Volledige versie bekijken : kan harde schijf niet meer zien!!



fiat
5 May 2006, 17:39
Hé Jupilers,heb 2 harde schijven(een C & D schijf).De D is een IDE/MAXTOR 6Y120PO en gisteren heb een schijfdefragmentatie op deze laten uitvoeren omdat dit was aangeraden.
Dit was niet de eerste keer maar nu duurde het toch wel ettelijke uren en heb uiteindelijk het laten stoppen,want ik ging slapen.
Nu vandaag start ik m'n pc'ke op en mijn pc vind deze niet meer terug!
Heb gekeken bij apparaateigenschappen en die zegt dat het 'correct' werkt.
Als ik op m'n D-schijf dubbelklik komt er een melding die zegt dat"de schijf in station D niet is geformatteerd en of ik de schijf wil formatteren?"
Het liefst van al zou ik da niet willen doen omdat er héél veel opstaat wat mij aanbelangt.
Heb de schijf al eens bekeken en al de draden enzo zitten goed en ik zie niets verdacht.Heb deze schijf toch al een jaar of 2 en er nog nooit problemen mee gehad.
WIE KAN MIJ A U B HELPEN/ADVIES GEVEN???:bow:

mendel
5 May 2006, 17:48
probeer eens te defragge via alternatieve software als de bijgeleverde van windows?

ak de naam vind zallek die hier nog wel ff zette

mendel
5 May 2006, 17:50
http://www.diskeeper.com/defrag.asp

da dus

en anders
koppel die hd ff los
start op
sluit af
en sluit trug aan
en start dan trug op?

compuchrisje
5 May 2006, 18:21
Probeer eens op te starten in veilige modus, vanaf dat je je computer aanzet tokkel je op F8. In de veilige modus kan je bv schijfcontrole laten doen en eventuele fouten laten repareren. De meeste randapparatuur zal niet werken omdat de stuurprogramma's niet worden ingeladen, dus alles wat USB is zal niet werken (toetsenbord! muis!). Heb je dit nog met een ps/2 aansluiting in de kast, plug die dan even in.

fiat
5 May 2006, 18:24
zal dat eens uitesten..
ook opgemerkt dat het harde-schijflampje bijna constant staat te flikkeren.

slicky
5 May 2006, 18:25
:eek: en nu eens in het nederlands!!!!

ik heb ook eens een prob gehad met HD
http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=26898&highlight=slicky
is redelijk goed afgelopen:wtf: voor mij toch (een beetje);)

cruwero
5 May 2006, 18:44
Je zou het kunnen proberen met Partion Magig:
Henk

g_man
5 May 2006, 19:13
Ik zou eens de PC een tijd laten opstaan. 't Zou kunnen dat windows de bestanden terug juist aan 't zetten is omdat je de defragmentatie zo abrupt hebt afgebroken.

fiat
5 May 2006, 21:12
:good: bedankt al voor de informatie,zal morgen wel zien of het geholpen heeft,zoniet hoop ik dat jullie nog eventuele oplossingen hebben..

fiat
6 May 2006, 10:34
Heb mijn pc laten lopen maar windows heeft de schijf niet meer verder gedefragmenteerd..vervolgens heb ik m'n schijf afgekoppeld,laten starten,terug afgezet en m'n schijf terug aangekoppeld,maar dat hielp ook niet...wat ik wel heb is dat ik naar 'computerbeheer'-schijfbeheer ga,dan zie ik ze alle twee staan.Daar staat dat ze alle twee in orde zijn,maar op mijn bewuste D schijf staat te lezen dat ik mijn volledige capaciteit nog heb alhoewel ze goed gevuld stond met muziek,films enz..
Ga ik naar 'schijfdefrag.' dan zie ik alleen maar de C-schijf staan en niet mijn D!!
Vraagje aan SLICKY:je hebt toen een progje laten lopen en zegt dat je toch wel wat had terug kunnen recupereren.Wat was da dan?
IEMAND NOG EEN OPLOSSING OFZO??THANKS..

mendel
6 May 2006, 13:24
whoo

wat ook soms helpt

ze gewoon in een andere pc steke
van ne vriend ofzo...

fiat
7 May 2006, 09:45
Als ik bij 'geavanceerde systeemgegevens-foutenlogboek' ga lezen dan schrijf de 'service control manager' dat er :"Een beschadigd blok in apparaat/device/harddisk1/D" is...is mijn schijf dan naar de ****** ??

slicky
7 May 2006, 10:47
Als ik bij 'geavanceerde systeemgegevens-foutenlogboek' ga lezen dan schrijf de 'service control manager' dat er :"Een beschadigd blok in apparaat/device/harddisk1/D" is...is mijn schijf dan naar de ****** ??

nog niet panikeren,haal ze er eens uit en stop ze eens een uurtje of twee in de diepvries(klinkt zot!!maar heb het hier ook nog gedaan)en dat kan helpen;)

zal dan een pm sturen met dat progje:good:

slicky
7 May 2006, 11:16
mailtje onderweg :good:

fiat
7 May 2006, 12:40
heb m'n D-schijf getest met het testprogr. van Maxtor en die zegt dat m'n schijf kapot is..ga de data toch nog proberen te recupereren.
Geprobeerd met HDD REGENERATOR 1.51 maar die kan maar één sector maken omdat het een demo-versie is.Thanks Slicky voor de mail,zal eens kijken of 't werkt...

compuchrisje
7 May 2006, 18:37
Fiat, recupereren wél maar zeker niet overschrijven!!!! Met enkele extra progjes kan je misschien tot 80% van je gegevens nog terug halen. Zolang er maar niks wordt overschreven toch. Met trials zit je natuurlijk erg beperkt, maar je kan dat ook door het overzetten van je D-schijf naar een andere computer, dan is dat progje weer herbruikbaar voor een tijdje.

slicky
8 May 2006, 09:41
heb m'n D-schijf getest met het testprogr. van Maxtor en die zegt dat m'n schijf kapot is..ga de data toch nog proberen te recupereren.
Geprobeerd met HDD REGENERATOR 1.51 maar die kan maar één sector maken omdat het een demo-versie is.Thanks Slicky voor de mail,zal eens kijken of 't werkt...

toch nog eens ff proberen met hem eens in de diepvries te steken:good:
kan zijn dat de schijf vastzit en door de koude de krimpt die een beetje en kan dan weer loskomen;)

doen zou ik zeggen(y)

fiat
8 May 2006, 20:24
Slicky,dat progje dat je hebt doorgestuurd heeft mij héél goed geholpen hoor!Die heeft allemaal mijn bestanden op m'n D-schijf gevonden en ben ondertussen ze aan't overschrijven naar m'n C..
heb ook m'n schijven getest met 'Powermax' en die heeft bevestigd dat de D-schijf wel degelijk stuk is..dus ga dan wel een nieuwe aanschaffen,neem geen risico's.
BEDANKT VOOR DE HULP ALLEMAAL-SPECIAL THANKS FOR SLICKY-!!

Mag voor mij part slot op!!