Volledige versie bekijken : Win 98 probleem



jack
9 May 2006, 17:23
Hallo
Ik heb 2 PC's,op de ene draait Win XP en op de andere Win 98 sec.edition.
Op allebeiden werk ik met Coreldraw 9.
Met Win XP heb ik geen enkel probleem maar met Win 98 moet ik dikwijls onverwacht vroegtijdig afsluiten met de melding " interne fout".Het programma van Coreldraw is nogthans geinstalleerd met de zelfde CD.
Kan dat probleem worden opgelost ??
Velen Dank
jack

GuntherS
9 May 2006, 17:45
Is het programma wel helemaal compatibel met Windows 98?
Misschien dat het programma te recent is, zodat het conflicten kan geven met een ouder besturingssysteem.

Anders kan je eens proberen om het programma te verwijderen en eens helemaal opnieuw te installeren.

cruwero
9 May 2006, 18:28
Coreldraw 9. is wel natuurlijk een behoorlijk zwaar programma die onzettent veel geheugen nodig heeft en aangezien win98 het beste werk met 64MB denk ik dat daar het probleem ligt:
Henk

jack
9 May 2006, 20:43
Die Coreldraw versie is zeker compatibel met win98 en is minstens 6jaar oud.Alleen heb ik dat probleem wanneer ik in het submenu de Optieknop wil gebruiken,voor de rest werk alles normaal.

compuchrisje
9 May 2006, 21:53
Ik hoop dat je ook je win 98 nog regelmatig hebt laten updaten, anders moet je bij mister microsoft eens opzoeken of er nog wat te vinden is. Het helpt in elk geval je windows wat stabieler te houden. Met Corel werken wil zeggen dat je een massa werkgeheugen aanspreekt en dat nadien je harde schijf wel een potje rommel kan worden, dus regelmatig opruimen, defragmenteren en registercleaner gebruiken, kan een heel eind helpen!

zariash
9 May 2006, 21:57
hoe groot is je hd zorg ervoor dat je zeker 25% vrije ruimte hebt .
grtjs

Rob_D
9 May 2006, 22:30
Denk dat en beetje intern geheugen een heleboel kan helpen:)

jack
10 May 2006, 00:17
Updaten heb ik nog niet gedaan,ik ben op dat Pc-tje niet aangesloten op internet.Waar kan ik die Updates vinden en kan ik deze procedure uitvoeren zonder verbonden te zijn met Internet??
Ik heb nog 16Gb vrije ruimte op mijn schijf en het ram geheugen bedraagd 265 Mb.
Ik heb het gevoel dat het zal lukken door Uw bijdrage
Jack

compuchrisje
10 May 2006, 01:03
Zonder internet zal het nogal lastig zijn, omdat microsoft je systeem afzoekt naar de bestaande componenten en op basis dààrvan de updates voor jouw systeem weergeeft. Zal es rondhoren of er ergens archiefsites zijn die die updates apart hebben staan.