Volledige versie bekijken : Scherm blijft zwart



traffic
8 May 2006, 23:26
Ik wou XP terug installeren op een andere pc, had in het bios als eerste cd rom gezet voor opstarten van cd .Ik start pc terug op met de cd in het cd station en ik krijg gewoon niks meer te zien op het scherm .Maar kan verder niks doen nu .
Wat zou dit kunnen zijn
Bedankt Jos

Ché
9 May 2006, 08:31
neem eens een kijkje op volgende site:
http://www.bootdisk.com/

traffic
9 May 2006, 14:04
maar ik kan nergens naar toe ,als ik hem opstart en druk f5 of f8 er beweegt niets en zie niets gewoon zwart scherm lampjes van DVD en schrijver flikkeren wel maar dat is ook alles

Groetjes Jos

cruwero
9 May 2006, 14:38
Al eens je kabels na gekeken.
Henk

traffic
9 May 2006, 15:21
ja alles al geprobeert

gabriel
9 May 2006, 17:33
hey
al even geprobeert om op te starten met de opstart disketten van xp ??
of misschien met een diskette van ME /98 ?? en dan een nieuwe xp erop

cruwero
9 May 2006, 18:25
Zou toch effe in je bios kijken of je per ongeluk niets verkeerd heb ingesteld:
En is je cd nog wel goed.
Henk

Krikkie
9 May 2006, 18:28
Kan je op je monitor de settings nog inschakelen???
Deze funtie hangt niet af van je pc, dus indien je hierbij ook niets hebt is er iets aan je monitor.

Groetjes Krikkie

traffic
10 May 2006, 00:17
kon ik maar in mijn bios , maar dat gaat natuurlijk niet en mijn monitor werkt wel op mijn andere pc

Ché
10 May 2006, 10:44
Enkele vraagjes:
- start de pc nog op
- hoor je de bieptoon van de POST (= een test die je pc doet om zijn correcte werking te controleren)
- zie je de lichtjes van de HD branden
- indien de vorige zaken niet gebeuren, hoor je dan een combinatie van korte en /of lange bieptonen. indien ja welke?

traffic
10 May 2006, 10:57
ik hoor geen enkele bieptoon het lichtje van de HD blijft branden en die van cd rom en dvd ook

Ché
10 May 2006, 11:03
weet je welke HD er in je pc zit? dan kan je eventueel vanop de site van de fabrikant een test tool afhalen om te zien of je HD nog in orde is.

traffic
10 May 2006, 11:26
Als ik pc opstart brand het lampje van de hd van de cd rom en dvd speler,maar ik hoor geen enkele pieptoon ,maar het lampje van de HD blijft wel constant branden

Ché
10 May 2006, 11:46
als je nog in je bios geraakt, kan je anders met opstartdiskettes werken (die kan je afhalen op de link die ik je eerder gaf) om de installatie van xp te doen. Naderhand zal dan wel ook om een cd gevraagd worden. Maar uit de uitleg die je geeft, vermoed ik dat een defecte HD of MBR (=Master Boot Record) aan de basis van je probleem ligt.

Milo
10 May 2006, 13:16
hmmmm
Haal er u bios baterij eens uit , dan reset ge uwen Bios , mijns inziens hebt ge enkel opstarten van cdrom ingesteld , en wil em zo niet meer opstartten.
Alez kweeni , ma hij geeft stroom door aan uw harde schijf maar em blokeert op den boot ...
Of eht zou moeten zijn da uw Moederbordje ergens flipt , of uwen Bios naar de vaantjes is , hebt ge die geflasched ?

traffic
10 May 2006, 13:53
neen ik hoor niets heb juist een nieuwe grafische kaart ingestoken ,daar ligt het niet aan en ook aan de harde schijf niet,mijn lampje op de monitor brand oranje als de pc of staat start ik de pc op moet dat groen worden maar oodit blijft gewoon oranje,monitor werkt wel op mijn andere pc zonder problemen

traffic
10 May 2006, 13:55
neen niks aan het bios gedaan

Milo
12 May 2006, 13:50
hmmm dat u lampje constant aan blijft wijst op een intern conflict .
Ge zegt da ge u beeldkaart eb vverstokne, krijgt gij echt géén beeps ?????
Zit uwe conectro goe in u kaart ?
Is da vanop den boot da ge geen beeld krijgt ?
Wa voor kaart ebt ge en wa van pc ?

Anders vrees ik voor u moederbord zenne , of voor uwen Bios ........
Snorry

Ché
12 May 2006, 14:40
eens kijken in uw bios of die nieuwe videokaart geen conflict heeft bij de irq's. het is best mogelijk dat hij geen automatisch irq krijgt. desnoods dat eens opnieuw instellen.

traffic
12 May 2006, 17:10
Nieuwe batterij gestoken en probleem opgelost, mag gesloten worden
Allemaal vriendelijk bedankt

Milo
13 May 2006, 11:35
thought so :)