Volledige versie bekijken : Installeren



jensman
4 May 2006, 15:38
Ik zou graag bearshare installeren, maar ik zit niet op de hoofdgebruiker, Administrator. Ik zit gewoon op mijn eigen account, een bij-account. Het paswoord van 'Administrator' is kwijt, dus is het nu onmogelijk om nog programma's te installeren? (via mijn eigen account dus)

cruwero
4 May 2006, 15:40
Heb je wel de rechten om dit te doen?
Henk

Ché
4 May 2006, 18:57
Ik zou graag bearshare installeren, maar ik zit niet op de hoofdgebruiker, Administrator. Ik zit gewoon op mijn eigen account, een bij-account. Het paswoord van 'Administrator' is kwijt, dus is het nu onmogelijk om nog programma's te installeren? (via mijn eigen account dus)

Hangt ervan af welke rechten je hebt. Ben je een hoofdgebruiker of een gebruiker met beperkte rechten? Dat kan je controleren via configuratiescherm/ gebruikersaccounts/ gebruikersaccounts/ naam van de gebruiker.

Heb je het paswoord van de administrator vroeger veranderd? Meestal staat dat standaard op admin of zoiets. Er bestaan natuurlijk progjes die paswoorden kunnen achterhalen, maar die zijn niet altijd zonder gevaar.

jensman
5 May 2006, 10:51
ik heb niet de rechten om iets te installeren, ik ben gebruiker met beperkte rechten. De pass is niet admin, ik had hem veranderd, maar de pass is kwijtgeraakt: ik had de pass opgeslagen, bij het inlogscherm kwam administrater automatisch erop samen met het paswoord. Ik weet niet, misschien een programma gebruiken,maar ik zou toch liever een andere manier vinden :)

Ché
5 May 2006, 11:34
Je case openmaken en het CMOS batterijtje op het moederbord er even uithalen. Soms wordt daardoor het paswoord geresset. Anders wordt het een paswoordkraker tool.

g_man
5 May 2006, 11:41
Je case openmaken en het CMOS batterijtje op het moederbord er even uithalen. Soms wordt daardoor het paswoord geresset. Anders wordt het een paswoordkraker tool.

Dat geldt alleen voor het BIOS paswoord, niet voor windows paswoorden. ;)

gabriel
5 May 2006, 12:29
hey
om je gebruikers accout te veranderen kan dit even proberen
start- uitvoeren - typ : control userpasswords2 ok
daar krijg alle info nopens uw account ( alle xp )
als je xp pro hebt ga naar uitvoeren en typ : gpedit.msc ok
dit is een wat meer uitgebreide versie

Kokki
5 May 2006, 13:38
ga anders hier even lezen :
http://pubs.logicalexpressions.com/Pub0009/LPMArticle.asp?ID=305
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

succes