Volledige versie bekijken : apparaatbeheer



krisje
5 May 2006, 12:06
hallo,hier al een eerste probleempje van mij. ik zou mijn printer opnieuw willen installeren maar het lukt niet. de software wordnetjes gedownload maar dan krijg ik een melding om mijn usb kabel aan te sluiten. welke natuurlijk helemaal in orde is. ook krijg ik mijn apparaatbeheer niet open, zodat ik ook niks kan nakijken. groetjes:cry:

Kokki
5 May 2006, 12:25
Opnieuw installeren zeg je, heb je de vorige installatie helemaal ongedaan gemaakt?
Als je je usb-kabel insteekt, wat doet ie dan? Helemaal niets?
http://www.techzine.nl/tweaks/379

Heb je bij je apparaatbeheer gewoon helemaal niets, zoals op deze volgende link?
http://nl.freenfo.net/windows-xp-pro/89868-help-apparaatbeheer-geen-apparaten.html

g_man
5 May 2006, 13:06
Als het een HP betreft...daar moet tegenwoordig EERST de software geïnstalleerd worden alvorens de USB kabel aan te sluiten.

krisje
5 May 2006, 13:08
ik had mijn pc binnengedaag voor een opruiming. inderdaad, ze hebben veel opgeruimd, nieuw anti-virus programma geïnstalleerd en servicepack 2 er op gezet. nadien werkte de printer niet meer. de-installeren en opnieuw installeren, zeiden ze. dus ik software van mijn pc gedaan, en nu krijg ik hem er niet meer op; ondertussen heb ik service pack 2 er af gegooid omdat ik dacht dat het daar misschien aan lag. de printer is een Lexmark P4350, en bij Lexmark zeggen ze dat dit een windows probleem is.

krisje
5 May 2006, 13:42
bedankt Kokki, ik heb de twee links bekeken maar nog steeds geen apparaatbeheer, ik heb nog steeds enkel het bovenste balkje met bestand, opties en zo,maar daar kan ik niet veel mee doen. groetjes

serna
5 May 2006, 13:52
<DIR><DIR>Als je dit eens probeerde
Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgende:
Start > Uitvoeren > sfc /scannow (let op spatie achter sfc) > OK of ENTER .
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de origineel.
</DIR></DIR>

krisje
5 May 2006, 14:35
ik heb de pc 2de hads gekocht en helaas zat er geen cd van windows bij. tochbedankt voor de hulp.groetjes

PeterN
5 May 2006, 16:09
Eerst en vooral zou ik service pack 2 er terug opzetten via windows update. Dit is onmisbaar als je tegenwoordig veilig wil werken. Haal direct ook alle updates binnen zodat uw windows volledig in de laatste stand is.
Wat betreft apparaatbeheer nadat je update en sp2 terug hebt gezet:
Rechts klik op het ikoontje 'mijn computer' op uw bureaublad. Kies hier 'beheer'
In het window dat verschijnt selecteer je bij 'systeem' het item 'apparaat beheer'. Rechts verschijnt nu in het window de lijst van hardware, ook uw usb.
(ps: benaming van 'systeem' en 'apparaat beheer' kan iets anders zijn, zit hier achter een engelstalige xp ;) )

krisje
5 May 2006, 16:56
bedankt dat je ook wil helpen, maar dit had ik ook al geprobeert, en tevergeefs. het venster dat dan opent is helemaal leeg. groetjes

compuchrisje
5 May 2006, 18:28
Eerst en vooral zou ik service pack 2 er terug opzetten via windows update (PeterN)
Heb je dàt al gedaan? Is wel noodzakelijk hoor. En alles wat USB is en waar een software-installatie bij wordt gegeven, moet eerst softwarematig geïnstalleerd worden en dàn pas USB inpluggen.
Kijk meteen op de installatie-CD van je printer of die wel XP-compatibel is, als het een ouder type is, kan dat inderdaad problemen geven. Om de software dan te updaten moet je naar de website van je printermerk gaan om daar de nodige extra's op te halen.

krisje
5 May 2006, 18:48
ja, maar dat kan niet zonder de cd van windows he, of wel soms?

g_man
5 May 2006, 19:00
Ofwel moet USB 2.0 nog geactiveerd worden in de BIOS. En staan de moederborddrivers voor USB 2.0 nog geïnstalleerd?

krisje
5 May 2006, 19:06
heb net nog maar eens geprobeerd. met de cd van de printer (Lexmark P4350 all-in-one) veranderd mijn beeldscherm (onduidelijker) hij brengt de software over en dan krijg ik de melding "er is een snel USB-apparaat op een trage USB-hub aangesloten".
dan heb ik geprobeerd langs de site van Lexmark te downloaden, maar voor windows pro geeft men 64-bits versie, terwijl ik maar 32 bits heb.

krisje
5 May 2006, 19:08
hoe kan ik zien of de moederborddrivers voor USB 2.0 nog geïnstalleerd zijn?
ik heb ook net via WinRar gezocht naar USB 2.0 mar krijg volgende berichten :
! C:\WINDOWS\system32\MRT.exe: Archiefkop onherstelbaar
! C:\WINDOWS\system32\MRT.exe: Onverwacht einde van archief

problemen?????????????

g_man
5 May 2006, 19:30
Kijk eens via configuratiescherm > systeem > hardware > apparaatbeheer. Helemaal onderaan zie je "Universele Buscontroller" (of zoiets) . Open deze (kruisje) en kijk of er de USB 2.0 unversal host controller tss staat.

krisje
5 May 2006, 19:35
dat was ook een van mijn problemen, dat ik telkens een leeg venster krijg bij apparaatbeheer krijg.

g_man
5 May 2006, 19:49
dat was ook een van mijn problemen, dat ik telkens een leeg venster krijg bij apparaatbeheer krijg.

