Volledige versie bekijken : geluid in ubuntu



Yelleken
8 May 2006, 04:07
ik heb vandaag ubuntu geinstaleerd, ziet er echt wel supper uit. aalles werkt perfect enzo en ik ben echt wel blij dat ik het gedaan heb. ik heb jog wel een 2de partitie met windows (voor sommige games enzo) mijn probleem zit hem echter bij het geluid. Ik hoor als ik mn pc opstart in linux het opstart geluid, ik heb teamspeak geinstaleerd want dat heb ik veel nodig voor de clanw aar ik inzit en daar heb ik ook goede klank, maar als ik een mp3 wil afspelen ofzo dan hoor ik niets, een film afspelen en ik hoor niets, en als ik skype wil gebruiken zegt hij dat hij een probleem heeft bij het audiodevice. hoe kan ik dit oplossen, Alvast bedankt

grabber
8 May 2006, 07:41
Misschien heb je hier iets aan:
http://ubuntu-forums.nl/docu/ubuntugids-1.0.html

Yelleken
8 May 2006, 14:01
De oplossing voor mijn probleem heb ik er niet op gevonden, maar toch bedankt, is een zeer handige site

eventure
10 May 2006, 18:42
Weet je toevallig welke geluidskaart je hebt?
Of is het onboard?
mvg
Robbe

Yelleken
10 May 2006, 19:12
Onboard
realtec ac97 of zoiets

Snakey
11 May 2006, 21:11
Staat je geluid niet gewoon gedempt? Dubbelklik eens op je speaker-icoon rechtsboven en kijk als er iets niet gedempt staat (bij Voorkeuren kan je meerdere kanalen zichtbaar maken)

Yelleken
11 May 2006, 23:05
nee, alles staat open

Snakey
14 May 2006, 15:40
Gebruik je alsa of oss? Probeer eens te wisselen tussen deze twee. Kijk ook eens welke engine je muziekspeler gebruikt (meestal wordt gstreamer gebruikt)