesloten werd ze allemaal aanklikken en gebruiken.

In het systeemklembord wordt alleen het laatste item bewaard.

Wanneer je het item wist in het officeklembord is het ook verdwenen in het systeemklembord

Mimosa
4 May 2006, 13:46
Bedankt, ché! Ik heb nu ook weer bijgeleerd! :good:

minoe
4 May 2006, 20:13
Iets in AV nod 32 vroeg mij dit te kopieren naar klembord.Het was wat informatie over pc en dergelijke omdat ik foutmeldingen kreeg en via support de gegevens moest doorsturen.Is natuurlijk niet mogelijk als je deze niet kunt terugvinden(klembord).
Kon de informatie ook niet knippen of kopieren dus is dit de enige oplossing

compuchrisje
4 May 2006, 23:27
Klembord is inderdaad een tijdelijke opslagplaats voor bestanden of délen van bestanden. Is het voornamelijk tekst kan je het gewoon in Notepad, Wordpad, of Word via het menu Bewerken - plakken overbrengen naar dat programma en dit dan opslaan met een gepaste naam (txt of doc), afbeeldingen kan je in elk fotobewerkingsprogramma plakken op dezelfde manier.

minoe
5 May 2006, 06:35
Klembord is inderdaad een tijdelijke opslagplaats voor bestanden of délen van bestanden. Is het voornamelijk tekst kan je het gewoon in Notepad, Wordpad, of Word via het menu Bewerken - plakken overbrengen naar dat programma en dit dan opslaan met een gepaste naam (txt of doc), afbeeldingen kan je in elk fotobewerkingsprogramma plakken op dezelfde manier.
Inderdaad.Zo lukt het.Bedankt voor de uitleg.:good:
Mag slotje op