Hebben die mannen in die winkel ferm liggen modderen in uwe PC. 'k Zou daar eens mee terug gaan. Ze hebben het verknalt dan moeten ze ook de brokken maar lijmen. Trouwens "men" mag u geen PC verkopen zonder Windows licentie.

krisje
5 May 2006, 19:55
ze hebben er zeker serieus liggen in modderen, maar ik heb geen zin om er nog eens geld aan uit te geven, toen ik hun het probleem uitlegde, stelden ze voor om er nog eens naar te kijken en een back up te maken, en voor de back up te maken alleen al zou het 40 euro zijn, daarom ben ik zelf beginnen zoeken om het op te lossen, maar ben er tot nog toe niet in geslaagd.

g_man
5 May 2006, 20:06
geld aan uitgeven...zij zijn hier de fout dus moet onder garantie. Die backup laat je maar zijn, daar zullen wij je wel aan helpen...maar dat windows niet meer naar behoren werkt zijn zij schuldig aan en moeten ze dan ook oplossen.

PeterN
5 May 2006, 21:07
ja, maar dat kan niet zonder de cd van windows he, of wel soms?
Normaal moet dat wel lukken als er een legale versie op staat. Maar zoals Gman reeds zei: ze mogen u geen pc met windows verkopen zonder licentie. Als je hem daar in de winkel hebt gekocht zou ik toch van mijn oren maken.;)
Als dat apparaten venstertje leeg is, hebben ze toch wel serieus gecleaned, of beter gezegt geprutst hebben. Zonder windows cd denk ik dat je enkel terug kan gaan, maar zeker geen euro meer betalen. Je hebt betaald voor een cleanup (reparatie), en daar heb je normaal 2 maanden garantie op.
Het probleem van uw printer gaat idd uw usb driver zijn. maar daarvoor moet wel uw pc eerst inorde voor zijn. Dan kan je gewoon via apparatenbeheer de usb driver wissen en zal (als je moederbord de snelle usb 2.0 heeft) bij een refresh de nieuwe usb controllers automatisch worden gevonden als je sp2 hebt geïnstalleerd. Deze usb2.0 herken je door het item 'Usb2 enhanced host controler'

g_man
5 May 2006, 21:11
'Usb 2.0 enhanced host controller'

Da is 'm ja ...:good: had mij vergist in #15 !

krisje
6 May 2006, 08:51
kijk eens wat ik gevonden heb.
SiSoftware Sandra
Algemene Informatie
Controller : SiS 7001 PCI naar USB open host-controller
Root Hub Informatie
Samengesteld Apparaat : Geen
Hub Is 'Bus Powered' : Geen
'Power Switching' : Ingeschakeld
'Over-Current' Beveiliging : Geen
Aantal Poorten : 3
Root Hub Informatie: USB Poort 1
Status : Apparaat Is Verbonden
Apparaat Verbonden aan Poort : Samengesteld USB-apparaat
OEM Apparaat Naam : Lexmark International, Inc. ??? (00C1)
Apparaat Versie : 0.01
Apparaat ID : VEN_043D, DEV_00C1, PRT_00
USB Versie : 2.00
Snelheid : FullSpeed (12Mbps)
Configuratie Instellingen : 1
Open 'Pipes' : 9
Transfer Type : Bulk
Data Pakket grootte : 64 byte(s)
Root Hub Informatie: USB Poort 2
Status : Geen Apparaat Verbonden
Root Hub Informatie: USB Poort 3
Status : Geen Apparaat Verbonden
dat is al een stapje verder he

Kokki
6 May 2006, 09:29
heb je deze link ook al eens gevolgd?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;311504

krisje
6 May 2006, 10:56
jep, heb net geprobeerd, niets helpt me mijn apparaatbeheer te openen

Kokki
6 May 2006, 11:35
Nog een link, maar ook in het engels. http://www.softwaretipsandtricks.com/forum/windows-xp/25926-empty-device-manager.html

er staan een paar andere oplossingen, blijkbaar ben je niet alleen met dit probleem. Succes

edit: op datzelfde forum staan er nog een paar topics over zoals de deze : http://www.softwaretipsandtricks.com/forum/windows-xp/15653-device-manager-blank.html

krisje
6 May 2006, 20:37
heel interessante links, heb er geleerd om de sleutel te wijzigen, maar dit is niet mogelijk, zou het kunnen dat er iemand een eigen wachtwoord aan verbonden heeft?

PeterN
6 May 2006, 21:36
neen, aan het apparaatbeheer kan je volgens mij geen wachtwoord verbinden. Srry, maar ik zie niet direct een oplossing hiervoor zonder windows cd.

Kokki
7 May 2006, 08:54
een wachtwoord op je register?
Dat kan volgens mij ook niet.
Mss moet je eens op zoek gaan naar een windows cd. Je eigen key kan je uit je pc halen.
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml