Volledige versie bekijken : Ik wil mijn IP veranderen?



SnowWhiteTiger
7 May 2006, 16:26
Hoii, ik ben pas nieuw en vraag me af of je mijn IP kan veranderen? Ik heb al héél veel geprobeerd maar het blijft hetzelfde!

Weet iemand me te helpen?!

Nostradamus
7 May 2006, 16:37
SnowWhiteTiger kijk hier eens even: http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=6063&highlight=ip+adres

SnowWhiteTiger
7 May 2006, 16:38
ja heb ik als eerste gedaan maar al die manieren werken niet bij mij...
dus ik vroeg me af of er nog een andere was?

Kokki
7 May 2006, 19:19
welke provider heb je?

PeterN
7 May 2006, 22:19
Afhankelijk van uw internet provider en abbonement heb je een vast ip adres of een dynamisch. In het eerste geval zal het dus niet mogelijk zijn uw ip te veranderen.
In het tweede geval zal nadat je de verbinding verbreekt uw ip adres terug in de 'pool' worden gegooid. De 'pool' zijn alle beschibare ip adressen die nog niet uitgedeeld zijn aan anderen. Afhankelijk van provider, kan dit enige tijd duren eer dat uw ip adres daadwerkelijk in deze pool wordt geplaatst.
Maak je terug verbinding zal er terug een ip adres worden toegekent uit de pool. Nu is het zo dat een herkenning gebeurt via uw mac adres. Dit is een uniek nummer dat iedere hardware heeft dat een netwerkverbinding kan maken. Dus via uw mac adres wordt er een ip adres aan u gegeven. Meestal zal men proberen hetzelfde ip adres te geven aan het zelfde mac adres. Is het ip adres reeds uitgedeeld aan iemand anders, dan krijg je een nieuw ip adres. Dus verbreekt men de verbinding en connecteerd men terug, is de kans zeer groot dat het ip niet is veranderd. Wacht men geruimere tij, dan is de kans veel groter dat iemand anders het ip heeft gekregen en dat jij een nieuw krijgt.
Een andere methode is uw mac adres veranderen. Hierdoor denkt men dat een andere hardware een ip vraagt en krijgt die een nieuw ip adres van de pool. Mac adres veranderen gaat niet zomaar. Ze zijn hard coded en niet makkelijk te veranderen. Met het prog smac is dit bv wel mogelijk, maar als je niet zeker van uw stuk bent, kan je beter hier niks wijzigen. Je kan immers meer schade toebrengen dan goed doen !!!
Dus let op wat je doet ;)

EDIT: belangrijk, schrijf altijd ergens uw orgineel mac adres op, zodat je altijd het orginele later kan terug zetten. Als je niet op de hoogte bent met wat je bezig bent, moet je dit niet proberen !!!

Wayne
20 May 2006, 16:46
Dus best niet uit te voeren indien we niet al te veel pc kennis bezitten betrffende de MAC adres veranderingen.
Kwist nog geeneens dat je dat kon veranderen.