Volledige versie bekijken : Foto's uploaden



commando1984
13 May 2006, 19:52
Hello,

Heb een probleempje.
Sinds een week kan ik geen foto's meer overzetten van mijn toestel _een Olympus C-4000 Zoom_ naar mijn pc.

Ik krijg enkel in de systemtray het icoontje om deze hardware veilig te verwijderen.

Heb ook al via apparaatbeheer gecheckt en stuurprogramma's nagezien en alles werkt volgens mijn systeem.

Dan heb ik mijn 2 USB poorten getest en die werken ook prima.

Weet er aub iemand raad, want ik ben echt radeloos aan het worden.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groeten,

Peter

PeterN
14 May 2006, 23:33
Kan je wat meer specifieren wat niet werkt? Zo te zien zijn uw usb poorten inorde en wordt de hardware herkend. Anders zou je de hardware ook niet kunnen verwijderen.
Met welk programma haal je de foto's over? Is dat van olympus zelf?

commando1984
17 May 2006, 19:53
Neen, gewoon via een usb kabeltje en inpluggen in een poort, cam aansluiten en dan gaat er een map open en daar kan je de foto's desgewenst naar je eigen map versassen.
Normaal gesproken komt er wanneer je in de map mijn computer gaat een nieuwe externe schijf vb.: F of G een virtuele opslag schijf en die komt er niet. Heb al USB poorten verwijderd en gereboot maar zonder resultaat. Moet ik nou echt helemaal opnieuw gaan formatten??? Laat het aub uit hé...duurt me te lang... :-((

Toch alvast bedankt voor de reactie!! Toch iemand die me wil helpen, txs!

Peter

ghost
17 May 2006, 21:49
Is er ook geen cd bij wat je moet installeren want ik heb dat toch met de mijnne (ik heb wel geen olympus). steek daarna de usb kabeltje is in .

elmago
17 May 2006, 22:44
ik heb datzelfde ook eens gehad met een Olympus C700, ik kreeg steeds 'onbekend toestel' of iets in die aard als vermelding. Volgens mijn usb poorten werkte ook alles normaal maar ik kreeg niets op mijn scherm. Hetgeen ik toen deed was tientallen keren dat usb kabeltje in en uit-pluggen tot het er dan plots wel doorkwam, maar dan was ik soms al een kwartier bezig. Na een crash van mijn vorige pc een nieuwe comp aangeschaft en nooit meer problemen gehad. Het rare is wel dat met alle andere externe toestellen mijn usb poorten wel werkten en bij dat fototoestel niet! Drivertjes en software moet je op de website van Olympus ook niet gaan zoeken want voor de meeste camera's van Olympus is geen software voorradig omdat ze zogezegt Plug and Play zijn. Een dik gesukkel is het ja. :wall: (n)

commando1984
18 May 2006, 21:57
Heb deze zonder software uitgeprobeerd bij de overbuurvrouw hare notebook en die herkende direkt de cam!! Ik kon direkt foto's bekijken! Gewoon USB kabeltje insteken en cam opzetten en dat werkte als een klok! Was ik teleurgesteld dat het daar wél werkte en bij mij niet...terug naar af. Wat nu? Software heb ik enkel van Olympus zelf en dat is Camedia 4.1, helaas ook zonder resultaat! Heb de usb ports al eens verwisseld van kabel, ook niks.

Ik zal maar al backup beginnen nemen zeker en beginnen formatteren één dezer dagen?? F.ck zeg!

Peter

elmago
18 May 2006, 22:11
Heb deze zonder software uitgeprobeerd bij de overbuurvrouw hare notebook en die herkende direkt de cam!! Ik kon direkt foto's bekijken! Gewoon USB kabeltje insteken en cam opzetten en dat werkte als een klok! Was ik teleurgesteld dat het daar wél werkte en bij mij niet...terug naar af. Wat nu? Software heb ik enkel van Olympus zelf en dat is Camedia 4.1, helaas ook zonder resultaat! Heb de usb ports al eens verwisseld van kabel, ook niks.

Ik zal maar al backup beginnen nemen zeker en beginnen formatteren één dezer dagen?? F.ck zeg!

Peter

Ja zoals ik al zei, bij mij waren de problemen ook opgelost met een nieuwe pc aan te schaffen, dus denk ik dat het ergens in windows moet zitten. Misschien eens een systeemherstel doen naar een herstelpunt van toen het wel nog lukte voor je er heel de boel afgooit :wtf:

compuchrisje
19 May 2006, 06:59
'k Zie dat je een HP hebt, die hebben een eigen helpmodule op je computer geïnstalleerd, die meestal ook nog heel duidelijk is. Je moet wel rondsnuffelen, 't is niet meteen het eerste het beste als oplossing. Als het dan nog niet werkt, zeker nog geen format doen, systeemherstel is een prima oplossing.

commando1984
20 May 2006, 19:43
Systeemherstel valt al weg als optie omdat het een probleem is van begin april en dat gaat niet meer. Die helpdesk van HP, die gaat me niet kunnen helpen omdat er volgens mij iets weg is en ik weet niet wat...

't Zal formatteren worden vrees ik...
Merci Chrisje voor de moeite die je al hebt gedaan...

Peter