Volledige versie bekijken : problemen diskette



frapat
10 May 2006, 19:47
Mijn dochter heeft voor haar eindwerk van school een diskette gebruikt.Daar slaat ze alles op wat ze gedaan heeft.
Nu wil ze er terug aan verder werken en als we de diskette in het station steken krijgen we de volgende melding:

"Diskette is niet geformateerd.Wil je ze nu formateren."

Nu voor zover ik van de pc iets ken is formateren toch verwijderen.Dat mag natuurlijk niet want dan is alles wat ze al gedaan heeft voor haar eindwerk weg.

Weet er iemand raad.

DRINGEND AUB

Alvast bedankt

Fakke_Berto
10 May 2006, 20:13
Probeer eens in een andere computer. Het zou te maken kunnen hebben met een antivirusprogramma.
Groetjes.

DJMoLe
10 May 2006, 20:16
Deze diskette is een verloren zaak. Proeer eens met " chkdsk A: /R " via Start, uitvoeren. Ik heb er zo al 10tallen moeten wegsmijten.
Gouden raad? Sla eerst op op Harde schijf en daarna op eventueel een diskette. Beter nog koop een USB Stick. Da kost echt niks meer.

Succes

DJMoLe
10 May 2006, 20:17
Ofwel dat je diskettestation stuk is op die PC

frapat
10 May 2006, 20:55
heb het al geprobeerd in een ander pc. Zelfde resultaat.
Als ik "chkdsk A:/R " ingeef dan krijg ik een zwart scherm met de volgende tekst/

"het type bestandsysteem is FAT"

Weet niet wat dat is

Krikkie
10 May 2006, 21:13
Laat eens even scannen met Filerecovery
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
Ik heb juist hetzelfde meegemaakt met mijn dochter en zo het bestand terug kunnen halen van de diskette.

Groetjes Erik

frapat
10 May 2006, 21:25
moet de diskette in het station zitten ?

frapat
10 May 2006, 21:48
heb pc inspector laten lopen en waar kan ik nu zien of hij iets gevonden heeft.

mijn venster staat open en onder de balk heb ik 2 kolommen.
In de linkse staat een vuilbakje met delete naast ; een map met Root naast ; en een map met Lost naast. Als onderverdeling bij de laatste zijn er nog enkele mappen.
Als ik er daar eentje van aanklik dan krijg ik in de rechtse kolom en blad met ernaast Reggae.doc en een reeks getallen.
Wanneer ik erop klik gebeurd er niets

Krikkie
10 May 2006, 22:24
Indien je rechts op één dezer files klik kan je dan niet "save to" kiezen???
Op de website staat heel de uitleg, zie daar ook even in!!!

Groetjes Krikkie

compuchrisje
11 May 2006, 08:19
Waarschijnlijk gaat het om in een diskette die nog in windows 98 is geformatteerd... ooit. Probeer een computer op te snorren met die versie, mogelijk heb je daar geluk. Natuurlijk moet office er ook op staan.
Als je geen geluk hebt in windows, herstart dan in Dos en typ achter de prompt: c:> copy a: c:\de map waar je 't wil hebben

Fakke_Berto
11 May 2006, 15:33
Ik hoop echt dat het in orde komt, anders wordt dat een ramp.

Krikkie
11 May 2006, 18:52
Kom je met de Filerecovery niet verder???

Groetjes Krikkie

frapat
11 May 2006, 20:29
filerecovery helpt mij niet verder.

Maar haar probleem is wel gedeeltelijk opgelost.
Ze had het eerste gedeelte van haar eindwerk al moeten afgeven in school, en die heeft ze nu kunnen copieren in school.

Iedereen alvast bedankt voor de geboden hulp.

Krikkie
11 May 2006, 22:40
Oké, dat liep dan nog goed af!
Veel succes met de studie's van je dochter.

Groetjes Krikkie

P.s.: Nu eerst een backupje maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!