Volledige versie bekijken : Binnenbekabeling kan niet beter?



Trax
10 May 2006, 13:37
Het gaat er om dat ik te ver van een centrale zit om snel adsl te hebben.
Oke, maar nu klagen ze ook nog over mijn binnenbekabeling. Maar dat is alleen maar een stopcontact in de muur en een draadje naar mijn modem. De rest is utp kabel.
Ze hebben mij nu op een 3Mbit profiel gezet en ik zou dat graag verhogen naar minstens vier (ik betaal tenslotte voor 6), maar naar het schijnt wordt de verbinding dan instabiel...
Deze mail kreeg ik van edpnet:
------------------------------------
In veel betere omstandigheden zou uw lijn 4 Mbit/s moeten aankunnen. Momenteel kan dit echter niet, omwille van de slechte waarden in het vetjes:
Synchro measurement result for circuit 100059496905

SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 3328 Kbps
UpstreamBitRate 384 Kbps
DownstreamNoiseMargin 13 dB
UpstreamNoiseMargin 23 dB
DownstreamAttenuation 48 dB
UpstreamAttenuation 25 dB

4TEL measurement result for circuit 100059496905

DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 3660 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 5 MOHMS
BA_Insulation 5 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 295 nF
BE_Capacitance 297 nF
AB_Capacitance 259 nF
BA_Capacitance 259 nF
CableCapacitance 164 nF
MutualCapacitance 574 nF
Tenzij u uw eindinfrastructuur (binnenbekabeling, aftakkingen, telefoonstopcontacten, adsl-splitters, modem) verbetert, weerhoudt het sterke adsl-signaalverlies ons ervan uw lijn te upgraden.
-----------------------------------
Maar mijn eindinfrastructuur is dus maar 1m lang. Hoe kan ik dit dan nog verbeteren? Kan ik er iets aan doen, of moet ik de mensen van Belgacom verwittigen dat ik een slechte lijn heb ofzo?
En wat zou er gebeuren als ik de mensen van edpnet toch mijn lijn laat optrekken naar 4mbit (of misschien meer)
Ik wil 4mbit toch zeker eens proberen lijkt me.
Alvast bedankt!

PeterN
10 May 2006, 14:27
Eindinfrastructuur is de bekabeling van aan de weg tot in uw pc. ADSL komt bij u binnen en wordt dan verder getrokken naar uw stopcontact. Vandaar gaat het naar uw modem en dan pc.
Volgens mij moet je daar bij belgacom voor zijn, maar ik heb de indruk dat dit weer een kat en muis spel wordt ;)
Als je te ver van de centrale ligt met adsl verbinding, wat eigenlijk er op neer komt dat er te veel verlies is op de kabel, moeten ze de snelheid omlaag draaien om een stabiele verbinding te kunnen garanderen. Dit verlies kan door de afstand tot de centrale of door een slechte bedrading thuis komen.
Dit negeren en toch de snelheid omhoog laten zetten gaat resulteren dat je regelmatig uw verbinding gaat verliezen.

Trax
10 May 2006, 15:40
Ja, maar ik heb nu al veel reacties van andere fora en mensen die veel verder zitten als ik en gemakkelijk 4 tot 6mbit halen. Dus ik wil het gewoon eens proberen.
Onthou dat het hier maar over 200m gaat he en de mensen bij edpnet doen daar vrij vervelend over.

PeterN
10 May 2006, 18:56
Proberen kost geen geld, dat kan je altijd doen. Het zal ook van geval tot geval afhangen. Soort kabel tot bij jouw thuis, aantal aftakkingen ed. Als we over kabel isolatie spreken en de capaciteit tss twee draden kan dat aan veel factoren hangen. Eén slechte verbinding kan dan vele meters goede kabel vertegenwoordigen ;)

Trax
11 May 2006, 09:39
Ik heb een telefoonstekker: daar zit een draadje van 1m in dat naar mijn modem gaat. Tot zover mijn "binnenbekabeling".

Vanuit die modem vertrekt een utp kabel naar mij pc en that's it.
Snap niet goed waar de fout zit. (Of hoe ik die downstream noise margin omhoog krijg)

PS: Mijn modem kan adsl2+ aan.

PeterN
11 May 2006, 09:53
Het probleem moet daarom niet bij u thuis aan die 1 meter liggen. Het kan bv ook aan de aansluiting liggen, ik bedoel daarmee de aansluiting aan straat tot aan uw telefoonstekker. Maar dat is iets voor belgacom. Vandaar dat ik denk dat het weer een kat en muis spel wordt.
Edpnet zegt de waarden zijn niet goed voor snelheidsverhoging:

Tenzij u uw eindinfrastructuur (binnenbekabeling, aftakkingen, telefoonstopcontacten, adsl-splitters, modem) verbetert, weerhoudt het sterke adsl-signaalverlies ons ervan uw lijn te upgraden.

Met deze gegevens zou je dan naar belgacom moeten stappen en uw lijn laten testen tot en met het stopcontact (de aansluiting die zij hebben geplaatst). Zij moeten u een goede aansluiting geven. Maar waarschijnlijk gaan die zeggen: 'er is niks mis'. En dan sta je daar :damn:

slicky
11 May 2006, 10:35
:good: telenet nemen;)
had het hier ook voor,"meneer u kan geen adsl nemen u zit te ver van een centrale"(n)
enige oplossing is telenet hé:D

Trax
11 May 2006, 14:09
Telenet is gewoon te duur. (maar dat is lang niet het enige minpunt)

Wayne
11 May 2006, 19:55
Telenet is niet duur als je dat produkt neemt waarvoor je het nodig hebt.
Maar als jij liever bij dat belgacom gedoe blijft en bij edpnet.
Niets houd u tegen he.
Was gewoon een verstandige raad