Volledige versie bekijken : CPU macheert niet



stylex
8 May 2006, 16:36
Ik heb onlangs een AMD Athlon XP +2400 gekocht op een forum.
Het gaat dus over een 2dehands processor.
Spijit genoeg macheert die niet!
Alle pinnen zijn nog recht en ik zie geen brandsporen.
Ik heb al een biosflash geprobeerd, maar die helpt niet.

Mijn huidig systeem:
CPU: AMD Athlon XP +1700
Geheugen: 1024MB DDR RAM
Grafische kaart: ATI Radeon 9600
Moederbord: (hier ben ik niet 100% zeker van. Everest zegt bij moederbordnaam "Compaq Presario 6202EA" en bij chipset "nVIDIA nForce 220 (DDR)"

Ik hoop dat ik alle belangrijke info heb genoemd.

Alvast bedankt

Wayne
8 May 2006, 19:37
Volgens mij ben je in het ooitje genomen.
Hopelijk heb je er niet te veel aan betaald.

Danny_506
8 May 2006, 20:01
Het kan zijn dat ik mij ook vergis,maar volgens de info die ik heb gevonden zou Compaq enkel samen werken met Intel en niet met AMD,misschien van daar dat de proc niet werkt met het Compaq mobo.

stylex
8 May 2006, 22:45
@Wayne: volgens mij ook.
@Danny: er zit nu een Amd Athlon Xp 1700+ dus da kan het ook al niet zijn.

zariash
8 May 2006, 22:50
mijne compaq hier heeft toch wel een amd aan boord maar uit ervaring weet ik dat het plaatsen van andere onderdelen in een compaq pc niet altijd zonder problemen is je kan niet echt het juiste type van het moederbord vinden in de meeste gevallen .
grtjs

vanic
8 May 2006, 22:57
je zegt dat je een bios flash hebt geprobeerd... dan lijkt het mij dat je dan toch tenminste tot in / aan je bios geraakt...

waar loopt het dan mis?

edit. tenzij je deze deed met je oude cpu... dan ziet het er niet goed uit...

stylex
8 May 2006, 23:58
spijtig genoeg moet ik voor je edit gaan. ik heb dat idd gedaan met mn oude cpu.

eventure
10 May 2006, 18:43
Ik denk dat iemand jou een kat in een zak heeft verkocht,
miss de verkoper eens contacteren?
mvg
RObbe

Ché
12 May 2006, 08:35
werkt de oude cpu nog? als je die erin stopt, marcheert het dan? Normaal moet je als je een andere cpu insteekt toch een en ander wijzigen in de bios (of heb ik het verkeerd voor?).

stylex
12 May 2006, 19:38
de oude cpu werkt nog.

zariash
12 May 2006, 20:12
als je een andere cpu steekt dan dacht ik dat je je bios moest resetten door het batterijtje er even uit te halen en de jumper te verzetten.
grtjs

g_man
12 May 2006, 23:53
als je een andere cpu steekt dan dacht ik dat je je bios moest resetten door het batterijtje er even uit te halen en de jumper te verzetten.
grtjs

Neen, je moet niet resetten, wel je instellingen van FSB, MP ed veranderen... :)

eventure
13 May 2006, 12:52
Steek de nieuwe cpu er eens in, en versteek dan je jumper eens,
dan gaat de bios naar al zijn defaults,
mvg
Robbe

vanic
14 May 2006, 00:09
Steek de nieuwe cpu er eens in, en versteek dan je jumper eens,
dan gaat de bios naar al zijn defaults,
mvg
Robbe


als je een andere cpu steekt dan dacht ik dat je je bios moest resetten door het batterijtje er even uit te halen en de jumper te verzetten.
grtjs

;) ;)

Neen, je moet niet resetten, wel je instellingen van FSB, MP ed veranderen... :)

maar volgens mij moet je pc toch wel opstarten enkel met een cpu die aan een mindere snelheid werkt... dus hier mag je er meer en meer vanuit gaan dat de CPU rip is...

vanic
14 May 2006, 00:33
' k heb zo een beetje rondgekeken op het net... ben je wel 100% zeker dat je mobo de cpu ondersteunt...
ken je niemand die ook een computer heeft met een socket voor dezelfde cpu ?

g_man
14 May 2006, 11:03
' k heb zo een beetje rondgekeken op het net... ben je wel 100% zeker dat je mobo de cpu ondersteunt...
ken je niemand die ook een computer heeft met een socket voor dezelfde cpu ?

Idd, hardwarefabrikanten zoals compac, dell,... hebben altijd wel speciallekes. Het is nog steeds niet duidelijk vermeld welk mobo je hebt, dus hoe willen we dan weten of die CPU ondersteund wordt? Zoek dit eens uit via bv. Everest. Of neem contact op met de helpdesk van compaq.;)

stylex
14 May 2006, 17:09
ik heb de cpu laten testen door een vriend die zelf een 2400+ heeft steken en die cpu macheert gewoonweg niet. ik denk dat het idd kapot is. het werd me aangeraden om de cpu eens met ether helemaal proper te maken en nieuwe koelpasta erop te smeren. zou dit kunnen helpen?

Wayne
14 May 2006, 19:38
Dat kan zekers helpen.(hier is het misschien te laat)
Normaal moet je steeds koelpasta gebruiken maar het aanbrengen daarvan is soms ook een secure bezigheid.
Zekers omdat deze reeds gebruikt is en de eventuele voorzien folie die er op kon zitten verdwenen is.

vanic
14 May 2006, 19:43
de koelpasta wordt aan de andere zijde van de pinnetjes aangebracht ... en volgens mij zijn het de pinnetjes die het contact verzorgen... dus de zijde waar koelpasta wordt aangebracht afkuisen zal je cpu niet plots tot leven brengen...
dus je cpu is helaas rip... toch eens contact opnemen met de verkoper...

mogen we weten wat je voor de cpu hebt betaalt?
en weet je exact welke core je hebt... ?

hier bv. gaat de ene cpu wel terwijl een andere dan weer niet gaat op een mobo...
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=10&kind=1

stylex
16 May 2006, 15:06
ik heb er €40 voor betaald.
welke core? sorry ik snap niet goed wat ik hierop moet antwoorden :)
AthlonXP 2400+ Thoroughbred (0.13u) 133/266MHz FSB.
zegt dat genoeg?

vanic
16 May 2006, 17:38
ik heb er €40 voor betaald.
welke core? sorry ik snap niet goed wat ik hierop moet antwoorden :)
AthlonXP 2400+ Thoroughbred (0.13u) 133/266MHz FSB.
zegt dat genoeg?


Thoroughbred is de core
zou je weten welke core jou oude cpu heeft en welke deze van jou vriend?

stylex
16 May 2006, 20:37
mijn huidige cpu: AMD Athlon XP 1700+ Thoroughbred
cpu van vriend: AMD Athlon XP 2400+ (welke core weet ik niet zeker, zijn er wel meer bij de 2400+? ik zal het ten laatste morgen weten te vermelden)

vanic
17 May 2006, 15:00
zijn er wel meer bij de 2400+?

dit had je al kunnen zien in de link naar het mobo van MSI

maar het is dezelfde core als je oude dus zal de CPU rip zijn...
ik zou toch nog eens contact opnemen met de verkoper
vanwaar ben je eventueel via PM.