Volledige versie bekijken : GSM Datakabel werkt niet



nightwarrior
8 May 2006, 17:36
Hallo,

Wanneer ik de USB drivers installeer; staat er dit:
http://img413.imageshack.us/img413/4910/sharp16ti.jpg

Maar het probleem is, wanneer ik de datakabel insteek; komt da er niet op, van nieuwe hardware gevonden. Om al wat mogelijkheden uit te sluiten; In apparaatbeheer stond er al een week of 3, 4: PnP Bios Extension, met een geel uitroepteken achter. Iemand een idee?

P.S.: mijn mp3 speler en memory stick werken op alle USB slots die ik heb.

CROoKY9
8 May 2006, 19:26
ik heb dit zelfde probleem ondervonden met een nokia kabel...
ik heb toen ondervonden dat in mijn kabel nog wat hardware verwerkt zat in een klein doosje dat op de kabel zat. dit bevat een microcontroller met wat registers (geheugen registers) de microcontroller bevat software. mijn microcontroller was stuk van het kabeltje... vermoedelijk door niet veilig te verwijderen.

ook heb ik soms met mijn nieuwe kabel dat hij mijn telefoon niet direct dedecteert
maar normaal gezien als jij ook zo'n kabel hebt met bijkomede hardware in de kabel zelf dan zou deze moete gededecteerd worden als je de kabel insteekt zonder dat je telefoon er al aan hangt...

voor de rest ben ik niet vertrouwd met jou type telefoon en kabel...

ik hoop dat ik je al wat heb kunnen voorthelpen

nightwarrior
8 May 2006, 20:40
Dat helpt niet veel, maar toch bedankt. Wat moet ik nu doeN?
Ik koop een datakabel en als ik hem wil gebruiken werkt het niet?
Maar waarom werkt mijn mp3 speler, memory stick ect dan wel?
En wat je zegt van: mijn microcontroller was stuk. Op een andere pc werkt het wel dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

Wayne
19 May 2006, 21:01
welk type nokia gsm bezit je.?????????
Want moet je de software van nokia daar niet voor installeren.
Trouwens uw sloten werken want je kan er andere toestellen op aansluiten.
Die dan wel werken.?

GuntherS
19 May 2006, 22:03
Heb je een CD van de drivers van je moederbord?
Het kan zijn dat de drivers van je USB-poorten nog niet goed zijn en dat misschien dat uitroepteken kan zijn.
Wanneer je dit uitroepteken ziet staan bij apparaatbeheer dan moet je daarop klikken en dan opnieuw installeren nemen. Vervolgens verwijzen naar je CD van je moederbord en dan zou dit uitroepteken weg moeten zijn.

Achteraf even herstarten en dan kan je eens opnieuw proberen om je GSM aan te sluiten met je datakabel.

nightwarrior
25 May 2006, 12:33
welk type nokia gsm bezit je.?????????
Want moet je de software van nokia daar niet voor installeren.
Trouwens uw sloten werken want je kan er andere toestellen op aansluiten.
Die dan wel werken.?

Ik heb een sharp GX30


Heb je een CD van de drivers van je moederbord?
Het kan zijn dat de drivers van je USB-poorten nog niet goed zijn en dat misschien dat uitroepteken kan zijn.
Wanneer je dit uitroepteken ziet staan bij apparaatbeheer dan moet je daarop klikken en dan opnieuw installeren nemen. Vervolgens verwijzen naar je CD van je moederbord en dan zou dit uitroepteken weg moeten zijn.

Achteraf even herstarten en dan kan je eens opnieuw proberen om je GSM aan te sluiten met je datakabel.

Ik heb de laatste nieuwe drivers van men moederbord. Blijkbaar is dit op alle medion PC's van den aldi. Want ik heb het bij iemand anders geprobeerd met ook een aldi pc en daar werkt het ook niet.:wall:

eventure
25 May 2006, 12:53
P.S.: mijn mp3 speler en memory stick werken op alle USB slots die ik heb.

ligt dus niet aan je usbpoorten,
misschien ligt het aan de gsm?
Is het een originele kabel?
mvg
Robbe

nightwarrior
14 July 2006, 19:46
De datakabel werkt, want als ik hem in men insteek zegt men gsm dat er connectie is, maar hij detecteert gewoon niet.

teken
14 July 2006, 23:16
Hier moet ge uw Software voor uw Gsm Type afhalen en nergens anders.

Ik had vroeger ook veel problemen met die dingen,
Tot iemand me zei , Deze Site http://global.mobileaction.com/

Seder dan, heb ik al ongeveer, 5 andere gsm merken gehad, en O problemen.

nightwarrior
15 July 2006, 10:43
Bedankt maar het is weer hetzelfde liedje, bij het moment waar ik de kabel
in men pc moet steken gaat het fout, er gebeurt gewoon niets. De kabel is niet
stuk want op de pc van een vriend werkt hij wel.

mXX
21 July 2006, 18:02
je moet een andere software downloaden die je op de site van nokia zelf vind en niet erbij krijgt.
ik zal ff de link zoeken

mXX
21 July 2006, 18:04
voila hier is em
http://www.nokia.be/nl/support/software/pcsuite/download.html (http://www.nokia.be/nl/support/software/pcsuite/download.html)