Volledige versie bekijken : Peer to peer netwerk



Senna007
13 May 2006, 20:36
Je kan via een wizard een Peer to Peer netwerk maken(ad hoc).
Enkele maanden geleden is dat mij gelukt om draadloos met mijn laptop via mijn desktop het internet te delen.Maar ik heb mijn pc geformateerd en weet niet meer hoe ik het moet instellen.Kan er iemand mij raad geven?
Ik had het beter vorige keer opgeschreven want meestal lis het maar een kleinigheid dat je moet veranderen.

Alvast iedereen bedankt.

Senna007

Krikkie
13 May 2006, 21:34
Daar is een wizart voor, ga maar eens zoeken in de help van je pc!
Het hangt er ook van af welke verbinding je maakt.

Groetjes Krikkie

Senna007
13 May 2006, 22:01
Ja weet ik maar dan nog lukt het me deze keer niet.
Snap het niet.

GuntherS
13 May 2006, 22:09
Ga eens naar Netwerklocaties en dan "Een thuisnetwerk instellen".
Via deze wizard kan je aanduiden of je internet wil delen met een andere pc enzo.
Hoop dat dit was wat je zocht :)

Senna007
13 May 2006, 22:12
Ja,zover ben ik al.Dan een installatiediskette maken en op de andere pc installeren.Maa dan nog lukt het me niet.

Moet ik nog iets anders instellen???

Alvast bedankt voor de reactie.

Senna007

Senna007
13 May 2006, 22:28
Niemand die me verder kan helpen?

Krikkie
13 May 2006, 22:31
Welke verbinding maak je juist???
Netwerkkaartjes, usb-verbinding, draadloos, LPT-verbinding...
Geef eens wat meer informatie...

Groetjes Krikkie

Senna007
13 May 2006, 22:38
Ik heb mijn draadloze verbinding van mijn desktop op ad hoc gezet.Daarna voer ik de wizard uit en neem bij mijn desktop de desktop als host.Daarna op mijn laptop deze wizard weer uitvoeren en hem als client geven.

Wat doe ik mis?

Senna007
13 May 2006, 23:51
??? Niemand?

PeterN
15 May 2006, 08:07
Volgens mij moet je als volgt te werk gaan: (ik zit hier momenteel op engelse win2000, maar ik probeer het uit te leggen voor xp. De benaming kan dus even iets anders zijn ;) )
-Zet op beide pc's de setting van uw draadloos netwerk op ad hoc, en zorg dat beide pc's vebinding met elkaar kunnen maken (gewoon een draadloos netwerkje met deze beide pc's).
-Zorg dat je verbinding kan maken met internet via uw gewone netwerkkaart op uw desktop.
-Ga nu op de desktop met rechts klik op 'mijn netwerklocaties', eigenschappen, en kies daar de gewone netwerkverbinding, niet de draadloze, maar diegene die de internet connectie verzorgt. Selecteer deze verbinding en kies weer via rechts klik voor eigenschappen. Je komt nu in het venster waar de eigenschappen staan van uw gewone netwerkkaart. Kies bovenaan voor het tabblad 'advanced'. In dat window zou je ergens moeten kunnen vinken dat je andere toelaat via deze computer internet te gebruiken.

succes ;)

Senna007
16 May 2006, 20:54
Lukt me niet ze.

Toch bedankt.

Senna007

Krikkie
16 May 2006, 21:15
Heb je je firewall's al eens uitgeschakeld (ook die van XP)???
Zijn al je nodige netwerksettings in Windows geactiveerd???

Groetjes Krikkie

PeterN
16 May 2006, 23:24
Lukt me niet ze.

Toch bedankt.

Senna007

Ik denk dat ik het verkeerd voor heb, en dus verkeerd gepost als uitleg :shy:
De 'ics' of internet connection sharing die je moet instellen is op de pc waar de intenetverbinding wordt gemaakt, maar op de lanverbinding met uw andere pc's en niet op de verbinding die met internet in contact staat.
Zie mijn vorige post:

Ga nu op de desktop met rechts klik op 'mijn netwerklocaties', eigenschappen, en kies daar de gewone netwerkverbinding, niet de draadloze, maar diegene die de internet connectie verzorgt. Selecteer deze verbinding en kies weer via rechts klik voor eigenschappen. Je komt nu in het venster waar de eigenschappen staan van uw gewone netwerkkaart. Kies bovenaan voor het tabblad 'advanced'. In dat window zou je ergens moeten kunnen vinken dat je andere toelaat via deze computer internet te gebruiken.

Het in rood is dus denk ik verkeerd en moet dus juist wel de draadloze verbinding zijn in uw geval. Het is immers deze verbinding die als host gaat spelen.
Op de andere pc's moet je wel zorgen dat automatic ip aanstaat. Deze pc's gaan immers van de pc die aan internet hangt een ip krijgen (daar deze als host werkt)

Nu zeg ik al direct erbij dat ik bij de draadloze verbinding hier bij mij die optie niet kan opzetten... maar mss dat het gaat bij jou wel. Anders eens zien bij het programma dat je gebruikt om draadloze verbinding in te stellen?