Volledige versie bekijken : draadloos een dikke 50 meter overbruggen



jerrythealien
8 May 2006, 15:16
ik zou hier graag de straat oversteken met m'n router tot bij een vriend om internet de delen.
Is er iemand die dit ook doet, of heeft geprobeerd, hoe moet ik dit aanpakken,in welke mate is dit legaal, kan ik een beter zendertje op m'n router zetten zodat hij verder zend etc...?

er is nog al een post geweest op het forum met verschillende links naar howto's zelf antennes bouwen maar ik ken geen ballen van electriciteit :D

alle reacties welkom.

Milo
8 May 2006, 15:34
Nja ge kunt da doen via Wifi of bluetoth , maar euhm dan moet je da netwerk wwel securen .... anders gaat ge nog al eens uw upload/download meterken zien gaan , want euhm er wachten soms héél véél lepe wolven op een user die zijn internet ' deelt'

PeterN
8 May 2006, 16:07
Zo'n accespoint maken is mogelijk. Met een draadloze router gaat dit. Je zal enkel een aangepaste antenne moeten voorzien die deze afstand goed overbrugt. En natuurlijk zoals opgemerkt uw draadloos netwerk beveiligen met wep of wap, en mac adres filtering. Dat is makkelijk af te spreken met uw vriend.
Aangezien je uw abonnement betaald voor een bepaalde hoeveelheid up en download denk ik wel dat het legaal is. Als ik nu mijn verbinding deel met mijn huisgenoten of gebuur, maakt eigenlijk geen verschil volgens mij.

jerrythealien
8 May 2006, 19:51
@ peter over wat voor een antenne spreek je dan ?

PeterN
8 May 2006, 23:29
De antenne keuze gaat in dit geval de grootste factor spelen.
Een echt pasklaar antwoord heb ik niet hiervoor maar waar je wel op moet letten is het volgende:
- Kies voor een outdoor of buitenhuis antenne. Deze antennes zijn voorzien om buiten te plaatsen. Verzwakking van het signaal om een gebouw binnen te treden zijn er hierdoor niet.
- Probeer uw antennes zo op te stellen dat ze in line of sign zijn. Dwz dat ze elkaar physische zien. Er zijn dus geen andere obstakels tussen beide antennes (zoals bomen, gebouwen ed)
- Kies voor een directional antenne. Deze antennes zijn meer gerichte antennes in één richting, dus van de ene plaats naar de andere. Omnidirectional antennes daarentegen verspreiden zich over een gebied.
- Leg op een hoge gain. Hoe hoger de gain des te verder kan je communicatie tot stand brengen.
- Lees goed de specificaties en laat u goed informeren in een winkel. Deze antennes zijn immers niet zo goedkoop! Een antenne met mindere specificaties gaat mss wel de afstand kunnen overbruggen, maar gaat dit bij een lage snelheid doen.

Hier kan je al eens rondneuzen ;)
http://www.backoffice.be/shop/dbprodcatman.html.asp?CatID=FJ&AtrID=A00371&ValID=K19876&curpage=1